{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.759 visninger | Oprettet:

Matematik under maskinmester uddannelse? {{forumTopicSubject}}

Hej BG'er..

Jeg går og STÆRKT overvejer at gå i lærer som maskinmester ved Mærsk.. Jeg er super god til at bruge mine hænder og læse og skrive, men det med matematikken er jeg bare VIRKELIG dårlig til.. Der er dyskalkuli, også kaldet talblindhed i familien, så jeg har meget svært ved det..

Tror i dette vil stå i vejen for at evt. kunne gennemfører uddannelsen? Og til folk som har været på uddannelsen, er der evt. hjælp at hente på skolen?

Jeg har kontaktet skolen pr. mail, men har endnu ikke fået svar, så ville lige hører om der var nogle der vidste noget på stående fod smiley

Mange tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Matematik under maskinmester uddannelse?
  • #1   19. nov 2011 Matematik er så vidt jeg ved en meget stor del af uddanelsen, da der er en del udregninger man skal lære at lave. Lidt ligesom el uddannelsen som jeg selv har.

Hvis du er god til at bruge dine hænder så vil jeg anbefale dig en almindelig håndværker uddannelse, hvis du ikke har det.

• #2   19. nov 2011 det skal vel være på B niveau

• #3   19. nov 2011 Problemet er bare lige, at i de andre fag, som ikke er matematiske, får jeg 10 og 12 taller.. Og uden at være ananas i egen juice, så er jeg forholdsvis intelligent, og vil gerne tage den videre end en håndværksuddannelse..

Og jeg nægter at lade matematik stå mellem mig og en fed hyre, så det er søgte lidt var, om man kunne få en IT rygsæk som ordblinde har, for det ved jeg at man kan få på universiteter hvis man er talblind.. smiley

• #4   19. nov 2011 mmm det er jo spørgsmålet ... men den rygsæk for du nok ikke med ud på skibet smiley

og fra at blive maskin mester og til at komme ud at sejle med ex mærsk er der vel lang vej ? .. eller hvad .

• #5   19. nov 2011 Hej Charlie, jeg er selv maskinmester studerende hos Mærsk, startede i sommers så har jo ikke så meget erfaring inde for selve uddannelsen smiley
    Hvilken skole havde du tænkt dig at starte på? Simac? smiley
    Hvad angår matematikken har jeg ikke været udsat for noget af det endnu, men hvad angår det håndværksmessige er der jo en masse tabeller og opslag man kan bruge..

• #6   19. nov 2011 Nej, for jeg ville søge ind ved Mærsk som MO-maskinmesterlærling eller hvad det hedder smiley

Har allerede været i kontakt med dem, men venter svar på mit spørgsmål ang. det med matematikken, og har gået og tænkt på det lort hele weekenden..

• #7   19. nov 2011 Der er MEGET matematik1 Jeg skal snart starte på 3 semester og jeg har da ikke altid været skide smart til det med tal.
    Så har du afsindig svært ved det, så får du en laaaaang uddannelse..
    Men alt kan lade sig gøre med lidt god vilje.
    Tag evt. B niveu eller C på aftenskole, så du er godt forberedt. Adgangskursus er temmelig hårdt, så tag det på aftenskole, hvor du har bedre tid.
    Ellers er uddannelse fyldt med formler, som man skal huske eller ihvertfald vide hvor du slår op. Du skal ikke umiddelbart til at lave udligning af formler. Så har du adgangskursus og kan ´flytte rundt på en ligning så er du godt på vej

• #8   19. nov 2011 Jeg står faktisk i nøjagtig samme situation smiley

• #9   19. nov 2011 Hej!

Ja jeg havde tænkt mig at tage på Simac, og ville gerne gå i MO-retningen, så man fik kombineret så mange ting på skibet som muligt smiley

Hvordan er arbejdet? synes du at du bliver udfordret, og hvordan er arbejdsmiljøet? smiley ..

Jeg er meget interesseret i at hører mere, så jeg smider sku lige en PB!

• #10   19. nov 2011 Jeg har en HF med et snit på 8,0, så jeg er slet ikke bange for ikke at komme ind, men jeg har dumpet matematik, så det overvejer jeg at tage på VUC.. Men det kunne jeg jo også sagtens gøre, for der er alligevel et halvt år før de tager ind igen..

Og hvad er det for noget adgangskursus? smiley

• #11   19. nov 2011 Hvad angår uddannelses forløbet kan du kigge inde på blivskibsofficer.dk der er en hel masse god info..
    Arbejdet på skolen under adgangskurset synes jeg er rigtig fedt, studerer selv dual men skifter til maskinmester efter første sejlperiode..
    På nuværende tidspunkt har vi haft svejsning, drejning, almindelig fileskole, riggerværksted (knob og tovværk), hydraulik og forskelligt om almindeligt sejllads.. Det er rigtig spændende, mest af alt fordi du går i en klasse hvor alle interresserer sig for det samme smiley

• #12   19. nov 2011 Ja det kan jeg godt forestille mig!.. Hvorfor vælger du at skifte? ..

Jeg har været inde og kigge på blivskibsofficer, og uddannelsen har alt hvad jeg interessere mig for, det eneste jeg er nervøs for, er somsagt matematikken..

Men alle de praktiske ting lyder super fede.

• #13   19. nov 2011 Altså først og fremmest er der mest brug for rene maskinmestre, derefter har Mærsk lige meldt ud for 2 uger siden at de ikke vil ansætte duale efter endt uddannelse..
    Men mest af alt fordi jeg synes det klart er det fedste! Er især imponeret over størrelserne man arbejder med, det hele er så ufatteligt stort! smiley
    Har som sagt ingen ide om hvor meget matematik uddannelsen byder på, men ellers ring til studievejlederen på Simac, hun er vildt flink smiley

• #14   19. nov 2011 Du skal have Engelsk og Dansk på c-niveu og så Fysik og Matematik på B for at komme ind. Desuden skal du igennem 8 mdr værkstedsforløb hvis du IKKE har en anden uddannelse som elektriker, smed, mekaniker elelr lign. med min 2 års erhvervs erfaring.
    Kig på deres hjemmeseide og kontakt evt. en vejleder

• #15   19. nov 2011 Tak Jesper.. Det var lige det jeg skulle bruge..

Somsagt, så er en vejleder kontaktet, men da det er lørdag idag, har jeg ikke fået svar endnu..

• #16   19. nov 2011 Okay, ja så får du klar besked snart.
    Det er en super uddannelse, men meget hård og hvis du er villig til at bruge mange timer EFTER skole også, så har du og alle andre med tal besvær også en god chance for at gennemfører den.

• #17   19. nov 2011 jeg har bøgerne til afgangs kursuet vis du er int

• #18   19. nov 2011 Jeps, har jeg også samt 1 og 2 semester

• #19   19. nov 2011 Hvad er prisen på bøgerne til 1. og 2. semester? smiley

• #20   19. nov 2011 Selvfølgelig er jeg klar på at give uddannelsen 100%, og jeg er også rimelig sikker på at jeg godt kan gennemfører.. Det ville jo bare være super hvis man kunne få hjælp til det man havde svært ved..

• #21   19. nov 2011 Jeg selv går på 5 semester, snart 6 af maskinmesterudd. Matematik er der som udgangspunkt kun fagbasis på i 4 semester hvor man skal have en skriftlig eksamen i mat/fy sammen. Derudover, så er resten af uddannelsen en god blanding af beregninger (eltekniske, termiske) ifm forskellige cases. Dog når du langt her hvis du har en god indsigt i fysikken bag maskiner, pumper og motorer. Desuden er EL/automatikdelen også et segment der gør brug af formler i høj grad.

Gå' du bare igang, hæng i og så består man sgu.

• #22   30. jul 2015 Hvordan er det så gået jer med uddannelsen indtil nu? Over vejer også kraftigt, bare lidt bøvl med hus og su.

• #24   30. jul 2015 Ingen smiley

Kommentér på:
Matematik under maskinmester uddannelse?

Annonce