{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

udvide netværk {{forumTopicSubject}}

jeg har planer om at sætte en ny trådløs accespoint op herhjemme så man har et netværk både oven på og nedenunder, så mit spørgsmål går på om jeg ikke bar fra mit fiber modem, kan køre et kabel til en switch og fra switchen videre til de 2 trådløse enheder..
og hvis man kan det, skal man så bruge et patch kabel eller et alm lan kabel fra modemet og over til switchen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udvide netværk
  • #1   30. aug 2011 Ja, det burde kunne gøres med en switch. Men du skaber ikke en roaming på den måde. Altså, du kan gå fra et AP til et andet uden at falde af/reconnect. Der skal begge AP'er kunne arbejde sammen.

Ved ikke hvilke access points du bruger?

• #2   30. aug 2011 hmm.. jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hva du mener.

ret mig hvis det er forkert.

du har problemer med at dit net kan nå rundt i hele huset?

Løsning på dette problem ville vel være og få en router med mere sende kraft? eller hvad?

et ydmyg forsøg på og hjælpe..

• #3   30. aug 2011 Hvorfor skriver i ikke på dansk, aldrig har jeg set så mange mærkelige ord smiley

• #4   30. aug 2011 jannick . Det kan godt gå hen og blive et problem i et hus, med kun en enkelt AP. Især hvis det er et stort hus, med tykke tunge vægge. Så vil man et eller andet sted have et dårlig signal. Det er derfor smart at smide flere AP'er op. Dog går idéen lidt af (i mine øjne) hvis ikke de "arbejder sammen". Så man springer direkte fra det ene AP til det andet. Det kan gøres ved roaming - at man udvider sit trådløse netværk.

• #5   30. aug 2011 hva mener du med at det ikke skaber roaming? smiley den ene er en trådløs router fra belkin og den anden er en D-link accespoint.. den hedder DAP-2553. ved ikk lie hva belkin' hedder..
    men tror jeg skal have fat i mit selskab, for kan ikke få den til at gå på netttet med den anden accespoint.. uanset om jeg bar sætter kablet fra modemet direkte i den..

• #6   30. aug 2011 Jeg mener, hvis det er to AP'er som bare er sat op, skal du enten connect på det en eller andet. Hvis de er sat sammen, så kan du gå rundt i hele huset uden du mærker de hopper fra det ene til det andet AP.

Men ja, nok en god idé at snakke med din ISP hvis det slet ikke vil virke smiley

Kommentér på:
udvide netværk

Annonce