{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Computer expert søges? Spørgsmål bundkort. {{forumTopicSubject}}

Hej. Min stationær pc, har jeg ikke haft liv i et år. og den driller sku lidt. Har prøvet at formaterer den, og installer windows 7. Da jeg skulle genstarte, ville den ikke det ene eller andet. Den skriver bare DFI ok! og så, ovenover at den har fundet mine 3 harddisk.

Den drillede før. og vi fandt ud af at den strømforsyning der sad i den, var på 420 watt. (Dog med småt stod der MAX 290 watt. Så har købt en ny på 750 watt og sat i den, stadigvæk samme problem.

På bundkortet er der 4 diagnoselamper, og alle lyser i starten, og slukker så efterfølgende. Det skal lige sige det er en computer fra 2006 - 07, dog er strømforsyning, grafikkort og vandpumpen skiftet efterfølgende.

Har prøvet at udskifte grafikkortet med et andet, og haft harddiskene ude, ramblokkene, en efter en, (4x) også.

Computeren er en hjemmebygget af www.shg.dk:

Kabinet: Thermaltake Tai-Chi VB5001SNA
Tvkort: Hauppauge Wintv-pvr-150MCE
Ram: Kingston DDR400 4x1024 mb
CPU: AMD Athlon64 X2 4200+
Bundkort: DFi LanParty NF4 SLI-DR Expert S939
DVD: Plextor PX-750A
Harddisk: Maxtor DM10 300 GB (2x) + Seegate 2TB Harddisk, Kender dog ikke lige modellen.

Håber i har nogle idere om hvorfor den reagere som den gør. Og hvad man evt. Kan prøve. Jeg er selv lige over i Harddiskene eller bundkortene.

Påforhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer expert søges? Spørgsmål bundkort.
  • #1   13. jul 2011 pil alt fra.. og kun sørg for at have cpu og ram og grafikkort og strømforsyning sat til og se om den tænder. Hvis den gør kan du montere 1 enhed mere af gangen.. hvis den slet ikke tænder så er det nok bundkortet

  • #2   13. jul 2011 lyder som bundkort problem

  • #3   13. jul 2011 André .: Det har vi også prøvet. Men det virker lidt periodisk, for fik liv i den igår. og nu virker den sku ikke igen.


    SENOL .: Det kan nemt ske. hehe. Aner ikke en skid om sådan noget. Men hvad jeg kunne finde af div. forumer og google.dk tyder det vist på et bundkort.


  • #4   13. jul 2011 Grafikkortet er forresten et Nvidia 8800 GTS

  • #5   13. jul 2011 prøv og pil alle harddiske fra pånær disken med OS på. og pil det tv kort ud og pil brænderen fra. se om den vil køre nogle dage på den måde

  • #6   13. jul 2011 Jeg har forresten et Creative lydkkort i, prøver og pille tingene fra. 2 sek

  • #7   13. jul 2011 ud med det lydkort også

  • #9   13. jul 2011 Først skrev den:
    Verifying DMI Pool Data . . . . . . . . . . . . . . .
    Backup CMOS . . . OK!

    Efter jeg tog dvd drevet kun ud nu, skriver den:

    Waring: The Boot devices have been changed.
    BBS boot priority will be affected. Please enter setup to check

    Press F1 to continue, DEL to enter Setup
    12/07/2005-NF-CK804-6A61FD4EC-00


  • #10   13. jul 2011 Thomas K: Kan man godt det.? Altså gøre det på den måde. Fik udmålt min strømforsyning på Århus Universitet. Og den virkede fint. Men ja, det burde man vel også kunne på et bundkort. Det vil jeg da lige prøve og ringe til dem om.

  • #11   13. jul 2011 Hej Søren. Din fejl kan også godt skyldes en defekt ram klods.

    Du kan prøve at afmontere alle ram klodserne og så montere 1 af gangen og så se om den kommer videre..

    Det hjælper tit på de maskiner vi arbejder med..


  • #12   13. jul 2011 ja selvfølgelig skriver den at den har ændret dine boot devices hvis dit dvd drev var sat til at være primary boot device.. du skal ind i setup og finde det sted hvor du kan sætte boot device til at være din harddisk

  • #13   13. jul 2011 André .: Den står 1. cd/dvd 2. Harddisk 3. Harddisk


    Simon D: Det var også en mulighed, det prøver jeg sku lige. Men kan det virkeligt gøre, at lortet ikke vil starte op osv.?


  • #14   13. jul 2011 Ja Simon har ret..

    det kan sagtens have noget at sige.

    Sæt den kun til harddisk når du ik har noget dvd drev i


  • #15   13. jul 2011 Søren S: Små ting kan sagtens gøre meget skade. Min com genstartede engang hele tiden, det var fordi at jeg der var installeret en creative webcam driver på. Meget mystisk, men altså, ja små ting kan sagtens gøre meget skade smiley

  • #16   13. jul 2011 Så er det med rammene prøvet. Desværre uden held. har prøvet alle 4, med 1 af gangen.

  • #17   13. jul 2011 Søren.. computere er en forunderlig ting smiley

    Hvis du er fra kbh eller omegn kan du kigge forbi mit lille pc firma med computeren så får vi sparket lidt liv i den!


  • #18   13. jul 2011 Du kanon også prøve at resettet dit bundkort, det kan tit hjælpe.

    Der siddet et batteri på størrelse med en 2kr derinde. Fjern batteriet, og pil alt strøm fra computeren.

    Lad den stå i små 10minutter, sæt batteri tilbage på plads og i med kablerne.
    Så prøv at se om der ikke kommer liv i det lille bæst smiley


  • #19   13. jul 2011 Simon D: Respekt. Mange tak for det. Men kommer desværre fra Århus. Smider den ind til IT afd på Århus universitet. Så må der sku være en derinde der vil tjene et kys på kinden.

  • #20   13. jul 2011 Simon D: Det prøver jeg lige. Ja har skiftet det 3V batteri for 2 år siden ca. Og har et nyt herhjemme, for det passede nemlig til min pioneer fjernbetjening i bilen også smiley

  • #21   13. jul 2011 Jeg havde sku det batteri til at ligge herhjemme. sådan et CR2032

  • #22   13. jul 2011 Den kan sagtens kører uden det batteri hvis det er. Batteriet holder bare indstillgerne i bios!

  • #23   13. jul 2011 Ja okay. så er de vel også restartet, altså indstillingerne som fra fabrikken.?

  • #24   13. jul 2011 Hvis du fjerner batteri samt fjerne strømkablet til computeren så resetter den bundkortet totalt. Det hjælper nogle gange..

    Du kan bare sætte tingene tilbage efter 10min..

    Ja så er den helt tilbage til fabriks indstillingerne... Hvis den stadig ikke virker så skal du nok begynde at blive lidt urolig..

    Måske et defekt bundkort som Senol også påpeger.. smiley Dataworld?


  • #25   13. jul 2011 Sådan, det virkede sku ikke en skid, desværre. sikke noget træls noget. Nå, så må jeg sku ind og se om jeg kan finde noget nyt gear til den. Men der er kammerater der er dygtige til det computer sjov. De kommer her ved en 19.00 - 20.00 tiden. Så kigger de lige på den. Og ellers bliver det sku nyt, bundkort, Ram og CPU. Er der andet der skal bruges til sådan en operation.

  • #26   13. jul 2011 Og har fået svar:

    Hej Søren



    Bundkortet kan vi godt teste, men det er mod betaling, af 500kr pr. time. Derudover vil det blive meget svært at skaffe et alternativt bundkort eller CPU, hvis det viser sig at være defekt. Så det vil formenligt være billigere for dig at købe nyt hardware.

    Så det kan vist ikke betale sig at teste det bundkort. det er vist bare til højre med det. desværre.


  • #27   13. jul 2011 øv bøv smiley

    Tror ikke det kan svare sig at reparere den computer Søren desværre smiley

    Smid mig en besked hvis du skal på jagt efter en ny PC så kan jeg godt hjælpe dig. Jeg ejer www.game-station.dk



  • #28   13. jul 2011 Simon D: mange tak for hjælpen. Du har været en rigtig god hjælp. Jamen skal jo så bare bruge bundkort, ram og cpu. Og noget omformerer værk til det vandkøling


    Men tak for hjælpen drenge.

    Lyder nu lidt underligt at det skulle gøre noget. Der er ok mellemrum fra kabinet og bundkort syntes jeg. Men det er jo ikke bare lige at skille ad. For har ikke en ny pakning til cpu'en. Og den er sikkert lige så hård som. Ja. Hee


  • #29   13. jul 2011 Rune K:
    CPU: AMD Athlon64 X2 4200+ Den kan godt køre med 64bit

    Rasmus P:
    Den er vandkølet. Der sidder en pakningen mellem det og cpuen.

    Alle sammen. MANGE TAK for hjælpen. Der kom 2 kammerater og brugte 1 time på den, og nu spiller den sku. Der blev ændret noget i bios, installeret windows på ny, og nu spiller det.

    Den har stået stille i MEGET lang tid jo. Virkede værken med windows xp eller 7. Men det gør den nu. Nu er næste projekt lige at formaterer den igen, så jeg kan få en rigtigt kopi af windows 7 på den.


  • #30   13. jul 2011 Rasmus P: Det er der jo ikke, når den er vandkølet. overdrevet skrevet, er det "bare" på cpu´s overflade, hvor køleren normalt havde siddet, er der en oring, og så væsken ikke kan løbe ud.

Kommentér på:
Computer expert søges? Spørgsmål bundkort.

Annonce