{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

bankmænd/rådgivere, omlægning af lån {{forumTopicSubject}}

når jeg nu skal ned og ligge lån om, hvor er det så man presser jer bedst? er der nogen der vil ud med det, skifter fra en f1 til et fast forrentet 4% lån. i har nok luret at det er et huslån, men bank/og forbrugslån har jeg ikke noget af... dogh ved jeg, at i jo også tjener penge på, at jeg skifter, så kom med lidt godt råd? evt i pb
på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bankmænd/rådgivere, omlægning af lån
  • #1   18. jun 2011 Hvad er det - helt præcist - du spørger om? Jeg er bange for, jeg ikke helt har forstået spørgsmålet.

• #2   18. jun 2011 jeg er bankkunde med en opsparing og et totalkreditlån.. dette synes min bankmand skal ligges om, hvilket jeg reelt ogsdå gerne vil, men banken arbejder da ikke gratis, og det koster 10.000 ca at omligge lånet.. hvor er mine fordele, og hvor kan banken give rabet... jeg skal vel også have lidt fordele? giver det mening? smiley

• #3   18. jun 2011 er det renter, gebyrer, bidrag eller noget helt andet hvor jeg kan få lidt rabat.. har set i mine papirer, at når lånet bliver lagt om, kommer jeg over i deres egen kreditforening.. ( så alle mine aktiver er samlet hos dem= flere fordele for dem)?

• #4   18. jun 2011 Renten kan der ikke pilles ved, når det er kreditforening. Det er da muligt, din bank vil give rabat på etableringsgebyrer - det ved jo kun din egen bank, om de vil.

Der er jo ingen, der siger, du har <i>krav</i> på nogen rabat.

• #5   18. jun 2011 men er du bankmand? nej det er der ingen der siger, heller ikke nødvendigvis mig selv, men er da heller ikke typen der bare betaler alt ved kasse 1 uden at tøve, eller tænke om der kunne være penge at spare smiley men nu hvor jeg ikke er bankmand må jeg jo søge lidt info om, hvor der kan spares... det er sgu den nemmeste måde at få flere penge i kassen

• #6   18. jun 2011 Jamen så spørg din egen bankrådgiver om, hvor der kan skæres ned, fordi du ikke vil betale så meget...

Chancen er dog størst for, at han bare siger, det er prisen, der må betales, og at du i modsat fald kan blive fri.

Jeg er ikke bankrådgiver, men arbejder i en bank. Og er i øvrigt uddannet bankrådgiver for nogle år siden.

• #7   18. jun 2011 Øhm... Det ser ud til at emnet er lidt stoppet.

Så jeg kabrer det lige, da jeg ikke vil lave et nyt boligemne her på BG

Vi står til at købe hus til en sølle sum af 600k

Uden at vide mere, kan nogen så give bud på, hvilket slags lån man skal have?

Indtil videre er det et fastforrentet lån på 4% over 30 år - som jeg gerne vil have betalt ud på maks. 15 dog. Men det er senerehen.

• #8   18. jun 2011 Hvis du alligevel vil betale tilbage over ca. 15 år, så kan det slet ikke svare sig for dig at tage et 30-årigt lån. Du kan få en noget lavere rente ved at vælge 15 år - mener, det er omkring 3 %, hvis du vil have fast rente.

Et andet alternativ kunne være at låne det hele i banken. I så fald vil du kunne spare en del startomkostninger, da det ofte er billigere i stiftelsesgebyr end kreditforeningerne. Desuden vil det være langt mere fleksibelt i forhold til indfrielse osv., hvis du af og til har tænkt dig at afdrage ekstraordinært.
    Renten vil til gengæld være dyrere, men så skal man opveje, om man ønsker fleksibilitet eller billigst muligt.

• #9   18. jun 2011 jeg valgte et fastforrentet som det første ihvert fald... men det skal man jo virkelig bruge lang tid på at sætte sig ind i...

• #10   18. jun 2011 Jeg ville som udgangspunkt ikke vælge fastforrentet, da renten er forholdsmæssigt højere end variabel rente. Jeg ville ikke binde renten mere end maksimalt 3 år. Men det kommer jo an på éns risikoprofil, kan man sige.

Der er ingen, der kan give et svar på, hvad der vil være bedst. I så fald ville det jo slet ikke give mening at have flere valgmuligheder smiley

• #11   18. jun 2011 Da vi først lige vil se om økonomien går som vi tror, så bliver det lavet som 30 års lån først. Og så efter 1-2 år kan vi så'en se om der ryger flere penge end vi regner med.

Hvilke startomkostninger vil man spare?
    Ang. indfrielse, så kan man vel <i>bare</i> omlægge lånet til det Danske Bank f.eks. har? Altså det med at koble de to kontoer sammen, så man egentlig også har en stor kassekredit, plus man kan smide mere af, hvis man lyster?

• #12   18. jun 2011 Det er meget forskelligt fra bank til bank, hvad der tages i stiftelsesomkostninger. Men i kreditforeningen vil du skulle betale tinglysningsafgift af hele beløbet, stiftelsesomkostninger, kurtage ved handel af obligationer - og så vil du have kurstab. Det kan nemt løbe op i 30-50.000 kr. inden man får sig set meget omkring.

I banken kommer det an på, om de vil have pant - og i så fald hvor meget. Desuden kommer det an på, hvad bankens sats for stiftelse af lån er, ligesom der er større chance for at få rabat i banken.

• #13   18. jun 2011 Puh...

Jeg er allerede hægtet af... No wonder økonomer og deslige tjener penge på pøblen smiley

Tinglysning var 1500 kr, synes jeg hun sagde?
    Og så noget med stempelmærker der fulgte med, som løb op i over 9000 kr.
    Stiftelsesomkostninger kommer vi ikke uden om, nej, men måske kunne man spare der.

Ang. banklån, så kan man bedre forhandle... Men renten kommer vel ikke lige så langt ned.

Må sgu nok hellere holde mig til de udlæg fra de to banker vi har fået.
    Bliver også bare muggen, hvis jeg finder ud af senere, at vi kunne have sparet 20.000 kr smiley Høhø

Kommentér på:
bankmænd/rådgivere, omlægning af lån

Annonce