{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig VVS søges !!!
  • #1   31. jan 2012 Hvis du bare skal ha tilsluttet en opvasker, så skal du ha fat i en elektriker smiley

• #2   31. jan 2012 hvis det er over forsikringen, så er prisen vel ligemeget? det er vel dem der betaler?

• #3   31. jan 2012 der skal vist også både vand til og fra sådan en fætter..

og så skal der vidst også være noget vis stigning på røret og derefter godt fald, så der er en form for vandlås... og så skal man sikre sig at det ikke løber bagud op i håndvasken..

Tror ikke en elektriker lige kan overskue det hele så let som en VVSmand kan overskue 220v. hehe

• #4   31. jan 2012 tror du han vil rode med vand ? Tror jeg nemlig ikke . smiley og det er alm "DK" stik med jord der skal i en stikkontakt, så den klare jeg lige selv. smiley

• #5   31. jan 2012 Steen L: Da ikke hvis der mangler både ballofix og el til den, så skal man have fat i dem begge 2.
    Iøvrigt er det da bare at ringe til den lokale, priserne svinger som regel meget lidt, så længe du ikke vælger nogle af de helt store.

• #6   31. jan 2012 Bo ---> hvis der skulle ske noget og jeg selv har sluttet den til, så dækker en indboforsikring ikke! men hvis jeg tværtimod har kvitt på at det er lavet og tilsluttet af fagfolk, så dækker de hvis uheldet skulle være ude. smiley

• #7   31. jan 2012 Tobias B: Alm dk stik?, den normale praksis er at slutte opvaskemaskinen til kraft, da den bruger en temmeligt meget strøm.

Dichael: Der skal sgu ikke være noget fald og stigning på vandet til den. Du tænker på afløbet, og det foregår i slangen fra opvaskemaskinen. Iøvrigt har jeg svært ved at se at det er ret meget sværere at lave vandtilslutning og afløb til en opvasker.

• #8   31. jan 2012 Er der hane og afløb til den?, for så må vi elektrikere godt slutte den til.

• #9   31. jan 2012 Tobias B
    ahh troede det var fordi der var gået noget i stykker, så det var en forsikringsskade.D

• #10   31. jan 2012 Dem der siger der skal en vvs'er til må gerne lige smid link til hvor det står.
    En elektriker længe nok, hvis der er afløb og vandtilslutning, som selvfølgelig skulle kunne slukkes med en ballofix eller lign.

• #12   31. jan 2012 Dichael: Du linker til den her tråd?

• #13   31. jan 2012 Dvs en elektrikker godt må slutte slanger osv til vand og afløb bare det er "forberedt" ??? Og hvor mange amp bruger en gennemsnitlig opvaskemaskine da siden et alm dk stik ikke skulle være nok ?!

• #14   31. jan 2012 Anders - Hva skal jeg ellers gøre når der ikke står nogle steder at der SKAL en VVSer til? :b

• #15   31. jan 2012 En Installatør sælger opvasker, og sælger også en montering af opvaskeren! Det gør en VVS'er ikke! Derfor er det vel også mest naturligt at du får en elektriker til at lave arbejdet? hvis det bare er at montere vandslangen og afløbet så er det, det mintste problem smiley Det der tager tid er at indstille maskinen så den står fast og lige i hullet.

Anders N, det er jo lige meget om det er en kraft stik! bare stikkontakten har sin egen gruppe (glem ikke jord) en opvasker bruger ca. 2000w alt efter energi klasse.

• #16   31. jan 2012 Det er ikke usædvanligt at en opvaskemaskine sluger 1000W. Lad os så sige at du kun har 10A til rådighed i dit køkken (hvilket ikke er usædvanligt). Samtidigt har du formentligt lidt lys og andre sager på, lad os bare sige 300w, hvilket er 1300W. Når så du tænder din el keddel, kan du med lidt godt uheld risikere at sikringen ryger. Iøvrigt sidder der formentligt en Schuko stikprop på, som ikke er lovlig at sætte i en dansk stikkontakt. Og samtidigt skal du sikre dig at der er jord til din opvaskemaskine.

• #17   31. jan 2012 Tobias B : Ja det må en elektriker godt, jeg arbejder selv som elektriker og har monteret en del i mine 6år i faget smiley

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #18   31. jan 2012 Hvis du har en balofix ( hane ) til vand tilslutningen. Sidder på den kolde vand tilførsel under din vask. Så behøves ingen VVS mand, men er der ikke så skal du have fat i ham.

Hvis din opvasker kan køre på 400 v så er det langt det bedste. Hvis det.er en model som kun køre på 230 og du har en stikkontakt i nærheden . Så monsteret du bare selv. Uden forsikrings messing risiko smiley

• #19   31. jan 2012 opvaskeren har sin egen gruppe, og proppen kan jeg jo selv skifte, så 'no problem' problemet er hvis den pisser vand ud over alt og smadre for en masse pga vandskader, er forsikringen så tilfreds med at det "kun" er en elektriker der har monteret den ? vand og en elektriker har jo ikk så meget med hinanden og gøre ? smiley Ikke for og nedgør nogen fag , men kan i følge mig ? En vvs'er skal jo heller ikke pille ved strøm, det er han jo ikk uddannet til ?

• #20   31. jan 2012 Nu siger jeg bare igen at det er en elektrikers job at tilslutte en opvasker! Hvis vi ikke måtte montere en vandslange så havde vi jo aldrig gjort det.

• #21   31. jan 2012 Hvis der er en ballofix, må alle tilslutte den, så det er helt iorden rent forsikringsmæssigt. Er der det, må du jo også selv slutte den till. Iøvrigt er vand nu ikke så fremmed en ting for mange elektrikere.

Brian S: Der bliver sgu ikke lavet opvaskemaskiner til 400v til privat brug, og såfremt der gjorde, er den eneste fordel jo så at man kan sænke strømmen, hvilket for forbrugeren reelt er ligegyldigt.

• #22   31. jan 2012 Anders N
    Du har fuldkommen ret!
    Brian S
    Opvasker på 400V, Det er jo ikke en industriopvakser han har i privaten

• #23   1. feb 2012 Der er ballofix og det hele, jeg skifter selv vandlåsen ud med en med afløb til opvasker, og elektriker er bestilt til jobbet... Tak for jeres svar alle. smiley

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #24   1. feb 2012 Ved nærmere eftersyn så er min heller ikke en 400v, den er bare koblet på en fase og nul i kraft stikket bag ovnen smiley

Hvis der er sktikpro på og du har en stikkontakt den skal monteres i. hvorfor så ikke bare installere selv ? man får sjældent en håndværker ud under en tusse :O)

// Brian

Kommentér på:
Billig VVS søges !!!

Annonce