Onfone/opsigelse/intrum Justitia/råd ! {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Ved der ofte sidder nogle kloge hoveder herinde der kan rådgive, der hvor ens egne evner giver op. Så håber også en kan hjælpe mig med dette dilemma.
Historien :
Sagen starter i April 2011 hvor jeg har 2 tele abb. samt mobimobil bredbånd ved Onfone. I det mobile bredbånd er der i abb. tilknyttet 10 MB. forbrug mdl. Jeg Skal ofte bruge min computer hurtigt og derfor står den tændt 24/7. På et tidspunkt efterlader jeg computeren tændt og med browser åben i min hotmail over 3 dage. Jeg bruger ikke computeren. Pludselig får jeg en mail fra Onfone, at jeg har forbrugt min "limit" og jeg nu for resten af måneden vil blive krediteret pr. mb. 200.- stk. Computeren bruger således ifølge onfone på 3 dage for over 1.000.- i MB. blot ved at stå tændt og ikke brugt.
Dette kan jeg ikke forstå, og jeg ringer til deres kundeservice. Denne forklarer mig at de "bannerreklamer" der er i mit browser vindue bla. på en hotmail. opdateres automatisk og løbende, så selvom man ikke er "aktivt" på nettet. forbruger denne grundet bannerreklamer ca. 1 MB. i timen.
Det kan jeg ikke rigtigt tro på. Så jeg skriver d. 20.04.2011 en meget pæn mail til kundeserive, hvor jeg forklarer dem. At hvis de ikke enten giver en decord på denne ekstra regning eller en anden fornuftig forklaring, ser jeg mig nødsaget til at opsige både mobilt bredbånd samt de to tele abb.
Dette reagere de ikke på. Så jeg ringer et par dage efter og prøver at opsige mine abb. Det lykkedes mig efter en 2 timer lang samtale allernådigst at få lov til at opsige det mobile bredbånd men ikke de to 2 tele abb. (skal lige nævnes at jeg er ikke "bundet" af nogen aftale, og at der i min kontrakt står jeg er fri til at opsige alle mine abb. med øjeblikkelig virkning).
Mine tele abb. fortsætter, og de bliver ved med at trække penge på min konto. Da jeg bliver træt af dette. spærrer jeg simpelthen mit kort. Med det resultat at jeg herefter bliver truet med inkasso og des lige, ydremere pålægger de hver uge 100.- i rykker gebyr x 2 abb.
Så jeg går ind med mit nye kort og laver hvad jeg mener er en engangs betaling. Dette skulle jeg ikke have gjort. Nu begynder onfone lystigt igen at trække løs på min konto for de 2 abb. der skulle være lukket tilbage i April.
I starten af November spærrer jeg så igen mit kort. Og kort efter får jeg rykkere og reminder om inkasso + 100 x 2 ugenlige rykkergebyr.
Ringer til Onfone og fortæller jeg ikke TØR ! bruge mit nu 3 hævekort. Og at de må sende en faktura / et konto nummer. jeg kan indsætte det beløb som de mener jeg skylder (177.-). Da jeg er ret træt af deres trusler. Men Onfone fortæller herefter at dette ikke kan lade sig gøre. At jeg skal bruge mit kort.
Dette tør jeg simpelthen ikke !!! Jeg mener det måske skulle være mig der skulle have 2 x 100 ugentligt fra den dato (20.04.11) hvor jeg opsagde mine abb.(skriftligt) samt tilbage betaling af abb. betaling der uretmæssigt at blevet opkrævet i nu over 6 mdr. Dette får jeg nok ikke.
Men vil rigtigt gerne have lukket mine abb. Så jeg kan slippe ud af kløerne på onfone. Men Onfone lader mig ikke komme ud af deres klør. (forståeligt nok når de kan faktuere mig 800.- mdl. i gebyrer - en god forretning).
Senest har Onfone nu sendt sagen til Intrum Justitia, hvilket jeg finder noget underligt. Idet Jeg har henvendt mig ugentligt både telefonisk og på mail (som er gemt teleopkaldene er båndet og gemt). For at forklare at de ikke kan få udleveret mine kort oplysninger for 3 gang.
Mine 2 abb. kører stadivæk og er IKKE lukket.
Nu truer dette inkasso selskab så med den store "fest". Hvad skal jeg gøre? Kan læse på nettet. At netop dette selskab kan samlignes med Mafiaen med deres metoder.
Skal jeg stikke det op hvor solen ikke skinner og afvente fogedsag eller??? Har anmelst hele sagen til tele anke styrelsen. Men de har 6 mdr. ventetid.
Gode råd fra folk med kendskab til problemet søges.
sep 2003
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 10 Emner: 152 Svar: 753
Det plejer at få firmaet til at makke ret:-)
1224@eb.dk
aug 2005
Følger: 87 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 245 Svar: 8.858
<b>AJay
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.121
Syntes bare det er noget svineri. Og så at sende det til et så fusket inkasso selskab der har været i operation X mv. med deres tvivlsomme metoder. Men lige børn leger jo bedst. Onfone er jo ligeså svinsk i deres behandling som intrum har ry for at være. De kan nok ikke få et "ordentligt" inkasso firma til at køre deres tvivlsomme sager.
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
Du skal så bede ham om at blive stillet videre og fortælle dem at du har det hele optaget - at du har været villig til at betale fra start, men at du vil have dine abonnementer opsagt først og have et skriftligt bevis herpå.
Hvis de er kolde, så tag den i retten, det du har fået fra Intrum Justitia
er det man i advokatkredse kalder et "BØH-brev" og der er sikkert ikke noget hold i det.
Hvis alt det du skriver passer til punkt og prikker er jeg sikker på at du kan gå ud af retten med armene over hovedet...
feb 2011
Alt er skrevet til punkt og prikke. Har ringet flere gange til Onfone (har båndet samtalerne af erfaring med deres "grovhed". Hvergang jer ringer nægter de at viderestille mig, end opgive deres navne (så jeg har en reference). Siden jeg fortalte dem at alle samtaler bliver båndet, smider de røret på såsnart jeg giver mit nr. klagen omhandler. Så mit nummer må stå på en skærm derinde. med en besked om de skal knalde på da samtalerne bliver båndet.
sep 2005
sep 2005
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Sker der ikke yderligere, så venter du bare på en fogedretsag, hvor du fremlægger dine dokumenter og vinder sagen, uden at betale en krone.
Gjorde det samme med en finansieret bil, et par år tilbage, da jeg ingen svar fik fra finansieringsselskabet, kun rykkere.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Skriver til dem at det de har gang i er bundulovligt, de må slet ikke sende en rykker hver uge og de må MAX sende 3 rykkere med gebyr af 100kr inkl. moms.
Ydermere skriver du at du ser frem til at mødes med dem til retslig inkasso, således at sagen kan gå sin gang.
Hvis det passer det du har skrevet, så har du INTET at frygte, men passer det ikke, så kan det blive dyrt..
Jeg har kørt et par af de sager efterhånden.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
De både truer og kommer med usandheder.. men når man siger at man bare ser frem til at møde dem, så ved de jo godt at den ikke holder..
feb 2011
Har postet det på Trustpilot. Der skrev en der hed Lasse tilbage at jeg skulle ringe til ham hvilket jeg gjorte. Han kunne godt se at der var et eller andet rivende galt både med forbrugt MB. samt med håndtering af min opsigelse, han lovede at vende tilbage såsnart han havde fundet ud af hvad der var gået galt, det er så 3 mdr. siden nu. Det eneste jeg kan se han har foretaget sig, er at slette sit eget indlæg til mig på trustpilot.
Har skrevet sagen som den er og har været. Har mine beviser iorden. Men stadigvæk irreterre det mig at man ikke kan opsige et skide tele abb. uden alle de problemer.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 8 Emner: 1 Svar: 165
For at gøre en lang historie superkort, så drejede det sig om en periode på 3 mdr hvor de fik trukket mit mobilabonnement DOBBELT hver måned, 3 mdr, i træk.
Det ville de selvfølgelig ikke kendes ved og sagde at de på ingen måde kunne se det i deres system - SELVOM jeg gav dem overførselsnumrene fra min netbank, dato, klokkeslæt og hele dynen. Havde min egen banks HOVEDKONTOR til at kontakte dem og bekræfte at de penge var trukket flere gange. Onfone nægtede gang på gang.
I flere af de telefoniske samtaler jeg havde med dem, smed medarbejderen røret på når jeg forlangte at tale med direktøren.
Jeg fik aldrig mine penge tilbage skal det siges. Efter knap fire måneders tovtrækkeri gav jeg simpelthen op.
feb 2011
feb 2011
Samme her, når du løber tør for argumenter knalder de bare på.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 82
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 8 Emner: 1 Svar: 165
feb 2011
feb 2011
Copy paste af mail korrespondance :
hvem fanden er LENNART ????+ ER I KOMPLETTE SINKER INDE VED ONFONE ?????
ENDNU ET BEVIS PÅ I SIMPELTHEN IKKE EVNER MED JERES IQ NOGET SÅ SIMPELT AT LUKKE ET TELE ABB.
I MÅ VIRKELIG VÆRE BILLIG ARBEJDSKRAFT FOR ONFONE, MED DEN ARBEJDSINDSATS I PRÆSTERE AT KUNNE LEVERE !!!!
Med Venlig hilsen
Steffen Skov
> To: steffehotmail.com
> From: kundeservice@onfone.dk
> Subject: RE: Klageskema modtaget
> Date: Thu, 8 Dec 2011 16:46:40 +0100
>
> Hej Lennart
>
> Tak for din henvendelse.
>
> Når vi modtager en sag fra teleankenævnet vil vi selvfølgelig sætte din inkassosag i bero, da vi ikke må rykke dig når din klagesag er under behandling.
>
> Hvis du mod forventning ikke har fået svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at vende tilbage.
> Du kan kontakte os pr. mail, ved at besvare denne, eller ringe til vores kundeservice på telefon 69 10 10 10. Vores kundeservice har åbent mandag - fredag fra kl. 09:00 til 17:00.
>
> Jeg ønsker dig en god dag.
>
> Med venlig hilsen
>
> Onfone kundeservice
> Lea P
>
> >>
> >> sagen er nu indberettet til teleanke styrelsen.
> >> Hvis i ikke straks bortmelder jeres sagen fra intrum justisia som i har gjort vil i blive sagsøgt for bedrageri. I samarbejder med et selskab som gentagne gange er dømt for mafia lignende virksomhed......... hvilket jo egentligt svarer fint til jeres forretningsmetoder.
> >>
> >>
> >>
> >> Med Venlig hilsen
> >>
> >> Steffen
feb 2011
Ja det er utroligt man skal ty til sprogbrug for at opsige et abb. hos jer. hvilket har taget 6 mdr.
Jeg har dog aldrig truet jer. Men benyttet mig af samme sprogbrug som i har tiltalt mig med da jeg under mine over 50 telefonopkald blev svinet til (heldigvis på båndende samtaler ! Med nøjagtigt samme sprogbrug som I har benyttet over for mig). Da jeg forgæves i 6 mdr har prøvet at opsige 2 tele abb. (en sag der nu ligger ved teleankenævnet).
Jeg udbeder mig derfor indenfor 7 arbejdsdage en nøjagtig kopi af som bevis. Hvor jeg har opført mig truende - Ikke misforstået brugt "vulgært sprogform (som den i startede med at benytte).
Er dette bevis for truende adfærd ikke fremsendt inden 7 arbejdsdage. Vil den underståend mail, blive brugt til politianmeldelse for falske anklager.
Med Venlig hilsen
Steffen
> To:
> From: facebook@onfone.dk
> Subject: Vores samarbejde ophører
> Date: Wed, 14 Dec 2011 15:22:57 +0100
>
> Kære Steffen,
>
> Vi beklager, at du som kunde ikke har oplevet et tilfredsstillende sagsforløb hos Onfone. Vi har i vores sagsbehandling gjort alt hvad vi kunne, for at hjælpe og forklare sagens essens.
>
> Vi har dags dato valgt at opsige samtlige konti du har hos Onfone. Vi vælger samtidig at frafalde alle krav, vi før har fremført for dig. Vores begrundelse for dette er, at du gentagne gange har udvist truende adfærd over for vores medarbejdere, samt skrevet/talt i en generel grim tone. Dette tolererer vi ikke i Onfone.
>
> Vi anser denne sag som værende afsluttet. Modtager vi yderligere trusler fra din side, vil vi være nødsaget til at politianmelde dig.
>
> Med venlig hilsen
>
> Sabrina D. Nielsen
> Sagsbehandler
Onfone/opsigelse/intrum Justitia/råd !