1.278 visninger
|
Oprettet:
Folk vil have læder? Hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Hvorfor vil folk altid have læder?
Kender rigtig mange personer incl mig selv der ikke gider læder. Der er flere årsager. Om sommeren mens solen står på så bliver bilen helt ulækker varm når det rammer læderet. Sætter man sine lår på læderet en varm sommerdag (i shorts) så bliver man helt svedig.
Hvorfor vælger netop DU læder? :o)
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.051
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
nov 2003
Følger: 185 Følgere: 185 Biler: 13 Emner: 140 Svar: 1.904
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Så du tror ikke man kan finde samme typer biler til næsten samme priser, og stadigvæk vælge den uden læder?
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.257
jan 2006
Følger: 171 Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.673
jun 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 71
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
jun 2009
Det nu ikke fordi mine shorts ikke er lange nok. Men det må da også være mega ubehageligt hvis bilen har stået i indkørslen hele formiddagen og man så kommer ud til den og alt læder er varmt. Så vil man da bare slet ikke i nærheden af den med bar hud.
jun 2009
Nu kan man faktisk få andre biler end en galant ;o)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
feb 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 330
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 974
Det ser meget bedre ud, meget nemmere at rengøre når man har børn og jeg syntes ikke forskellen på stof/læder er så stor ang. Varme og kulde
Mvh simon j
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 57 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.232
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.561
Vil ALDRIG have det i mine biler, pisse varmt om sommeren og koldt om vinteren (hvis ikke man har sædevarme) Og man skøjter rundt på læderet, hvis man kører meget mere end søndagskørsel.
Sådanne velour kabiner jeg har i E28'eren og MkII'en er MEGET mere mig
Det er hvertfalde min holdning
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.033
Det er nok mest en luksus ting for mig, men ikke desto mindre vil jeg altid vælge læder frem for alt andet
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 99 Svar: 550
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Men hvis sæderne er ordentlig og læderet er sådan en ny type (har kun set de har brugt det i nyere biler.. sådan noget lidt rug noget) så er det super nice.. De bliver lidt mere behaglige at sidde i + ser godt ud Har ikk oplevet de bliver så singsyg varme om sommeren og vinteren er de heller ikk så kolde.. Men stofsæder har jeg ikk noget imod går selv mest op i hvordan sædet holder på en..
nov 2010
Følger: 53 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 246
det med at glide rundt i sædet i skarpe sving det kender jeg ikk noget til og jeg har da presteret at få løftet højre baghjul lidt fra jorden fordi jeg race igennem et sving og der gled jeg ikk rundt i sædet.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
Men det er jo klart at hvis man har en kør-skråt-sidelæns-racer-Nissan, så er læder ikke det bedste (eller kønneste)...
aug 2009
Følger: 119 Følgere: 115 Biler: 7 Emner: 87 Svar: 451
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Derfor
maj 2010
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 72 Svar: 614
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 42
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 42
jun 2003
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 650
Jeg kan super godt lide læder, men jeg syntes dellæder er mere praktisk..
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 29
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.835
+ at det ser flot ud når bilen er ny
+ at det giver en gensalgsværdi
+ at det er nemt at rengøre ved spild
- at det er mega grimt når det er slidt / især når der kommer folder
- at det er dyrt i indkøb
- varmt og klamt om sommeren
- koldt om vinteren
dec 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 396
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 5
Stof er for kællinger som ikke kan klare varmen og kulden
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 732
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
okt 2004
Følgere: 34 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 517
Nu sidder der så RC stole i den og der er ikke læder på siddefladerne, de har så heller ikke sædevarme, men det er udnødvendigt med det stof/alcantara de er betrukket med.
Dellæder sæderne der er standard i GTI/GTen var helt sikkert med til at booste salget da de var nye, da konkurrenterne "kun" havde stofsæder. Det ser ganske enkelt bedre ud når du lige kigger ind.
Det er helt sikkert smag og behag, men det virker for mange
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 206
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.488
Desuden vil gensalgsværdien ikke stige med det samme beløb som det har kostet at få læder i stedet for stof.
Det eneste argument der nogenlunde holder i denne tråd, syntes jeg er at det skulle være nemmere at holde rent. Men vedligeholdelse syntes jeg der er mere af ved læder, for det skal plejes, ellers kommer det til at se frygteligt ud efter nogle år. Hvor man i mange stofkabiner kan rense sæder mv. så vil læderet stadig have patina. Og hvis det skal fremstå nyt, så må det udskiftes.
Jeg ville personligt foretrække Alcantara istedet.
jun 2009
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
der ud over så er lædersæder noget skrammel! man skøjter rundt. de er ufatteligt varme om sommeren ( rigtig gættet jeg gider ikke lede 20 min extra for at finde en p-plads med skygge) pisse kolde om vinteren ( og jo tak for sædevarme, men 99% af alle os vi starter ikke varmen 10 min før vi køre hjemme fra, og sidder derfor og får hæmorider i de minutter det tager at varme lortet op)
Det har en bling luxus effekt som jeg ikke forstår, Kunne jeg ikke vælge læder fra så blev farven hvid/lys. ved godt det bliver møgbeskidt at se på. men jeg har oplevet min sidste sommer med sort læder !! ikke om jeg gider bruge mere tid i en fed vogn med sæderne fyldt op med håndklæder, for at familien kan side ned på turen hjem....
//Brian
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 96
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.442
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
og dem der mener, man glider ud af sæderne, pga det er læder, har i hørt om form sæder? har endnu ikke prøvet og glide i min silvia, og den for da en god omgang drift nogen gange.
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 308
sep 2004
Der er faktisk mulighed for at ungerne kan spises af, inden de skal med i bilen.
Og der er også mulighed for at spise på McDonalds, uden at man skal gøre det i bilen. Den del har jeg forøvrigt aldrig forstået...
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 91
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
jeg er landmand, og totalt ligeglad med bilen, det rager mig en høstblomst at sætte mig ind i arbejdstøj og gummistøvler..
jeg fik 2 sædeovertræk engang, dem bruger jeg nu, til når jeg skal køre "fint" altså ikke i arbejdstiden haha
stakkels ham der har købt bilen,han får aldrig kolugten ud af den, efter jeg havde 4 kalve bagi..
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Fuck om det bliver varmt/koldt, jeg har fuldautomatisk klimaanlæg, og det er SJÆLDENT jeg har travlt når sæderne er brand varme.. Tør øjnene
Nåeh ja, har også sædevarme der på indstilling 3, kan brænde mig så hårdt i røven, at man skulle tro der var ild i. Såeh, læder, yessir.
Skal i øvrigt forhåbentlig snart ha det lavet. Enten i DK eller polen.
jan 2012
Bilen er jo blot et stykke transport værktøj som taber usandsynligt meget i værdi, selvfølgelig skal ungerne da æde deres burger på bagsædet, og fuck da den plet og det hul i dørbeklædningen. 80%af alle biler har ramt kirkegården inden de er 15 år. Og med så kort levetid er det da total spild af tid at gå og være hysterisk omkring øsen,
Det er fedt at køre en fed vogn. Men utrolig kikset at være hysterisk over lidt skidt eller en bette bule.
Og som Alex skriver så brug overtræk hvis sæderne er for beskidte (det ligner jo læder;-)
At folk vil bruge deres liv på at hidse sig op over et par mudrede gummirøjser i bagagerummet. Eller en våd hund på bagsædet, er et tegn på at vi hverken har problemer eller noget fornuftigt at tage os til.....
maj 2008
hvis jeg købte en splinterny bil, ville der gå 2 min før den 1. smøg var tændt og maks en uge før jeg sad i den med kotøj..
aug 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 785
Det med man glider kan løses med de rigtige sæder og sele på. Så føler man ikke det mere.
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
dec 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Svar: 56
sep 2004
Det kan godt være at biler taber meget i værdi, men der er ingen grund til at gøre det værre end det er i forvejen.
Røg er meget værre end mad i en bil:
At der har været røget i en bil kan man aldrig fjerne helt, der er nogle klargøringsfolk der har en anden mening, men jeg har flere gange konstateret at det ikke er lykkedes alligevel.
I min bil er røg totalt forbudt, det er det også i mit hjem, jeg kan ikke klare lugten, og jeg kan ikke tåle røgen. Og mange rygere kan ikke selv lugte hvor grimt det rent faktisk lugter, både deres biler, deres hjem, deres tøj, og ja, faktisk lugter de ofte også selv af røg.
Men jeg forstår ikke hvorfor man absolut skal ryge, spise osv. i en bil, det kan ikke passe at man kan have så travlt.
Jeg kan forstå lidt slik eller en snack, men burgere, pommes frites, pizza og lignende hører bestemt ikke til inde i bilen. Madrester kan ofte renses af, men det kan blive et problem. Det er da også klamt at sætte sig ind i en bil, og så den er smurt ind i ketchup, og gamle vingummibamser.
Og det er ikke småpenge man mister på ikke at behandle en ny bil ordentligt, faktisk er der flere forhandlere som ikke selv vil sælge en bil der har været røget i, de bliver derfor solgt engros, og der vil være to led der skal tjene på dem, og man får en del mindre for bilen.
Personligt ville jeg aldrig købe en bil der har været røget i.
Og det kan virkelig pisse mig af hvis der er nogen der banker døren op i bilen ved siden af, eller ligefrem påkører en anden bil og ikke lægger en seddel, med forsikrings og kontaktoplysninger, eller dem der mener at et lille hul i beklædningen ingenting betyder.
For mig er det lige meget hvordan man behandler sin egen bil, men man må forvente at der er nogen der passer på deres investering, og nogle som godt vil have de ekstra penge for bilen når den skal sælges igen. Eller ligefrem vil bevare bilen i så lang tid som muligt.
Der er mange herinde der går op i udseende på bilen, og også sætter pris på at bilerne er i ordenlig stand, på trods af alderen.
Og jeg forstår ikke dem der gerne vil have læder pga. udseendet, og så samtidig er ligeglad med hvordan bilen bliver behandlet. Det giver ikke meget mening.
Overtræk ligner ikke læder, jeg forstår godt overtræk hos dem der bruger bilen i deres arbejde, eller mekanikeren på værkstedet.
Men det betyder ikke at man ikke kan passe på bilen alligevel, og begrænse det skidt og møg man slæber ind.
Men faktum er min bil = mine regler, din bil = dine regler.
Men man skal altid tage hensyn til andre, og så vidt muligt forsøge at undgå at ødelægge det for andre. Og hvis man alligevel gør det, så må man stå ved sit ansvar.
jun 2009
Jeg kan love dig for du selv bestemmer i din bil.
Men fordi JEG vælger at passe på min EGEN bil, kan jeg ikke forstå, du ikke kan respektere.
Jeg ville blive så sur og indebrændt på dig, hvis jeg vidste det var dig der havde slået en dør op i siden på min bil.
Og skidt i min bil, det duer ikke, den skal være ren, det skal være en fornøjelse at sidde i min bil, ikke føles som en svinesti.
Jeg er sikker på der er noget andet du måske går op i, end lige din bil. Bilen er så min "last", at jeg vælger at interessere mig for hvordan den ser ud og hvordan jeg plejer den.
maj 2008
æde i bilen gider jeg heller ikke rigtig, det skal være en nødsituation.. ellers er det kun slik..
røgen kommer ikke andre ved, kan folk ikke holde ud at være i bilen må de hoppe af..
jeg vil naturligvis gerne åbne vinduet lidt ekstra hvis folk er sarte, men generelt skal de lukke røven. jeg tager ingen penge for at køre en omvej for at få folk med osv..
dem der banker døren op i andre biler, ar jeg intet oversfor.. selvom jeg køre i et gammelt lig der aldrig bliver vasket eller plejet andet end højst nødvendigt.
er det da skide træls at se den har fået en bule/ridse man ikke selv har været skyld i.
og vil da bestemt ikke ødelægge andres ting..
ang. at beskytte sin investering,så har jeg aldrig haft en bil over 7000 kr.. så det er en ren brugsgenstand, jeg behandler den som jeg ville behandle mit lokumspapir..
jun 2009
sep 2004
Men man skal ikke forvente at man kan få det samme for en bil der har været røget i, eller aldrig har været vasket, eller ligefrem ikke serviceret, som man kan for en bil der er blevet passet og plejet hele vejen igennem.
Jeg ved af erfaring ar der er nogen der ikke mener at røg har en indvirkning på værdien af en bil, og de kan blive ret sure, når de kan se at ham der kom lige efter dem fik måske 25.000 kr mere for en tilsvarende bil, der ikke havde været røget i
Men der er bestemt også forskel på en gammel slæde til 7.000 kr, og en ny bil til 250.000 kr. Men lige meget hvad, så kan man jo godt passe på den
sep 2004
Men i din bil bestemmer du, så du kan ryge alt det du vil, og så må passagererne selv bestemme om de vil med eller ej
sep 2004
maj 2008
og jeg ville bestemt ikke være ked af at få mindre for en bil jeg har behandlet som skidt..
jeg ved det og det er mit valg.. er meget large folk må gør hvad de vil i min bil, også når de låner den.. brækker de sig koster det 500 eller de gør det selv, det nærmest eneste regel
jan 2012
Jeg banker absolut heller ikke mine døre op i andres ejendom, og skulle det mod forventning ske så vil mit visitkort prompte side i vinduesviskeren !
Jeg kan godt forstå at nogle passer meget på deres bevarings værdige biler.. Men at man er bund hysterisk over en bilkabule ( fra en nar ud en visitkort) eller fordi at ungerne kom lidt for tæt da cyklen blev trukket ud af garagen, og straks bestiller tid hos autolakkeren, når bilen er en ganske almindelig familiecontainer, og den lille skade ingen praktisk eller teknisk betydning har, det forstår jeg simpelthen ikke...
Der er folk som stik imod min bedste overbevisning låner penge til ting med hjul på.. Og så poster de penge i at holde den som ny, på trods af det enorme værdi tab som følger med. Langt det billigste er at sælge bilen lidt billigere med bule og stenslag.
Og dem der så ofre 10000 på læderstue i en bil som for det første ikke er ret meget værd. Og som de skylder penge på.. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke hellere vil have en go økonomi, hvor må det være træls altid at skulle spørge banken når man har set en fed vandscooter,motorcykel,båd eller den sportsvogn man altid har drømt om.....
Folk vil have læder? Hvorfor?