{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huslån,F1 vs Fastlån
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #1   7. aug 2011 Hvordan ville du sove, hvis du vidste der var risiko for at renten stiger eksplosivt? Bare rent teoretisk? smiley

• #2   7. aug 2011 Nej det ville jeg ikke. Rentemarkedet lige pt. er meget ustabilt, og du kan ende med at komme til at sidde meget dyrere end du gør nu med dit 4% fastforrentet lån.

• #3   7. aug 2011 Kim M har fuldstændig ret !

• #4   7. aug 2011 Nej det ville jeg ikke. Rentemarkedet lige pt. er meget ustabilt, og du kan ende med at komme til at sidde meget dyrere end du gør nu med dit 4% fastforrentet lån.
    Risikoen ligger jo i at et F1 lån kan renten jo teoretisk stige vanvittig meget i løbet af kort tid.

• #5   7. aug 2011 vi har F1 det har vi haft de sidste 4 år og renten er på 1.6 og hvis renten stiger ligger man jo bare sit lån om smiley

• #6   7. aug 2011 det kommer jo an på hvad din økonomi kan holde til. Har du overskud i budgettet til at renten kan stige ? Kan du leve med uvisheden at renten kan stige ?

• #7   7. aug 2011 en 4% er vist meget fornuftig at holde fast i... men F1 er da også atraktiv...
    hvad med en F3? hvis renten er ok lav så har du den fastlåst de næste 3 år.
    jeg har selv gjort det og det har givet mig 2k ekstra hver måned

• #8   7. aug 2011 Jeg er sq glad for mit Faste 4% - kan sove dejligt smiley

• #9   7. aug 2011 der er krise verden rundt, så renten stiger bare ikke sådan lige forløbig de næste 5-10 år men alt kan jo ændre sig.

jeg har sparet 18k om året ved at vælge F1

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #10   7. aug 2011 Pilgrim . Modsiger du ikke dig selv meget i det svar ?

• #11   7. aug 2011 øhh hvad ?

• #12   7. aug 2011 Pilgrim .
    Hi hi bliver ranten høj på et F1 hvad vil du så lave dit lån om til.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #13   7. aug 2011 Du skriver renten stiger jo ikke sådan lige de næste 5-10 år
    Og lige efter skriver du men alt kan jo ændre sig ?

• #14   7. aug 2011 Lagde om fra 7%oblegation for 3år siden til F1'er - fik 300.000kontant i hånden udb. og sparede samtidig ca. 2K om md. Der er godt nok langt fra nuværende rente F1'er til 7% - så jeg er villig til at gå langt. Men kommer der et fastforrentet lån fx. 3% (hvis det kommer nær kurs 100) - så hopper jeg på vognen, og lægger lige tilbygningen oveni samtidig,,, tror så det bliver sidste gang jeg vil pille ved lånet

=D

• #15   7. aug 2011 Pilgrim .
    Kommer der et svar, eller kan du godt se du er ude i noget du ikke ved noget om.
    Ikke smart at komme med rådgivning om hus lån når du ikke ved noget om det.

• #16   8. aug 2011 Det er lige så svært at spå om renterne ude i fremtiden som det er at spå om vejret...

Man skal vælge hvad man syntes ligger bedste til ens økonomi... Kunne du f.eks. godt bruge lidt ekstra penge til at betale andet dyre gæld af eller spare mere op, så ville et f1 ikke være tosset, man skal bare have i baghovedet at renten kan stige og det skal ens økonomi være klar til... Evt. med en omprioritering af hvad man afdrager på andre lån, eller sparer op...

Sådan her har vores F1 rente set ud siden vi købte hus i 2008, og dengang var alternativet 7% fast, så lidt er der da sparet i årenes løb

2008 rente = 4,9422%
    2009 rente = 1,9788%
    2010 rente = 1,3121%
    Forventet 2011 rente siger de bliver ca. 1,7?

Kommentér på:
Huslån,F1 vs Fastlån

Annonce