{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.916 visninger | Oprettet:

Rejse til Rhodos {{forumTopicSubject}}

Vi er 2 som gerne vil til Rhodos i slutningen af aug.
Det bliver lidt for dyrt, hvis vi skal bo i Rhodos by, så hvor på Rhodos vil i ellers anbefale at vi bor?
Er der meget forskel på vejret? Ved fx på Tennerife er der kæmpe forskel på, om du bor på syd eller nord siden, selvom øen er lille.

Vi har set at hotellerne er meget billige i Ialysos, som jo ligger tæt på Rhodos by.

Eneste vi skal nå dernede(indtil videre) er i det vandland som ligger i faliraki.
Ellers skal vi vist bar slappe af, men der må gerne være lidt vi kan tage rundt og kigge på, samt lidt by, vi kan gå rundt i, hvis vejret skulle blive dårligt en dag.

Hvad vil i anbefale??? smiley Rhodos by, er lidt ude af billedet, da man ikke få ordentlige hoteller, for det beløb vi vil rejse for.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse til Rhodos
  • #1   4. aug 2011 Kan egentlig ikke engang anbefale Rhodos smiley

• henrik .
    henrik . Tilmeldt:
    maj 2005

Biler: 5 Emner: 28 Svar: 31
    #2   4. aug 2011 Hvis i vil leve "billigt" skal i bo i Faliraki eller i nabobyen Afandou.
    Har selv hus i Afandou
    Afandou er lidt billigere at leve i end Faliraki da der ikke er helt så mange tourister. En stor fadøl koster ca 1,5 Euro på en bar.
    Ved Apollorejser er begyndt at rejse til Afandou og Faliraki fra denne sommer af.

• #3   4. aug 2011 Jamen jeg har næsten lige været der og der boede vi i Ialysos, på et hotel der hed vilas duc DET ER VIRKELIG til at anbefale det er kanon godt til pengene virkelig ! og hvis i kan så ta deres morgen mad incl i prisen smiley
    så lej en crosser eller en scooter og kør rundt på øen det er utrolig fedt der er en lille vej til faliraki men det gør intet for man oplever en masse på vejen, på vej til faliraki kan man kører af til højre og kører op i bjergene hvilket også er rigtig rigtig fedt. det eneste minus der er ved Ialysos, er på den side af øen er der sten strand men det er der ikke ved faliraki, men tilgengæld kan jeg meget bedre li byen Ialysos, frem for faliraki smiley

Ialysos, er en semi lille turist by som er meget hyggelig med gode resturanter osv hvor faliraki derimod er en større by med mange flere folk og stress smiley men husk det altid blæser semi på rhodos smiley

• #4   4. aug 2011 Jeg er lige kommet hjem fra Rhodos (:
    I skal holde jer fra vest siden, da det blæser meget der og derfor er strandene fyldt med sten og der er næsten altid høje bølger. Vi boede lidt uden for Faliraki, det vil jeg ikke anbefale hvis i er til bylivet. Taxaerne strejker dernede, og derfor er der kun busser tilbage af offentlige transportmidler, og de er meget overfyldte og kommer sjældent til tiden. (:
    Men ellers er stranden helt nede i Faliraki helt fantastisk og byen har er fyldt med restauranter, barer og klubber.
    Jeg vil anbefale jer at leje en ATV dernede med plader, det er for fedt at prøve at køre rundt på vejene med sådan en. Mig og kæresten havde en hel da hvor vi kørte rundt i bjergene og hyggede os. Det koster heller ikke alverden at leje scootere/atv'er/biler dernede. Dog skal du være 21/23 for at kunne leje en bil. (:
    Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål, det kan være jeg kan besvare dem.

• #5   4. aug 2011 Vil anbefale dem at HOLDE sig til vest siden, da det netop blæser!
    Da vi var omme på øst siden og kigge på et gammelt fort / bedested eller hvad det var, fik vores guide solstik, på trods af hun har været guide i 10 år, og drak rigeligt med vand.. det er simpelthen for varmt deromme når der ingen vind er.. smiley

Men fedt sted! smiley

• #6   4. aug 2011 vi boede mellem faliraki og rhodos på en super lækkert hotel hvor der var live musik hver aften god underholdning gode bade faciliteter god mad og tæt på faliraki bade land dog var det lidt dyrt men hver en krone værd.tog 10-15 min på en quad eller scooter og køre til faliraki og 20 min til rhodos by. klart en god ferie ø vi men meget afhængig af hva hotel man tager. kan lige finde et link til det vi var på vi tog all inclusive og kan klart anbefales på dette hotel.

var på kos i år for 3 uger siden og det er langt fra sammen type ferie som da vi var på rhodos på trods af de ligger i nærheden af hinanden.

• #7   4. aug 2011 Gode svar, fyr endelig løs mer mere smiley

• #8   4. aug 2011 Vil helt klart vælge Ilyssion Holidays på vestsiden og det med folk siger at der blæser en halv pelikan er nu forkert. for jo der blæser mere på vestsiden men det er måske tale om 2-5 sekundmeter og det er ikke så galt igen har været på det hotel 5 gange og Thassos og Roula er bare så pisse behagelige og vil gøre alt for at man vil få det godt smiley Men hvis i vil opleve noget vil jeg anbefale jer at tage ind til den gamle middelalderby for det er simpelhen en oplevelse især om aftenen, + i skal tage på en badetur med en båd som så sejler rundt om kysten og har en 5-6 badestop hvor man kan få lov at bade i det klareste blå vand. Og i skulle også prøve at tage en tur over til Marmaris med en båd hvis man vil have lidt billig tøj med hjem smiley Og den hvide by Lindos er også et besøg værd smiley

http://www.ilyssion.gr/
    Hotellet er ikke særlig stor men skide hyggelig

Håber du kunne bruge det til noget smiley

• #9   4. aug 2011 Vilas Duc ! smiley Ialysos,

• #10   4. aug 2011 og skulle rodos gå hen og blive kedelig.
    Så kan man jo altid tage en endags tur til turkiet.

Jeg var i Mamaris sidste år.
    Så fandt vi ud af der gik en færge til rodos, så det skulle vi prøve :-).

• Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    aug 2017

Svar: 1
    #11   28. aug 2017 Hej er der nogle der ved hvad færgen til mamaris koster .skal til Rhodos 27-9-17

• #12   28. aug 2017 Kreta er rigtig billigt pt.
    Så i kan genoverveje jeres destination.

Rejser selv til Kreta på torsdag. 3500 kr. for fly og hotellejlighed igennem Apollo.

• #13   28. aug 2017 det er et meget gammelt spørgsmål.. mom ikke de har været afsted.. flere gange..

Kommentér på:
Rejse til Rhodos

Annonce