{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

V
V
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210

vedr kontanthjælp {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg sidder her og er blevet færdig med min uddannelse, men jeg skal først starte på job til januar, dvs jeg skal 2 måneder på kontanthjælp,

problemet er at jeg stå som Ejer på 2 biler, begge 2 en opel vectra B 1998, men der er også en bruger, på begge to, kan de lade sig gøre for mig at få kontant hjælp disse måneder eller skal jeg "sælge" bilerne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr kontanthjælp
  • #1   2. okt 2011 Man må ikke eje noget som helst.
    min far havde kun en trailer i hans navn, ( ikke engang et sted at bo )
    den bad de ham om at afvikle

• #2   2. okt 2011 tror ikke du skal sælge dine biler for at få kontanthjælp

• #3   2. okt 2011 Kan du ikke komme på dagpenge, eller du har måske ikke været medlem af en fagforening? Tror nu stadig de vil forlange at du sælger, selvom du ikke er bruger...

• #4   2. okt 2011 Man må godt eje ting. Bare ikke noget der har en værdi over 10.000...

• #5   2. okt 2011 1 kan du måske få lov og beholde, men 2 er en luksus som ikke er tilladt, hvis du mener du har behov for kontanthjælp..
    og ang og "sælge" den, så kan kommunen jo godt finde på og gå tilbage for at se din økonomi, og der kan de se du har haft 2 biler, og fornyligt solgt en, så har du jo de penge du har solgt den for, og leve for. . smiley

• #6   2. okt 2011 du må eje en bil op til en hvis værdi... mener det er ca 35K

• #7   2. okt 2011 Tror ikke på du kan have 2 biler, og samtidig få kontant hjælp, de er jo helt vilde. det er ligefør man skal aflevere sin mobil smiley

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#9   2. okt 2011 Nej desværre ingen fagforening, det for dyrt for en studerende :/, men der ikke noget at gøre, jeg må ringe og spørg imorgen.

Er dog lidt bange for at de finder ud af at jeg har 2 biler, og at de så fortæller mig at jeg skal sælge dem begge to og leve indtil penge er brugt op, det kan jeg ligesom ikke, når bilerne ikke er mine smiley

• #10   2. okt 2011 Stefan: Sikke da en gang sludder, selvf. må du da eje ting selv om du er på kontanhjælp.

• #11   2. okt 2011 Hvad er de ca værd, hvis de ikke er en formue værd, så nej til at sælge. Og af dem jeg kender der er på bistand, de har osse bil til en hverdi af ca 25-30000, og de skal ikke sælge for at få deres bistand.

• #12   2. okt 2011 Du skal squ da bare finde et midlertidigt arbejde, eller arbejde sort.. BUM

• #13   2. okt 2011 Rimelig dumt du ikke har været medlem af en a-kasse det sidste år under din uddannelse. Det koster jo ingenting.

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#14   2. okt 2011 Dichael - Gad det var så let, havde fandme arbejdet på døgndrift hvis der var et arbejde, men det tager 2 måneder at finde en, og det er det jeg har, ikke at jeg ikke har søgt et arbejde, men der sku ingen der vil ansætte en i 2 måneder.. bare oplærings koster en månedsløn.. det nemmere sagt en gjort smiley

• #15   2. okt 2011 SKAL på kontanthjælp?

Hvorfor skal du det? Du kan da bare finde et job i de par måneder.

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#16   2. okt 2011 Jesper: Nu har jeg ikke rigtig undersøgt hvor dyrt det er at sidde på sådan en A-kasse, men jeg får/fik 4500 kroner udbetalt, og af dem skal jeg betale for husleje, telefonregning, samt kostvare, hvad tror du der er tilbage ;)?

• #17   2. okt 2011 læste en diskussion på facebook mellem 2 parter der osse var lidt uenige om det der. de fik så det hele forklaret af en socialrådgiver der fortalte at man osse kunne have hus på kontanthjælp, dog uden at have stor friværdi osv. troede osse de var meget strammere med sådan noget med blev dog klogere =)

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#18   2. okt 2011 GID: Læs ovenstående^

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#19   2. okt 2011 Jeg har søgt google ud og ind, enten er det mig der ikke formulere mig ordenligt så google kan "Forstå" det, ellers er der ikke noget om mit spørgsmål..

• #20   2. okt 2011 Der er da altid nogle der har brug for lidt ekstra hjælp optil jul. smiley

• #21   2. okt 2011 kæresten melde sig ind i en fagforening inden for 14dage efter hun sluttede uddannelsen, og fik ret til dagpenge efter 1 månede.
    men så må du klare dig uden penge første månede.
    men spørg evt krifa eller anden fagforening om råds

• #22   2. okt 2011 Siiiiiiiiiir

Der er da masser der mangler arbejde, der er mange steder der ikke kræver oplæring.. Selvfølgelig mest fysisk arbejde..

Havearbejde, klargøringsarbejde, renoveringsarbejde.. Nedbrydning, skovhugger, chauffør, eller noget i disse retninger, bare som sidemand, så skal der nok være nogen..

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#23   2. okt 2011 Frost: Det var et virkeligt tåbeligt svar, tak for det...

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#24   2. okt 2011 Dichael har virkeligt søgt, altså bare idag, har jeg måske smidt 10 ansøgninger, Jeg er da godt klar over at der er "masser af arbejde" for ufaglærte, men der ikke mange der vil bruge en i 1 måned eller 2,

• #25   2. okt 2011 hey man det er da bedre med nogle penge en ingen penge. men fuck det.

• #26   2. okt 2011 drenge lad være med at udtale jer om noget i ikke er sikre på
    jeg har ejet min polo selv om jeg var på kontanthjælp.. hvis du kan redegøre for hvorfor at du har dem..og det ikke er dyre biler så kan det godt gå..

der stod værdien på poloen til ca 30k
    sagde det til dem som det var.. at det var mit transportmiddel hvis jeg skulle søge job og have job.
    klart at hvis man har en bil til 200k at de nok ikke går med til det..
    men jo du må gerne have en bil .. men igen.. det er en vuderingssag

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#27   2. okt 2011 Frost: ja, men altså,

se det på den måde som jeg gør,

Jeg har en telefonregninger på omkring 300 kroner, om måneden,
    og en husleje på 2100 kroner, hvis jeg skal leve uden penge i november måned, så i december skal jeg betale 4200 i husleje, og 600 kroner i telefonregning, se bort fra telefon regning, men altså husleje, for ikke at snakke om at jeg helst skulle spise, engang om dagen smiley

• #28   2. okt 2011 Siiiiiiiiir - Det er træls så.. .. min erfaring siger bare, at der altid skal ryddes op et sted.. Så forefaldende arbejde til minimumslønnen er billigt og en god idé for firmaer som har småting der skal laves.. Tænker her på oprydning omkring pladsen/grunden/bygningerne.. og ellers generelt oprydning.. hvis hænderne når du søger, så de ved hva du mener.. Men held og lykke med søgningen.. ..

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#30   2. okt 2011 Technomule: Tak for det seriøse svar, og jer andre, jeg vil dog som jeg havde skrevet før lige ringe til dem her imorgen, og hør smiley

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#31   2. okt 2011 Dicahael: tak for de opmuntrene ord, smiley jeg vil søge videre,

• #32   2. okt 2011 Lidt ærgerligt at du ikke på forhånd har sat dig en i prisen på a-kasse og fagforening. Min kæreste er studerende, og hun giver 100 kroner om måneden. Det er selvfølgelig også meget ud af 4500, men det er pengene værd...

Men jeg håber virkelig at du finder en løsning.

• #33   2. okt 2011 Begge min forældre er desværre gået på kontant hjælp pga finanskrisen, De har stadig 1 bil og et hus og der er ikke nogen der har bedt dem om at sælge noget som helst selv om de sider hårdt i det !

• #34   2. okt 2011 Overvejet at melde dig ind i et vikarbureau?

• #35   2. okt 2011 Gå du bare på komunen og hvad der sker, der er så mange kloge hoveder her inde som ikke ved en skid om dit spørgsmål, de eneste og rigtige svar dem for du på komunen.
    vh

• #36   2. okt 2011 du skal bare sælge dine biler til din mor eller far, for 1kr. og så søge kontanthjælp..... så er der ingen problemer. synes det er så latterligt vi betaler så meget i skat og alligevel skal vi ned under fattighedsgrænsen for at kunne få hjælp til noget som helst......blev hurtigt træt af deres pis da jeg fik brug for hjælp og fandt andre måder at lave penge på.....dertil kan siges jeg ALDRIG nogensinde kommer til at betale så meget som 50øre i skat igen..

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

#38   2. okt 2011 Morten D; hvis det der kan lade sig gøre (tvivler på at det ikke kan) så skylder jeg dig en bajer smiley Jeg gøre det nu!

• #39   3. okt 2011 så var mit svar jo ik så skidt alligevel hva
    men håber da du finder ud af det

Kommentér på:
vedr kontanthjælp

Annonce