{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Evt lave huslån om ?
  • #1   19. aug 2011 Har du undersøgt hvor meget der er at spare på det? Pr. md?
    Banken plejer hurtigt kunne lave en udregning - hvor meget "luft" I vil kunne få smiley

• #2   19. aug 2011 ca 800,-men det er lige for at høre andres mening,en bankmand arbejder jo for banken smiley

• #3   19. aug 2011 Så tit som du spørger om forskellige lån, så nej... Du virker til du har svært ved at bestemme dig og du konstant er i tvivl om det bliver godt nok, så vil du også ærge dig gul og grøn vis det ikke bliver lyserød og fantastisk det hele...

Spar bekymringerne og bliv på dit faste 4er

• #4   19. aug 2011 4% fast forrentet, bliver ikke biligere og mere sikkert.

• #5   19. aug 2011 Jeg ville nok også blive på 4% smiley

• #6   19. aug 2011 Hvis du har et 4% fastforrentet tror jeg du skal holde dig til det. Godt nok siger de, at renten falder i kraft af den mulige nye krise, men skal du omlægge når renten igen stiger, er det ikke sikkert du kan nøjes med et 4%.

• #7   19. aug 2011 jeg ville sgu også blive på de faste 4%.. Det er sikkert = ingen bekymringer

• #8   19. aug 2011 Nu har jeg ikke helt fulgt med i rente udviklingen, sådan på nærmere hold, da jeg ikke er i den branche mere, men umiddelbart vil jeg mene at der vil være en kursgevindst at hente, en minimal en af slagsen, efter som at renten formentlig er steget en smule, siden i optog det lån i har nu!

Men for 800 kr. om måneden, i forhold til den sikkerhed i har i et fastforrentet, så nej, jeg ville bestemt ikke gøre det!

• #9   19. aug 2011 Dejlig at høre nogle uvildiges holdning

• #10   19. aug 2011 Jeg skiftet fra 5% 30 år til 3% 15 år.

Faktisk betaler man ikke meget mere om måneden. Men man afdrager meget mere på lånet i stedet for de går op i renter. Mener før gik der omkring 2000 kr til afdrag hver kvartal. Nu afdrager jeg med 8000 kr i stedet for. betaler så også 1000 kr mere om måneden end før. Så hvis man ikke er typen der bruger alle sine penge hver månede så vil jeg overveje det. Så er du færdig om 15 år i stedet for 30 år. smiley

Jo hurtiger man nedbringer lånet. Jo mindre er der jo at betale renter af. smiley

• #11   19. aug 2011 Det kommer dælme an på hvor stor lånet er - Hvis det er under 1.5 mio, så ville jeg blive i en 4% hvis du allerede har det. Men det er jo svært med de få oplysninger som du giver. Hvad er din 4% hjemtaget til i sin tid, du kan jo risikere at skulle tage et kurstab der også.

Hvis du alligevel skal i Flexrente så tag da en F1 - Enten spiller du, eller også spiller du ikke. Hvis du bare er det mindste i tvivl, så behold det du har.

Jeg havde personligt valgt F1 og give den løs - men det du sparer er lånet ikke særligt stort. Renten skal stige helt vildt hvis du skal op og betale 4% på F1 renten. Og med det markedet vi har nu, så går der mange år før den når derop smiley

• #12   19. aug 2011 Som GID siger - så er 3% 15 år ved at være attraktivt. Der kan du nemlig afdrage kraftig til en god rente.

Alternativet er du tager et 15 årig tilpasningslån og afdrager endnu mere. Hvis renten så stiger, så kan du altid ændre løbetiden hvis du mener at afdragene bliver for store. Men der skal meget til før du mærker det smiley

• #13   19. aug 2011 og husk du kan altid ændre din løbetid, tage afdragsfrihed eller fjernet det, samt ændre dine tilpasninger hver gang tilpasningslånet refinanseres.

Flex lån er guds gave smiley

• #14   19. aug 2011 Har lige købt lejlighed og taget et 4% fastforrentet hjem.

Efter skat skal jeg give ca 4800 kr ekstra om året i forhold til et 1,5% flexlån.

Dem står jeg sq ikke og mangler i forhold til at kunne have en billig husleje de næste 30 år :o)

Min mening, hold dig til 4% lånet! Det er bedre at lave det om om nogle år og måske få et 5 eller 6% lån i stedet og skære noget af restgælden.

• #15   19. aug 2011 Der er ingen der siger at man kan få flexlån til under 5% om 3 år f.eks.

• #16   19. aug 2011 Der er heller ingen som siger man ikke kan, Mads P.

Hvis man tænker på at have lån med variabel rente, så må man altså forvente at den både kan stige og falde, samt man skal have is i maven til at træffe de rigtige beslutninger. Jeg har selv haft tilpasninglån i 5 år og jeg har været super gald for den besparelse jeg har haft ved det.

Jeg har endda afdraget som lånet var en 4% fast og med de overskydende penge jeg har haft hvert år - så har jeg lavet ekstra ordinært afdrag ved refinansering smiley

• #17   19. aug 2011 Morten A: Ja du er inde på noget der, ellers skal han begynde at købe obligationer op i de serier som der er udstedt, i forbindelse med låntagning.

Det korte og lange er, at der ikke er ét rigtigt svar, som dækker alle, meget langt fra endda!
    Personlgit sidder jeg med et F1 lån uden afdrag, er kreditgodkendt til det dyreste, som vi havde i huset til at starte med, nemlig et 6% fastforrentet m/afdrag - Men i vores tilfælde er det ren og skær spekulation, ved at køre med et F1 lån til en lav rente, kan vi få lavet en bunke istandsættelser og alene med rente besparelsen, er de 100% betalt, derudover får vi merværdien på vores parcel.

Min egen personlige analyse af tingene, sådan set meget hurtigt og overfladisk, hvor de fleste kan være med, er at som tingene forløber nu, med en fælles møntunion, men uden fælles finanspolitik i Eu og med de lånegarantier der stilles til såvel Grækenland, Portugal mv. samt de Italienske statsobligationer der opkøbes af EU for at støtte, ja så er det rent selvmord og selvmål, at hæve renten ret meget, det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre på nuværende tidspunkt, da indtil flere lande står på kanten af afgrunden. Desuden har vi et marked, der kun netop viser tegn på at begynde at komme sig og USA presser om nogen EU for at holde renten lav, for at sikre at hjulene kommer igang igen!

• #18   19. aug 2011 Det kunne måske være spændende at høre med et 3 % på 15 år,hmm

Kommentér på:
Evt lave huslån om ?

Annonce