{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.952 visninger | Oprettet:

Rover 620ti, god bil? {{forumTopicSubject}}

Hey ppl.
har kigget efter en masse forskellige biler,, bl.a en Rover 620ti fra 96. Det som interessere mig er, at den har fint med hk oh samtidig en masse i el osv. læderkabine m.m,
og syntes ikke andre biler i samme prisklasse (omkring 20k) kan hamle op med den umiddelbart.

men er det en god og holdbar bil, og hvad med reperationer osv? nogen som kender til den bil?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rover 620ti, god bil?
  • #1   30. nov 2011 følger lige med her smiley

• #2   30. nov 2011 den er extreme lækker med det læder kabine og HK.
    Men desværre er der alt alt for mange problemer. Både motor og meget andet.

Selvom det er honda motor den køre med så er lige præsis den model en skam for rover...

Jeg kan ellers anbefale accord i den årgang. Der er absolut dejlig bil.
    Kender flere der har flyttet kabinen fra rover 620t til accord 94-96 !

De er næsten det samme indvendig smiley

ved ikke om andre er enig så god jagt !

• #3   30. nov 2011 Mange tak for svaret smiley
    var ellers lige en lækker mulighed, men må nok se på noget andet så.
    fandt selv lige en gammel post fra 2004 omkring denne bil. og lyder desværre heller ik lovende
    http://www.ezz.dk/777766-rover-620-ti

• #4   30. nov 2011 hold dig bare til golfen,,,, så vil du ikke fortryde det ^^

• #5   30. nov 2011 Alle de fordomme mod Rover er vrøvl i mine øjne.

Skal jeg jo sige fordi jeg selv køre Rover.

Men alt i alt!
    Rover 420 (min) 620 er Rovers egen T16 motor den stærkeste motor de har lavet.

Mine forældre køre 620 ti. Den har de kørt snart 60.000 i og køre stadig uden brug af olie eller vand, heller ingen mislyde fra motor eller Gearkasse og den for da nogle smæk fra tid til anden smiley

Min egen har jeg heller ikke noget at sætte på. De kan dog godt gå hen og hakke og sprutte da f.eks. min sveder lidt fra toppen. og det olie løber ned i strømfordel. og det leder strømmen af helvede til en gang sprit el. lign. på en klud og tør det af og den for nyt liv igen smiley

Har kørt omkring 80.000 i min og den har aldrig fejlet. i hverken motor eller andet. Den har kørt 316.000 nu smiley

Rigtig meget bil for pengene, så ville ikke anbefale andet end at købe den smiley

/Rocco

• #6   30. nov 2011 Motoren er ikke som M R skriver fra Honda (desværre) Kun 620 SI med 133hk er med Honda motor og gearkasse.
    Turbo modellen er med Rovers egen motor , den er for så vidt god nok, men den skulle have været på omkring 180hk, den har det nemlig med at æde plejl-lejer på krumtappen.
    Gearkassen er også Rovers egen og Englænderne har aldrig formået at lave en god og holdbar standard gearkasse og det er absolut også det svageste led på 620 Ti.

Har selv haft en Rover 620Ti i 5 år havde den at køre i omkring 2 ½ år hvor den fik 2 nye gearkasser og en ny motor, de andre 2 ½ år gik med retsag i mod forhandleren, så kan ikke anbefale købet....

• #7   30. nov 2011 Alle Rover modeller med Honda Motor og Gearkasse er udemærkede biler, der er en Honda forklædt som en rover.

Deres egen forsøg på at lave en bil med turbo , der er holdbar i motor og gearkasse er og bliver en fiasko, derfor holdt de også op med at producere denne motor i de nyere modeller.

Både min og dem mine kammerater havde er og bliver det dyreste bekendtskab vi har haft til dato, når vi snakker om biler....

• #8   30. nov 2011 620i 623 i er hondaes egen motorer hvor 620 ti er rovers egen

De har en del problemer med rust motoren ikke holder og turbo står af

Mine forældre havde selv en 620 ti og det er en rigtig lækker bil både med udstyr hk osv

desværre ser man ofte at netop denne model er stærk rusten i karossen

• #9   30. nov 2011 der er helt klart flertal omkring at holde sig fra den model, så det tror jeg bare at jeg gør smiley mange tak for alle svarene. så spare man lidt penge på den konto i sidste ende

• #10   30. nov 2011 1 minus. reservedels priser..

Udover det er det en stærk og solid bil.. min bror har haft hans i 5 år.. og lad mig sige det sådan, han behandler den ikke pænt.. den får tæv på kold motor, og har den alle dage gjort. han har skiftet en turbo den tid han har haft den. og ja, ellers almindelig slidtage, som bremser osv.

• #11   30. nov 2011 der er da os andre biler i den prisklasse som har mindst ligeså meget udstyr og mange heste smiley f.eks Toyota camry 3.0 v6 24v og mitsubishi sigma 3.0 v6 24v og honda accord 3.0 v6 24v det er nok de 3 mest holdbare af den slags luksus biler der kan rykke smiley og der er os alt i udstyr i dem smiley og læderkabine.. smiley

Kommentér på:
Rover 620ti, god bil?

Annonce