{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Windows 7 slår alt sikkerhed fra
  • #1   3. aug 2011 Ved at finde det Spyware/Malware/Virus du har på din pc der går ind og ændre dine firewall indstillinger smiley

• #2   3. aug 2011 hvis du ved præcist hvornår den gør det kan du evt. kigge i din event log på computeren, der burde den skrive hvorfor Firewallen bliver slået fra

• #3   3. aug 2011 Har ingen virus eller noget af det andet, har jeg nemlig været igennem computeren for, så meget som jeg nu kunne finde ud af =)

• #4   3. aug 2011 Windows 7 i sig selv ville ikke slå det fra, men hvad kører du med af antivirus, malwarebeskyttelse og firewall ?

• #5   3. aug 2011 De slår ikke fra af sig selv, du skal altid bekræfte det hvis det bliver nødvendigt.
    Er der andre på dit netværk?

• #6   3. aug 2011 Kristoffer H >> Enig smiley

• #7   3. aug 2011 Bruger et betalt Norton abonnement, men det sjove er at hvis jeg genstarter så er de slået til igen

• #8   3. aug 2011 geninstallere windows, kan ikke lide at bruge en computer der har været rigtig inficeret f. eks når man køber på nettet osv
    Desuden hvis du vil prøve at rense computeren så brug mindst to forskellige antivirus og anti-malware programmer

• #9   3. aug 2011 Det er så reportten fra Malware, kan ikke se nogle fejl smiley men har aldrig haft virus på den

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
    www.malwarebytes.org

Database version: 5190

Windows 6.1.7601 Service Pack 1
    Internet Explorer 9.0.8112.16421

03-08-2011 18:30:30
    mbam-log-2011-08-03 (18-30-30).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|F:\|G:\|H:\|I:\|J:\|)
    Objekter skannet: 399893
    Tid gået: 1 time(e), 2 minut(ter), 42 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
    Hukommelses Moduler Inficeret: 0
    Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
    Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
    Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
    Inficerede Mapper: 0
    Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
    (Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:

Inficerede Mapper:

Inficerede Filer:

• #10   4. aug 2011 Det lyder til der er noget helt galt så, jeg ville nok også overveje at geninstallere hele systemet.

• #11   4. aug 2011 Men har den altid gjort det, altså fra den blev installeret, eller er det kommet efter du har installeret noget andet?

• #12   4. aug 2011 Brian D
    Den har altid gjort det, men selv om den siger de er slået fra, så køre alle programmerne stadigt :s

• #13   4. aug 2011 Og den er fuldt opdateret?

• #14   4. aug 2011 Ja, der er lige kommet en ny opdatering, på noget der hedder Microsoft File Validation Add-in, hvad det så er =)

• #15   4. aug 2011 Men som der er nævnt tidligere, så ville jeg tjekke eventloggen, og se om der er nogen fejl der.

Det kan dog muligvis have noget at gøre med at Windows får en dato for opdatering af Norton, og hvis den ser for gammel ud, så siger den at det ikke virker. Eller hvis Norton ikke er færdig med at starte når den bliver forespurgt, så vil den også sige at den er deaktiveret. Derfor hjælper det at genstarte.

Umiddelbart lyder det ikke til at det er farligt, men jeg tror problemet ligger i samspillet mellem Norton og Windows. Det er set før smiley

Er det nyeste version af Norton Internet Security du kører med?
    Det kan også godt have noget at sige hvis den version du kører med har lidt år på bagen.

• #16   4. aug 2011 Og hvis den er ret ny, så meld en fejl til Symantec, så må de kigge på det og lave en opdatering.

• #17   4. aug 2011 Kunne godt være dit norton der driller, du kunne prøve at fjerne det helt. Checke at alle ting er slået til og så installere Microsoft Security Essential (gratis).

• #18   4. aug 2011 12V ! >> Det er helt sikkert en mulighed, jeg må dog fraråde på det kraftigste at stole på Microsoft Security Essentials.
    De sidste mange pc'er jeg har repareret efter virus-angreb har netop haft Microsoft Security Essentials installeret.
    AVG er meget bedre, men stadig ikke det bedste gratis.

Hvis det skal være gratis, og stadig være beskyttende, så vil jeg anbefale Avast ( www.avast.com).

Men Microsoft Security Essentials er direkte elendig. Men man lægger heller ikke mærke til den, for den er stille og finder intet.

• #19   4. aug 2011 Samme erfaring har jeg desværre også med Avast og AVG, hvis brugeren er en tumpe kan de altid få vira på MS OS.

• #20   4. aug 2011 12V ! >> Forskellen er bare at det er alt for sent når de opdager det med MSE, så tager det lang tid at rette op på det.

Men Avast har erfaring siden 1988, og den finder også ting der ikke er i "listen over kendte vira".

Avast ligger også ret højt i de fleste test jeg har set.

Men for eksempel i denne bedømmelse ligger AVG først, så Avast og så MSE, og grunden til MSE er på er at den er let at bruge. Ikke fordi den er sikker:
    http://freebies.about.com/od/computerfreebies/tp/best-free-antivirus.htm

Den anden her er Avast først, og AVG sidst:
    http://www.techsupportalert.com/best-free-anti-virus-software.htm

Igen er Avast den bedste gratis version: http://www.pcworld.dk/art/9067?page=9 Testen er lidt gammel, og derfor er MSE ikke med, og MSE har ikke den store erfaring endnu. Ellers er det ret nemt, det er korrekt, jeg ville bare ikke føle mig sikker, og den skanner heller ikke så kraftigt som de andre. Samt du har meget begrænset udvalg af funktioner i MSE, og kan derfor ikke styre ret meget selv.

Men min erfaring siger også at Avast virker, men desværre er MSE meget dårlig, og ikke anbefalelsesværdig.

• #21   4. aug 2011 Så dårligt er den altså ikke, den test du linker til tolker jeg heller ikke somom den kun får 3. plads pga. brugervenligheden.

Jeg er helt enig i at AVG og Avast er gode, bruger dem også selv i nogle tilfælde. Men generelt set anbefaler jeg MSE, jeg synes den scanner og blokerer godt og så popper den ikke op med "køb mig" annoncer eller årlige nyregistreringer smiley

• #22   4. aug 2011 Vil ikke af med Norton, har for første gang aldrig haft virus pga. det =) Men hvor finder jeg den log?

Kommentér på:
Windows 7 slår alt sikkerhed fra

Annonce