{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fluefiskeri vs orm
  • #3   18. nov 2011 Hehe men det skulle fange bedre.. siger nogle.. Men nogen siger også at orm fanger mere frem for powerbait og den anden vej rundt smiley

• #4   18. nov 2011 jeg fisker kun med orm, spinder, blink, jig og hvis jeg er i den situation at jeg ikke har fået orm med så tager jeg til nødløsning powerbait.

husk at overvej hvilken dybde du fisker i...

• #5   18. nov 2011 det er jo meget mere spændende at fiske med flue,

• #7   18. nov 2011 Kim -

Til nogle arter og under bestemte betingelser kan flue være andre metoder overlegen - men når alt kommer til alt så er orm nok den mest effektive agn hvis men ser det på lang sigt.

med lystfisker hilsen

• #8   18. nov 2011 Er godt klar over det med dybden.. Men hvad er den korrekte dybde egentlig ? mange siger 50 cm og nogle sige 2 meter?

• #9   18. nov 2011 JT - det noget gazz at sige det er mere spændende at fiske med flue - hvorfor dog det ?

• #10   18. nov 2011 Tænker lidt at Fluefiskeri er bedst egnet i skumringen, da det er der hvor de fleste myg/fluer osv kommer frem på vandoverfladen.. Dog skal det vel også være forholds vis vindstille før at man kan fluefiske?

De kan vel ikke rigtig 'se' det hvis det blæser og bølger meget

• #11   18. nov 2011 Kim - der er ikke noget egengyldigt svar på dybden - du kan fange store ørreder på 50 cm vand og på 4 meter vand, det er bestemt af tidspunkt, temperatur og lokalitet.

• #12   18. nov 2011 Så er det jo lidt svært at finde frem til smiley

Har fisket i snart 20 år men har nu altid holdt mig til orm / powerbait men har altid holdt samme dybde.. Men efterhånden snakker mange om fluefiskeri og det skulle give bedre.. Men det skulle vidst også være lidt kompliceret så gider ikke stå ude i haven og spille dum for at lære det, for ingen ting smiley

• #13   18. nov 2011 Kim - fluefiskeri fporegår for det meste under overfladen med - streamers, nymfer eller mere generelt betegnelsen vådfluer - det fiskeri der udøves på overfalden er tørflufiskeri - det er oftes efter fødesøgendefisk så som bækørreder og stallinger herhjemme - der imitere man de insekter der er på, på overfladen - men 90 % af ørreders fødeindtage foregår ved bunden eller under overfalden.

I put søen er dognobbler , wollybugger, og nok den mest kendte montanafluen (imitiation af nymfe larver) nok det mest effektive

• #14   18. nov 2011 jamen dybden kommer meget an på vejert..

i søndags fiskede jeg med orm i en dybde af 75 cm der fangede mig og en ven 10 fisk på 4 timer (privat sø) i sommers fiskede jeg meget på bunden..

tag på biblioteket og lån en bog om lystfiskeri. der er lavet mange gode bøger om emnet

• #15   18. nov 2011 du skal jo være klar til at hive kontra så snart du kan se at fisken napper fluen,samt forestli dig at du kan se at fisken laver en bølge på vej efter fluen,alt det kan du ikke med en orm/prop

• #16   18. nov 2011 Kim - prøv at tjek denne fede film teaser - hammer fedt filmet.

http://www.youtube.com/watch?v=A4pOOMpFW_8

Lidt om flue på kysten, det billeiger end put søen og der er fler fisk smiley

http://www.youtube.com/watch?v=_aTPzhOgtPk

• #17   18. nov 2011 Nej det sandt JT - men det jo ikke det hele smiley

• #18   18. nov 2011 Jeg har os fisket en del i put and take søer og der vil jeg sige at det er forskelligt hvornår folk med fluestang fanger mere end dem med blink. Har selv overvejet at købe en flue stang, er bare bange for jeg vil syntes det bliver kedeligt i lænden når man skal kaste ud oftere. Men man kan lave mere præcise kast ind mod siv osv. Og den rammer jo heller ikke bunden så lortet sidder fast eller lign.

• #19   18. nov 2011 Men jeg holder os på at dem med fluestang fanger mere.

• #20   18. nov 2011 man kan jo også dykke ned og skyde dem med harpun!!

• #21   18. nov 2011 Jerkbait er for rigtig mænd. Det virker suverænt smiley Orm kan osse fiskes aktivt, det er tit meget mere effektivt end passivt da man opsøger fiskene

• #22   18. nov 2011 haha Marc - jerkbait i en put sø - hehe not - det vist mere til geddebassen

• #23   18. nov 2011 Ja blandt andet.. Men det fungere til næsten alle fiskearter... Bare se tiny buster... geniale til aborre og ørreder smiley

• #24   18. nov 2011 martin g: du kan ikk sige at fluefiskeri er for bøsser med løse håndled, for man ska faktisk holde håndledet lige så arbejdet ligger i skulder og albue, og så ska man ogz kunne få sin stang til at arbejde ordentligt smiley

ved fluevalg og fiskemetode kommer an på sesonen, vinter er det bedst ved bunden, og sommer er det nok mest overflade fiskeri, alt efter hva man tror mest på smiley

jeg foretrækker fluefiskeri fordi du ikk bare sidder og stener på en prop ude i vandet, og det kick det gir når man kan se fisken der følger sin flue før den går på den smiley

• #25   18. nov 2011 Hvis vi snakker put & take så ka jeg love dig for du kan tage mange fisk på en montana med synkeline! Virker langt bedre end noget andet;)

Ellers kan du prøve bombarderflåd og hvide jigs;) Det virker også yderst fornuftigt:)

• #26   18. nov 2011 man ska bare prøve noget andet end fiskene er vandt til smiley

• #27   18. nov 2011 Svært og sige om det lige er bedre. Der kan nok være dage hvor flue fanger bedre, og omvendt.

Der findes 3 fiskerier for mig

Fluefiskeri på kysten efter Havørred
    Fluefiskeri i putten med tørflue
    Specimen/Jerkbait efter gedde

Det jeg syntes er sjovt ved fluestangen er, at selvom der måske ik sker det store for enden af linen, så kan man altid stå og træne sine kast, sin præsentation af fluen. Det er mere udfordrende syntes jeg.

Altså, enhver tosse kan sku smide et blink i vandet, men ik alle kan præsentere en reje imitation foran en ringende havørred. Men det er jo en smagssag, heldighvis er vi så forskellige smiley

Jeg var fx i putten idag, med vådflue. På 2 timer så jeg EN hvirvel efter fluen, og 2 andre fisk blankt afvise min flue. 4 tyskere hev regelmæssigt fisk ind på bombarda og Powerbait. Tager vi så sidste lørdag, jamen der tog jeg 5 fine ørreder på 1 time i samme vandhul

• #28   18. nov 2011 nemlig, vind vejr og temp. har en masse at sige smiley

Kommentér på:
Fluefiskeri vs orm

Annonce