{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Nogen Autoelektriker herinde? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens, nogen herinde der ER/KENDER en autoelektriker der har forstand på sit fag, og samtidig er fornuftig i prisen? helst en der gør det "momsfri" smiley Det drejer sig nemlig om en A4 B5 1.6 hvor sikringen til benzinpumpen bliver ved med at ryge.

På forhånd tak smiley Og god dag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen Autoelektriker herinde?
  • #1   10. jan 2012 Ja, ok, men hvor er vi henne ?

  • #2   10. jan 2012 I har selvf. prøvet at skifte pumpen? da det ville være det første man tjekkede og dernæst om sikringen er korrekt i forhold til de specifikationer der står på pumpen som selvf. kan være udskfitet på et tidspunkt.

    Dernæst har man selvf. målt sig frem til strøm historien over det forløb hvori det hænder at sikringen springer, så man får belyst om det er en strøm spike/puls eller om det er et kontinuerligt strøm forbrug der får sikringen til at springe.

    Ps jeg er ikke auto elektrikker sorry.


  • #3   10. jan 2012 Nappa - Sorry, my bad hehe... Helst i Storkøbenhavn, bor selv ved Taastrup...


    Brabus - Sprit ny pumpe er sat i.. Check..... Sikringens korrekte størrelse checket og korrigeret... Check.....

    Men hvor skal jeg måle? og det er helt i orden at du ikke er autoelektriker, du har stadig et svar jeg kan bruge til noget smiley


  • #4   10. jan 2012 Du skal afmontere forsynings ledningen + eks. så smider du et multimeter ind imellem med den røde ledning til plusen fra sikringen og den sorte hen til plus på pumpen.

    Så måler du hvor meget strøm den bruger i (A) Ampere.
    Det skal helst være konstant altså den skal ikke svinge op og ned i eks. tomgang og ved eks. 4000 Omdrejninger.
    Og vigtigst af alt, den skal ikke ligeplduselig trækek en meget stor strøm som er højere end det sikringen er på smiley

    Tjek også med dit multimeter (hvis du har et) kan købes i thansen for ca. 199 Kr. mener jeg og det er udemærket til dette formål.

    Så måler du også Ohm. mens pumpen er monteret fra dens mulis pol til minis på batteriet, der skal ikke helst ikke være mere end når du eks. holder ledningerne sammen fra multimeteret. i så fald har du dårlig stel.
    Det samme skal gøres fra plus på pumpen og så til plus på sikringen eks.

    Så har du nogle gode retnings visere for hvad du videre skal lede efter.


  • #5   10. jan 2012 Brabus - Takker for de mange gode svar smiley Men med afmontere forsyningsledningen, mener du så plus på batteriet? så burde jeg jo ikke kunne måle noget? Og vi er enige om at det er ampere og ikke volt jeg skal måle efter ik? da det jo er strømforbruget smiley Har et auto-mulitmeter der burde være rigeligt til formålet smiley

  • #6   10. jan 2012 Prøv at mål modstanden med et multimetet fra 12v til pumpen og så til stel. hvis sikringe springer i samme øjeblik pumpen få plus eller inden for meget kort tid, er det højst sandsynligt en kortslutning til stel.

  • #7   10. jan 2012 William - Det meget forskelligt hvornår den springer, nogen gange er det med det samme, andre gange skal man ha kørt i 10-15-20 min


Kommentér på:
Nogen Autoelektriker herinde?

Annonce