{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår mon mærsk skrider fra Danmark
  • #1   6. feb 2012 det er helt ok,de har i maange år haft lukreative aftaler med staten

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #2   6. feb 2012 Havde jeg været mærsk så var vi flyttet for længst smiley

  • #4   6. feb 2012 Jt har ret. Desuden bekymrer jeg mig meget mere for de mindre mellemstore firmaer, der forsvinder til andre lande pga vores skatter og lønninger. Farvel arbejdspladser.... Og det er ikke lavtlønsjobs, jeg tænker på.

  • #5   6. feb 2012 Tror nu ikke at nordsø aftalen bliver ændret når Mærsk siger nej.
    For hvis, de flytter til et andet land er DK slet ikke noget.

    Pengene kan da sagtens findes andet sted. Vi står i en krise, hvor flere og flere bliver fyret. Så skal der vel også fyres inde på borgen.

    Væk med de store pensioner til politikerne ..........................
    Næh derinde kan der satme spares penge


  • #6   6. feb 2012 Staten tjene styrende med penge på brændstof stiger bare alene på momsen

  • #7   6. feb 2012 Jeg tror de skal passe lidt på, for ellers pakker de bare tasken og rykker til et andet land.
    Hvilket jeg i øvrigt syntes er et mirakel de ikke har gjort endnu


  • #8   6. feb 2012 Så længe Mærks McKinney-Møller lever, flytter Mærsk ingen steder. Han er MEGET fædrelandskærlig.

    Jeg havde sandsynligvis flyttet hele pisset udenlands for mange år siden.

    Staten har indgået en aftale om Nordsøen for mange år siden, Mærsk tog risikoen og risikerede derfor at deres prøveboringer osv blot var en udgift. Nu skal de så straffes fordi studenterregeringen skal skaffe kroner.
    Iøvrigt, bortset fra at det offentlige får del i oliemilliarderne, så har man fortsat ustyrligt mange arbejdspladser på platformene som er danske - og ikke norske!


  • #9   6. feb 2012 Smølfen !

    Helt enig så længe Mærsk lever flytter de ikke men med mindre han pålægger dem at de skal blive i DK efter han er væk så tror jeg osse at hans børn vælger at flytte noget af forretningen ud af Danmark

    Det bliver et meget stort tab for Danmark


  • #10   6. feb 2012 Næ pres på der hvor de udenlandske firmaer har deres fysiske forretning i danmark og hvor man ikke kan flytte forretningen

    MacD+BK
    Shell og de andre
    osv


  • #11   6. feb 2012 Hvis Mærsk skrider fra DK, så kan de jo ikk hente olien op fra undergrunden..

    Så ville os passe mid fint nok at de smuttede, nu har olie selskaberne jo haft en profit på 88 mia. i sidste år (mener jeg at jeg hørte i nyhederne) så at vi mister de 26 mia. er vel en go deal.. ;o)


  • #12   6. feb 2012 Hvad jonas mon ikke du skal finde lommeregneren frem ?? de har
    haft et overskud på 88 mia på 6 år

    2004 ??
    2005 .. 13,2 mia
    2006 ....19,9 mia
    2007 ??
    2008... 35,3 mia
    2002...20,4 mia
    2010 ... 26.2mia

    Det er de tal jeg lige hurtigt kunne finde

    Kom så og sig det er en dårlig forretning og at de skal smutte

    Husk på hvor mange mennesker der er ansat som derefter skal forsørges af det offenlige hvis de bliver skiftet ud med billigere arbejdskraft


  • #13   6. feb 2012 Hov der manglede en linie det er hvad mærsk har betalt i skat de år

  • #14   6. feb 2012 Skal vi ikke bare sige det sådan her.. det offentlige og jeg, er nok så lang fra hinanden som man kan komme.. og når man så ser hvad mange af pengene går til... så er der ikke mange der vil komme mere i fælleskassen! De kræver, uden at yde mere.. lever i bedste velgående i dagen DK... og så er det sku da fedt at vor dronning nærmest bukker for Hr. Møller smiley


  • #15   6. feb 2012 Danmark er et lorte land, hvis du har arbejde eller bare lidt penge smiley

  • #16   6. feb 2012 Det vil blive rigtigt dyrt for danmark hvis maersk skred..

    hvilket de burde gøre hvis ikke man lod være med at jagte dem..

    måske betaler de ikke lige så meget som de burde..

    men vi kan ikke undvære dem!


Kommentér på:
Hvornår mon mærsk skrider fra Danmark

Annonce