{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.454 visninger | Oprettet:

Vaskehal ? {{forumTopicSubject}}

Hej i dette møg kolde vejr står jeg og overvejer om jeg skal køre min dejlige swift i vaskehallen. har altid vasket den i hånden men da der er alt det salt under bilen osv. + min haveslange er frosset til er det store spørgsmål om det er dumt at køre den i vaskehallen pga ridser og hvis den evt skulle rive heksspoile eller skørter af ?.

Nogle der har erfaring med om det ridser mere end en god alm gang vaskning. OG om salten under bilen selv finder vejen af.

Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaskehal ?
  • #1   28. jan 2012 Altså min mors ny lakeret bil fik en masse små ridser efter vaskehal i vintersæsonen pga små "is tapper" i børsterne

  • #2   28. jan 2012 Som det tidligere var antaget med at en vaskehal skulle give flere ridser end en god gammeldags vask i hånden, er forkert. Med de vaskehaller der er i dag, så giver en en tur i vaskehallen færre ridser end en vask i hånden.
    Du skal ikke være nervøs for dine skørter eller spoiler, medmindre de er sat på med gaffa smiley


  • #3   28. jan 2012 du vil få flere vaskeridser,nu ved jeg ikke om du bruger børste eller svamp til daglig,for det ridser jo også

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   28. jan 2012 Hvis det er for at slippe for salten, så er det en dum ide smiley
    Vandet i maskinerne bliver genbrugt, så siger sig selv, at der ligger salt i deres vand osse, og når der er tryk på, kan det komme godt ind i hjørnerne. Derfor jeg aldrig vasker mine biler i vaskehal i saltmånederne, men den første efter vintersæsonen, der ryger min i smiley
    Men maskinerne ridser som såen ik mere, men bliver dit ekstraudstyr flået af, så er det for egen regning desværre, kun hvis det er monteret fra fabrikken, at de måske vil gå ind og erstatte


  • #5   28. jan 2012 Jeg vasker altid mine biler i vaskehallen. De ser da stadig pæne ud. Jeg har kun fået rykket en bagrudevisker af Land Roveren, men så kan man jo lære at sætte deres viskerposer på!

  • #6   28. jan 2012 Genbrugsvand bruges meget sjældent i vaskehaller. Det er kun de ældre de gør det. Nye haller har nyt vand hver gang. Jeg kender en montør:)

  • #7   28. jan 2012 Damp den, det giver INGEN ridser og du får alt saltet af.

    sådan en nilfisk højtryksrenser er bare sagen! smiley (bare lige pas på med hvor du støver)


  • #8   28. jan 2012 kan anbefale vaskehallen ved Q8 i Sønder Omme (midtjylland) ..
    helt ny maskine.. gav min far t5 en tur i den.. íngen ridser! plus den gjorde arbejdet rigtig godt!


  • #9   28. jan 2012 Jeg plejer at køre de gamles biler i vaskehallen ved Haverslev, da den har gummibørster, og det virker bare efter min mening smiley

  • #10   28. jan 2012 Jeg vil først bruge vaskehallen, den dag mine arme falder af. Hvis du håndvasker den på den rigtige måde, giver det færre vaskeridser.

  • #11   28. jan 2012 JRG ©

    1-0


  • #12   28. jan 2012 Så er den squ også blevet vasket i hånden nu smiley hold kæft det var koldt men resultatet værd. Tak for de gode råd drenge. Så det bare hvad vi skal gøre til sommer for at få alt saltet væk. Vel bare at spule den under med en højtruksrenser ?

  • #13   28. jan 2012 præcis,hvis du vasker i vaskehal fx i dag hvor det er overskyet,så ser du ikke vaskeridserne,men lige så snart solen kommer,puuuha da

  • #14   28. jan 2012 Damn, det er en fucking bil? Den får ridser uanset hvad.. Det er da bare at køre den over med poleringsmaksinen hvis man ikk må se en ridse..

    Og det er kun gamle maskiner der bruger genbrugsvand, og der bliver alligevel filtreret stort set alt ud af vandet inden det bliver brugt igen..

    Kører i også uden om insekter? og sand korn fra forankørende?

    Og hvem gir en skid for at der står "aldrig været i vaskehal" i annoncen når den skal sælges? Jeg gør ikke, bilen bliver ikke mere værd af den grund.


  • #15   28. jan 2012 N B G L det er jo så din vurdering jeg vil hellere give 5000 kr mere for en bil uden ridser end en bil med ridser. Og nu spørger jeg kun da jeg har læst om biler som er blevet ridset meget af vaskehaller.

  • #16   28. jan 2012 Det er da bare at gi den en polering så er alle de små ridser væk.. Det er satme ikke 5000,- værd..

  • #17   28. jan 2012 Og bilen får jo ridser alligevel..

    Kig på en bil der er et par år, så kan du se slid mærker fra småsten sandkorn og lign. på kølerhjelm og andet..


  • #18   31. jan 2012 Har en polo der er 2 år gammel, den har været i vaskehal min. 2 gange om mdr siden den var ny, og jeg kan ingen forskel se... skulle mene de nyere vaskehaller i dag er så gode at det er ved og blive til en vandre historie det med ridserne smiley tror roligt du kan vaske din bil i hallen . smiley

  • #19   16. feb 2012 Vil selv under ingen omstændigheder kører den i vaskehal når den er så ny. Om nogle år måske. Men her i vinterperioden skyller jeg den bare med vandslagen - det kan ikke betale sig at vaske den helt med alt det salt osv. Så hellere vente til saltsæsonen er forbi smiley

    Og med det rigtig vaskegrej tvivler jeg stærkt på du laver ridser i bilen - microfiber handske osv smiley


Kommentér på:
Vaskehal ?

Annonce