906 visninger
|
Oprettet:
Opstart af mulig virksomhed-moms spørgsmål? {{forumTopicSubject}}
Jeg går og vil starte en virksomhed, med udlejning af nogle forskelige ting og sager.
Har så et moms/skatte spørgmål .
Vis jeg opretter denne virksomhed, og smide en pose penge i den - Derefter køber et givende antal ting, som jeg vil udleje - kan jeg vel trække momsen fra dem og derved en billigere opstart - Ind ved at købe dem privat og overfører dem til virksomheden?
Lasse.
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 328
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 193
jul 2003
Følger: 87 Følgere: 84 Biler: 3 Emner: 228 Svar: 253
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 301
Hvis du kontakter Skat, kan du endda få lov til at gemme kvitteringerne for det du køber, inden du har oprettet virksomheden og så trække dem fra når de er oprettede...
Det er både moms-fradrag og skattefradrag i øvrigt..
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 328
Hvis det er til 100 % erhvervsbrug, er der ikke nogle fordele i at købe tingene privat, når først du har oprettet din virksomhed.
Så køb du bare tingene igennem din virksomhed, så du kan trække momsen fra. Så kan du modregne momsen fra dine indtægter.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Der er få undtagelser, hvor det vil være en fordel. Men udlejningsvirksomhed er vist ikke én af dem ...
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 106
Så er et konkret virksomhedslån bedre da alle udgifter i denne forbindelse er virksomhedens og ikke personlig.
Har du pengene og blot kan indføre dem i virksomheden er det en billig løsning.
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 106
Med det mener jeg naturligvis at det er bedre at der er renteudgifter osv i den private virksomhed, og ikke i personens egen økonomi da de ikke kan trækkes fra.
Opstart af mulig virksomhed-moms spørgsmål?