Post / pakker til Sydøstasien {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg ved godt at dette indlæg er totalt off-topic, men der plejer at være hurtig respons herinde, og mange personer med en bred viden
Jeg spørger på vegne af min kones søster + gemal, som har haft en au-pair pige fra Filippinerne, som nu er rejst hjem. Hende vil de nu sende nogle gaver til, til hendes fødselsdag.
Der vil være tale om lidt smykker og andre småting, så ikke noget der hverken fylder eller vejer ret meget. (Måske max. et par hundrede gram eller lidt mere).
Kan man bare sende sådan noget med PostDanmark? - og bør man gøre det rekommanderet?
Ved at søge rundt omkring på nettet i diverse fora, har jeg set, at mange fraråder at sende med alm. Post, fordi det kan tage flere måneder for pakkerne at komme frem, og i mange tilfælde bliver pakkerne væk (det burde vel ikke kunne lade sig gøre, hvis man sender rekommanderet?)
Andre anbefaler, at man sender via firmaer som DHL, Fed-Ex og lignende men det skulle efter sigende koste spidsen af en jetjager.!!!
Gavens værdi er på max. 5-600 kroner, så hvis det koster flere tusinde at sende med DLH, Fed-Ex eller lignende er det nok ikke lige den vej vi vil sende det.
Inden jeg bruger en masse tid på at ringe rundt, tænkte jeg at der måske der var nogen her der arbejder hos PostDanmark eller et kurérfirma, som har lidt erfaring inden for området og som kunne komme med lidt inputs.
Det gør ikke noget, at forsendelsen tager et par uger eller 3, men det duer ikke, hvis det tager flere måneder.
På forhånd tak.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 1.227
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
haha...ja - OK !
Men jeg har altså hørt om priser på op til 1000-1500 for selv ret små pakker..så deeet!
aug 2008
...og - 11.880 kr. er egentlig ikke så dyrt for spidsen af en jetjager!
aug 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
mvh
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 504 Svar: 2.321
aug 2008
Det bliver sgu nok for dyrt med kurer á la UPS, Fed-EX, DHL og lignende, så jeg tror jeg satser på Posthuset og at pakken kan komme frem ad den vej.
300 kr. er OK, hvis det kan være fremme på max. 1-2 uger.
aug 2008
Du har helt ret. Jeg har OK tillid til leveringssikkerheden i det danske Postvæsen, men situationen er desværre en lidt anden, når vi kommer over i den del af verden, hvor min pakke / brev skal hen
aug 2008
Men sammenlignet med mange andre Postvæsener rundt omkring i verden tror jeg vi kan være godt tilfreds med det danske..
Post / pakker til Sydøstasien