MC på Oddesund-broen igår {{forumTopicSubject}}
Kære MC
Igår aftes kom min astra kørende over Oddesundbroen - til dem der ikke ved hvor den ligger, så er det den bro, derforinder Thyholm med fastlandet sydover. Herunder billede af broens bredte:
http://farm1.static.flickr.com/175/467572216_a2dd1c907f.jpg
Min astra er let at kende, da den bagerste nummerplade hænger løs, fordi et par vandaler samme dag havde forsøgt at stjæle den... glæden ved at parkere i Herning....
På broen var også en modkørende lastbil.
Af ren og skær nysgerrighed, vil jeg gerne vide, hvad der fik dig til at tro, at en overhaling på denne smalle bro var en god ide. Især når der kommer modkørende trafik?
I den hvide astra var min kæreste og barn på tre år. Som for at give plads til dig din overhaling, må påkøre den høje kantsten - hvilket lastbilen ganske givet også måtte for at give plads. Det er simpelthen begrænset, hvor meget plads der er til lastbil, MC og bil på sådan en smal bro...
Hele missæren går på ingen måde stile af sig, da det jo larmer ganske meget, når både bil og lastbil påkører en 20 cm høj kantsten med 50 km/t. Det til trods, vælger du bare at fortsætte uden at stoppe for at se om der er sket noget...
Måske dine to venner, som overhalede nord for Oddesund, kunne give dig et par fif til, hvordan man laver en ordentlig overhaling??
Som jeg ser det, skylder du mig en undskylding, en sporing af min bil, samt to 13" alufælge... Alt sammen noget, som bør ligge langt under din selvrisiko...
Jeg går ikke ud fra, at jeg får noget ud af denne tråd. Jeg ved, at der til en hver historie er tre sider: Den enes forklaring, Den andens forklaring, Og det der virkelig skete. Det eneste jeg dog har at forholde mig til, er to ødelagte fælge og en bil der ganske givet trænger til en sporing, som følger kombinationen MC / lastbil på Oddesundbroen...
Jeg ønsker ingen diskution om hvordan nogle MC'er kører.. Jeg ved det kan lade sig gøre, at køre på MC uden at sætte andres liv og lemmer over styr, da jeg kender flere der er i stand til det... og samtid have det sjovt... Jeg ved også godt, at mange jyske landeveje er skabt til mere end 80 km/ - og hvad der sker en mørk aften med 180 km/t når alle ligger i deres senge er jeg så kold i røven over, at jeg kunne skide isterninger...
Dagens galde fra Egernet...
maj 2005
Følger: 91 Følgere: 89 Biler: 8 Emner: 78 Svar: 1.318
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 8 Svar: 103
2. Hvorfor giver du plads ? Du kunne jo være lige så kold i Røven som idioten på MC'en ?
3. Du har nok ret du får sikkert intet ud af dette indlæg, andet end at komme af med gallen
4. Tror du tænker for meget på de andre trafikanter, tror ikke de tænker lige så meget på dig, selvom det ville være dejligt med lidt opmærksomhed fra andre.
Håber du trods alt vil få en god weekend
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Desværre ligger der en refleks indbygget i os nordjyder... afvig, om så det var en kat, krøl bilen og tænk over alt det vi kunne ha gjort bagefter, hehe
Havde det været mig der havde siddet bag rattet, ville jeg med garanti ha gjort det samme... dog havde jeg nok sat efter med de 150 km/t min gamle dieselhakker kan klare - i det mindste til jeg havde set nummerpladen...
og ja - weekenden bliver god - skal i Jumbo-land i Aalborg senere med ungerne og fru Egern
maj 2005
Følger: 91 Følgere: 89 Biler: 8 Emner: 78 Svar: 1.318
Kunne du ikke have taget nrplade på hans kammerater og ringet til politiet så kunne de da få fat på ham den vej?
maj 2005
jun 2003
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 155 Svar: 278
og nej broen er ikke til at overhale på bor selv på thyholm så kender den ud og ind der er ikke meget plads
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
jun 2003
maj 2005
Mine stakkels 13" er en helt anden historie
Paw>> thyholm er et herligt sted - har selv boet på Jegindø da jeg havde passat :))
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
maj 2005
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Det er fandme trist og man kan jo et eller andet sted kun håbe, at det - NÅR det kommer til at gå galt, kun går ud over ham selv. Det hjælper selvfølgelig ikke på din aktuelle situation med din bil, men man må jo tage, hvad man kan...tage
Den ø er vel i øvrigt ikke særligt stor? Der må da være nogen der kender nogen med en "frisk" kørsel og en motorcykel?
maj 2005
maj 2005
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 22 Emner: 5 Svar: 1.316
jun 2003
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
men ja MC lister tror jo tit de er hævet over alle regler.. over haling over Fuld optrukker, og over halig mellem biler når man holder i kø!
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
nov 2007
Ift at "overhale" når der er kø... Så er det nu en gang mere eller mindre tilladt...
Hvis nu alle bilerne holder stille (mere eller mindre), så er det sådan set bare en forbikørsel, og de er lovlige nok - så længe man kan blive på samme side af stregen hele vejen....
Og se det dog fra den positive side - jo flere mc'ister der kan slippe igennem på den måde, jo kortere bliver køen og jo hurtigere kommer alle igennem!
(Mc'isten skal selvfølge bare køre stille og roligt imellem... Ikke noget med at komme susende med 50+ km/t!
Men ja, fartgrænserne bliver vejledende på mc... Til en vis grad! Og kun på landeveje med god oversigt og motorveje (for mit vedkommende). Jeg vil sgu også gerne hel hjem igen - og mindst lige så gerne undgå at tage nogle med i svinget
Jeg kunne dog aldrig finde på at overhale ved fuld optrukne linjer eller dårlige oversigtsforhold generelt (det hænger som regel sammen)
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.040
det ender jo så med min kæreste reagere og drejer ind til siden for at undgå at ramme den gamle kæl.....
den gamle dame stopper selvfølgelig ikke op eller noget som helst for at høre om min kæreste er okay, nej nej hun forsætter hendes kørsel i den forkerte side af vejen.!
maj 2005
jun 2003
hvad giver retten til at springe over køen ??? i har da ikke sær regler i må da vente som andre hvis du mener det såadn vil jeg da smide vognen op på 2 hjul og drøne forbi alle andre ....
nej ærlig så smider jeg sgu bilen ud foran og ser om du kommer forbi
jun 2003
nov 2007
Lidt inspirationslæsning: http://motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=169869
Hvis du kan få din bil op på to hjul - og i et passende tempo!! - køre stille og roligt forbi de der grundet deres to ekstra hjul må holde i kø, så kan jeg helt ærligt ikke se problemet.
Igen - kør pænt i mellem! Det handler vel om at få trafikken til at glide - så kommer du også selv hurtigere frem i din egen madkasse
jun 2003
jun 2003
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 323
Tænder smøger, roder med cd,skifter radiokanal, sms, ringer uden håndfri, æder mad, spiller så højt de ikke kan høre hvad der sker omkring dem Osv.....
Sjovt nok så i diverse politi Programmer Eks. Station 2, Krimi 5
Så er det meget sjældent de spotter mcér men bilister som køre forstærk overhaler som gale køre i venstre vognbane stopper folk som stjæler diverse ting køre uden kørekort sprit i blodet
Mange bilister kan ikke fatte at holde lyset i orten hverken foran eller bag på KÆFT hvor er det ynkeligt
Når det er lidt tåget så skal spasserlyset, tåbelyset tændes men få det lordt slukket igen når der kommer en op bagved nej nej hjerner er slået helt fra, det kan være tændt i flere måneder medmindre det selv slukker når bilen bliver stoppet
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 526
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 323
nov 2007
Mht. Kina-import, så må jeg bedrøve dig, idet jeg kører på en japaner (ja, de er faktisk rimelig gode når det kommer til at producere mc'ere - det er noget andet med biler
Kan du nu have en god dag.... Og glæd dig over, at hvis du kommer til at sidde i en kø, så er det ikke mig du spærrer for, for min mc er nemlig blevet staldet op for vinteren.
JØSSES!
maj 2005
Kører jeg på en landevej i en blød kuve, og ser jeg der kommer en MC bagfra - ja - så trækker jeg lige ud på jehova-striben så han kan få lidt plads.. jeg ved han vil om før eller siden - jeg ved der er mange unge knægte, der gerne vil "lege" - så hvorfor stå i vejen? Min holdning er, at jeg lige så godt kan få ham overstået - så jeg ikke skal spilde min tid med at kikke i bakspejlet hvert andet sekund for at holde øje med ham. Så er det langt sjovere at give plads så han kan komme videre..
Bliver MCen bagved efter et par sekunder på jehova-striben, ja - så ved jeg det er en der "bare" er ude at køre en tur.. og at han vil køre pænt... igen - så kan jeg koncentere mig om vejen foran...
Som jeg ser det, er jeg for en MC, hvad en traktor er for mig... en langsomt kørende man gerne vil forbi... Hvor mange af os bilister overholder de dobbelt-optrukkende, hvis der er en traktor foran??? og hvor mange af os bilister bliver ikke meget glade, når en traktor lige trækker ind på en resteplads / nødsporet et øjeblik så bilerne kan komme forbi???
Det eneste JEG forlanger er at der vises HENSYN... og man har respekt for andre! Kan man se, man bringer andre i en farlig situation - så lader man være!... kan man se den andre giver en lov - ja - så gør man!
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
13"fælge og pladser i køerne vs.menneskeliv !!!!?
Ja det er ærgeligt i ikke fik fat i klaphatten på mcen eller nr.pladens nummer til et retsligt efterspil ! men der er sikkert ligeligt fordelt med spader bag både styr og rat i denne verden !
Iøvrigt er køkulturen indrettet således at mcere gerne må passere såfremt der er plads til denne manøvre uden fare , bilist for bevidst trækker ud for at genere , har jeg ladet mig fortælle dette koster 1000+ 1.klip !
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 230 Svar: 2.048
Jeg kører ikke selv mc, men jeg kan da virkelig ikke se hvorfor de skulle holde og vente på alle billisterne når der er masser af plads mellem bilerne når der er kø.
Jeg har lige været på en 10.000km lang tur sydpå, og må sige, det er så meget bedre at færdes dernede, der giver man plads til alle og folk er taknemmelige.. Det er helt naturligt at man trækker ud til siden i en kø så mc kan køre i midten. Folk takker og vinker osv..
Her hjemme er det konstant JEG VIL FØRST princippet, har endda set folk der kører ud foran mc'ere og billister der bruger begge vejbaner når der er kø, og hvis man er heldig får man da lige nogle skældsord og en fuckfinger en gang imellem.
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Vi skal finde et sæt Opel 13" fælge til Egern.
Træls historie. Men ja men trækker sgu altid ind af ren refleks selvom man altid bagefter tænker man skulle bare.....
Jeg tjekker sku lige op på om jeg kender igen der ligger inde med et par fælge
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
MC på Oddesund-broen igår