{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. huskøb {{forumTopicSubject}}

Hallo med jer,

Jeg er på udkig efter nyt hus i det Vestjyske!

Jeg har derfor været rundt og kigge på hus forskellige steder - også flere gamle huse, der dog i de fleste tilfælde er moderniserede indvendigt.

Problemet med mange af de gamle huse er, at jeg er 1,92 m høj og der er flere af husene, hvor dørhøjden flere steder i husene er et stykke under de 1,90, så man skal dukke sig hver gang man går igennem, hvilket er irriterende. Jeg vil dog heller ikke fravælge disse huse som købsobjekter, hvis det viser sig at husene ellers er OK.

Mit spørgsmål er derfor:

1) Hvor omfattende er det, hvis man skal hæve dørhøjden indendørs hvis ikke der er en bjælke for oven som er den begrænsende faktor?

2) Hvor omfattende er det, hvis der er tale om en bærende bjælke, som skal hæves eller der skal laves anden form for ændring i et bærende element for at hæve dørhøjden? Hvad kan man i den anledning gøre, og er det overhovedet muligt uden at det koster en "bondegård"?

Jeg ved godt mine spørgsmål er ret løse og måske derfor svært at give et entydigt svar på, men det ville glæde mig hvis i kunne give mig en indikation af prislejet for 1 almindelig dør, hvis i ved lidt om det,

Der er generelt tale om 2-3 steder pr. hus de steder jeg har kigget på huse - så det er ikke i hele huset at dørhøjden skal hæves smiley

Som i sikkert kan høre, kan jeg ikke slå et søm i et bræt uden at brække både hammer, bræt og søm så det bliver noget jeg i givet fald skal "købe" mig fra, da det ikke er noget jeg tør gå i gang med selv.

Alle inputs, kommentarer osv. er meget velkomne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. huskøb
Kommentér på:
Spørgsmål vedr. huskøb

Annonce