{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Opstart af mulig virksomhed-moms spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og vil starte en virksomhed, med udlejning af nogle forskelige ting og sager.
Har så et moms/skatte spørgmål .

Vis jeg opretter denne virksomhed, og smide en pose penge i den - Derefter køber et givende antal ting, som jeg vil udleje - kan jeg vel trække momsen fra dem og derved en billigere opstart - Ind ved at købe dem privat og overfører dem til virksomheden?

Lasse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af mulig virksomhed-moms spørgsmål?
  • #1   22. jun 2011 Hvorfor ville du købe noget privat, hvis du vil bruge det til erhverv?

• #2   22. jun 2011 Hvis du opretter en virksomhed og får et CVR nummer, så kan du trække momsen tilbage fra de ting du bruger i virksomheden.

• #3   22. jun 2011 Anders J: Mit spørgsmål går ud på, hvad der ville være smartest at gøre. Om der var en idé i at hive private ting ind i virksomheden - Skatte mæssigt.

• #4   22. jun 2011 Yes det kan du.
    Hvis du kontakter Skat, kan du endda få lov til at gemme kvitteringerne for det du køber, inden du har oprettet virksomheden og så trække dem fra når de er oprettede...

Det er både moms-fradrag og skattefradrag i øvrigt..

• #5   22. jun 2011 Det vil der ikke være nogle økonomiske fordele i.
    Hvis det er til 100 % erhvervsbrug, er der ikke nogle fordele i at købe tingene privat, når først du har oprettet din virksomhed.

Så køb du bare tingene igennem din virksomhed, så du kan trække momsen fra. Så kan du modregne momsen fra dine indtægter.

• #6   22. jun 2011 Du skal dog overveje, at hvis din omsætning er lille nok, kan du undgå momsregistrering. Det er jo som udgangspunkt ikke nogen god forretning at blive momsregistreret, da man så også skal betale moms af det, man sælger smiley

Der er få undtagelser, hvor det vil være en fordel. Men udlejningsvirksomhed er vist ikke én af dem ...

• #7   22. jun 2011 Men igen, personligt indskud i virksomheden er nu ok. Men skal pengene lånes er der ingen fordel, tværtimod.
    Så er et konkret virksomhedslån bedre da alle udgifter i denne forbindelse er virksomhedens og ikke personlig.

Har du pengene og blot kan indføre dem i virksomheden er det en billig løsning.

• #8   22. jun 2011 "Så er et konkret virksomhedslån bedre da alle udgifter i denne forbindelse er virksomhedens og ikke personlig."

Med det mener jeg naturligvis at det er bedre at der er renteudgifter osv i den private virksomhed, og ikke i personens egen økonomi da de ikke kan trækkes fra.

Kommentér på:
Opstart af mulig virksomhed-moms spørgsmål?

Annonce