BG´s retningslinier - Lidt hjælp?? {{forumTopicSubject}}
Hej gutter og guttinder.
Nævner ingen naven og sviner ingen, men kommer med et ganske simpelt forundrende spørgsmål.
Igår oprettede jeg et indlæg, om at jeg gerne ville hjælpe nogen arbejdsløse med et job.
Dette har nu resulteret i at jeg har fået mig en advarsel, for misbrug af forum.
I den tildelte advarsel, var hele smøren omkring markedsannoncer og reklamer i forum, bare med en ekstra tvist, da der pludselig nu også stod, at jobannoncer ikke var tilladt i forum, men skulle holdes i markedsannoncer. Og hvad det gjorde det endnu sjovere, at man så heller ikke må lave jobannoncer i markedet.
Så er det jeg gerne vil høre, om en herinde kan finde den del til mig, i BG´s retningslinier? Syntes jeg har læst dem godt igennem nu, uden at finde ét ord omkring det. Kan selvfølgelig være det bare er mig, der ikke kan finde det, men lad os nu se. Går da stærkt ud fra, at hvis det ikke er tilladt og endda er en del af en advarsel, så må det vel være en del af retningslinierne herinde, da det ellers er helt umuligt at vide, hvad man må og ikke må..
Og der var IKKE nævnt firma, hjemmesider eller noget som helst, i pågældende indlæg.
Må så samtidig undskylde mange gange, at jeg prøver at hjælpe andre med et job. For det var da nok det værste jeg kunne finde på.
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Men ved ik hvorfor det skulle være imod reglerne, men latterligt at få en advarsel for det, når så meget andet går umærket forbi!
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.267
Det bliver jo mere og mere en lorte side med de Ha'ere, utroligt at pengemændene bag ikke kan / vil se det !
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 209 Svar: 932
Ellers synes jeg det er lidt latterligt at du får advarsler for at hjælpe en arbejdsløs med at få sig et arbejde..
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
Hvis det står i retningslinierne, så er det jo bare som det er, men kan bare ikke finde det nogen steder, så er da ganske forundret, over denne advarsel, der ligner samtlige andre advarsler, omkring annoncer i forum, bare lige tilsat lidt ekstra, så det passede til at give mig en advarsel.
Findes det i retningslinierne, så trækker jeg mig ydmygt tilbage og undskylder for dette indlæg.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Gider dog tilgengæld ikke se alle de emner om folk der søger arb. Det er der bedre sider til
2.5 Annoncer og reklame i Forum
Det er ikke tilladt at annoncerer i forumet; her henvises til marked. Ligeledes er reklamer for markedsannoncer ikke tilladt i forumet.
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 209 Svar: 932
jun 2006
Det var ikke en annonce i den forstand, som hentydes i nummer 2.
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Det eneste er at der måske er nogen der tvister eller drejer reglerne lidt..
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.155
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Med al respekt for din "annonce", så synes jeg faktisk bare ikke BG er det rette sted til sådanne annoncer - off topic eller ej. Hvad bliver det næste så? Uanset hvordan man vender og drejer det og uanset om det er ikke kommercielt - så er det reklame.
Hvis jeg vil søge job går jeg ind på arbejdsformidlingens hjemmeside og ikke på BG!
Men jeg er enig i, at admin bør præcisere hvilken "regel" du i givet fald har overtrådt!
jun 2006
Du må gerne sidde som bruger herinde og søge arbejde, men man må ikke tilbyde arbejde? En ting er at tilbyde sig selv overfor brugerne, som betaltsarbejdskraft, hvilket jo med det samme er kommercielt. en anden er at tilbyde folk arbejde. Der er da en kæmpe forskel.
Og hvori består reklamen, når der ingen oplysninger er om firma, løn, hjemmesider eller noget som helst andet, i indlægget?
Når det så er sagt, så drejer indlægget her sig ganske simpelt om en ting. Hvor henne står der den del, med jobannoncer, som der jo pænt stod i beskeden, men ikke kan findes i retningslinierne?
jun 2006
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Og hvordan skal BG kunne se om der først kommer "penge på bordet" i en PB eller lignende?
Men ja...jeg kan godt se at det er surt at få den besked fra BG, hvis ikke det står i retningslinjerne!
jun 2006
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Man må godt sælge 1 stk. diode men ikke to.. for så går man de betalende annoncører i bedende....
Mange har jo også flere biler til salg og andet grej...
Jeg betalte VIP pga. annoncerne, og klagede men har intet hørt, har enddog spurgt dem om pris hvis jeg skluue annoncere. men har intet hørt...
Det kommer helt an på HAér nes egen moral..... og de efterlever heller ikke samme regelsæt, det er er meget sløret regelsæt de arbejder ud fra, så jeg har droppet nogle former for annoncer, for det er der ikke plads til på BG....
Jeg kan heller ikke gennemskue det, men BG vil altid få nye brugere og nogle af de gamle vil forsvinde, men jeg kan heller ikke se noget forkert i den annonce du havde oppe i forum, for det er jo der folk ser dem oftest som det første når man logger på dagligt....
Men det var da godt der var en der var heldig... ;-))
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 218
Så hvorfor gå imod det her? Manden prøver jo på at hjælpe andre i nød.
At man så vælger at give manden en advarsel for det. Det er sgu da helt hen i vejret. Så er man altså heller ikke helt godhjertet. Lyder også som en der bare skulle have tiden til at gå med lidt diskussion.
Og er glad for at høre at du fik en til jobbet. Held og lykke med ham
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 218
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 85 Svar: 244
Hvad med alle dem der "søger autolarkerer i vest" osv osv ... Det er sgu da præcis det samme og de står der stadig ...
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 3.635
jun 2006
Nu HAR jeg spurgt pågældende HA, som ikke er online. Har tidligere uberettiget fået slettet min profil af pågældende ha, som jeg vælger at tolke som en misforståelse, kun på grund af mit gode hjerte :0)
Men er ikke helt sikker på, at pågældende HA, er i mit hjørne, så at sige.
Kald det hvad du vil, jeg kalder det et meget simpelt spørgsmål.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
2.5 Annoncer og reklame i Forum
Det er ikke tilladt at annoncerer i forumet; her henvises til marked. Ligeledes er reklamer for markedsannoncer ikke tilladt i forumet.
Forumindlæg hvori der prøves at sælges ulovlige varer, så som ulovligt fyrværkeri, hælervarer og lign. vil blive slettet uden varsel og brugeren politianmeldt.
Det er heller ikke tilladt at reklamere for f.eks. hjemmesider i forumet på BilGalleri.dk. Skriv derfor altid under med dit navn og ikke din hjemmeside adresse, da det kan opfattes som reklame eller spam.
**** HER****
Det opfattes ligeledes som reklame såfremt man indsætter links eller henviser til andre sider, hvor brugeren selv tjener noget – det være sig direkte eller indirekte. Her kan der være tale om rigtige penge, tjenester, virtuelle kreditter eller noget andet.
I ovenstående tilfælde forbeholder BilGalleri.dk sig retten til at slette indlæg. Ved gentagne overtrædelser, vil din brugerkonto blive frosset og i tilfælde af grove overtrædelser vil din brugerkonto blive lukket.
jun 2006
1. Har IKKE indsat et link
2. Henviser IKKE til andre sider
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
Så dit omtalte indlæg. Og kunne måske tænkes at det var fordi du skrev at DU søgte medarbejdere. Ergo er du arbejdsgiver og dermed bliver det jo en indtjening. Hvilket som jeg vil gætte på ikke er tilladt i forum herinde ligesom en annonce med en vare.
Det er dog bare et gæt på en meget sen nattetime.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
jun 2006
aug 2008
Et ret simpelt system, hvor der "kun" er nogen der har ret, og ja ved godt de skal tjene deres penge ind på annoncører, men sjovt nok også kun dem de gider at svare....
Jeg har virkeligt spurgt til flere ting men intet svar fået, og jeg opfatter det som at når man klager over en HAér så vil de heller ikke bruge tid på en, selv om man forespørger om priser på annoncering, og jeg er bare kommet til den konklusion at det ikke er på BG jeg skal have yderligere annoncer i (ud overbiler og diverse stumper) men direkte betalings annoncer i bannere osv.
Sjovt nok deltager HAér sjældent i sådanne diskutioner eller debatter som kunne fremme BG´s profil overfor brugerne, og man kan jo vælge fra...
Der sættes regler fra BG´s side hvad man må og ikke må, og hvis man har en anden indstilling til tingene som du evt. har med dit spørgsmål, så er resultatet ofte hvad man kan læse at ens bruger bliver slettet eller frosset, istedet for at man kan gå ind i en seriøs debat....
Det SLETTER jo også annoncer og indlæg og giver ikke vedkommende der har oprettet indlæg osv. en chance for at rette eller kommentere hvad der egentlig søges eller sælges... så på det punkt er der jo desværre ikke nogen for demokrati men det er der jo heller ikke nogen der har sagt at der skal være...
Man må ikke gå i bedene på de betalende annoncører, men der er jo tuningsfirmaer, og andre ting, og når man så kommer med forklaringer eller svar på spørgsmål så går man vel også annoncørerne i bedende ved at give viden uden at modtage betaling derfor (annoncering) men det bruges jo som en fastholdelse af brugerene herinde, men i reglen er det jo nøjagtig samme funktion som du gør i det indlæg hvor du oplyser om jobmulighedder,for om det er dig eller mig der har en viden om et job, så vidreformidler du jo bare en oplysning, ligesom hvor man får gode råd, eller billige tilbud osv...
Men denne sammenligning er der rigtig mange der ikke kan skelne imellem...
aug 2008
Du skriver / markere følgende...
**** HER****
Det opfattes ligeledes som reklame såfremt man indsætter links eller henviser til andre sider, hvor brugeren selv tjener noget – det være sig direkte eller indirekte. Her kan der være tale om rigtige penge, tjenester, virtuelle kreditter eller noget andet.
>> Brugeren får IKKE en chance for at bevise at de skulle være som BG bestemmer, de bliver slettet eller frosset, og lige gyldigt hvor meget de klager eller skriver over en afgørelse så står den ikke til at ændre...
(mener da BG skal begrunde sagligt og gå i dialog og ikke bare fjerne promp´te uden forklaring.)
Og mange HAér begrunder jo netop med at det er frivilligt arbejde de udfører uden betaling osv. og lige netop det er ligegyldigt i min verden, hvis en person melder sig til at være hjælpe admin, så må denne person sgu også tage sit erhverv seriøst og ikke komme med sådan en undskyldning som ikke er brugbart, og bergundelsen komme de altid med at de ikke kan bruge alt deres tid på BG, men de har nogle "straffe" mulighedder og dem vælger de at bruge "seriøst" men af arbejde for at få et bedre BG og tiltag i hnhold til brugernes ønsker er ikke eksisterende, bla. de forskellige områder som foreksempel det her lastbils galleri, der har jeg ikke set ret mange debatter om at man mangler sådant et galleri hvorimod mange kommer med ønsker på ændringer i bla. annoncering og 1234 priser.. og der sker intet og ingen går i fornuftig dialog, men selvfølgelig er der også useriøse brugere der kommer med deres galde og tilsvining af HAér så snart der er en der prøver at kommentere (diktere) og ikke prøver at formulere eller debatere nogle problemer...
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
Eneste tidspunk jeg er VIP herinde er når jeg skal sælge noget. Og de småpenge har været givet godt ud hver gang
BG´s retningslinier - Lidt hjælp??