Slå lyden til

00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

KIA EV3 - IKKE HELT I TOP!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MAZDA6 BLIVER ELEKTRISK!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

HYUNDAI SANTA FE - FIN BIL TIL SYV!

NOW PLAYING

JEG LAVEDE ET PAR BYTTERE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

FORD CAPRI HAR SIN BERETTIGELSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

CITROËN Ë-C3 - DANMARKS BILLIGSTE NYE ELBIL!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

EN UGE MED AUDI Q6 E-TRON!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - HVORDAN KØRER DEN?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-3008 - SMUK, MEN IKKE FULDENDT!

NOW PLAYING

FORD KUGA - MED CAMPINGVOGN!

NOW PLAYING

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vga til hdmi ?
  • #1   13. feb 2012 der plejer at være både VGA og DVI i stort set alle fladskærme... så det burde være ligetil smiley

• #2   13. feb 2012 Jo jo, men nu er det en projektor.

• #3   13. feb 2012 ja og der skulle gerne være begge dele også smiley hvis ikke der er det, er det med garanti VGA, da det er det ældste.. men prøv at google DVI og VGA smiley

• #4   13. feb 2012 og tjek billeder

• #7   13. feb 2012 Jo jo men hvor kommer fladskærme ind i billedet? smiley Og ved man kan få vga-dvi omformer. Og dvi-hdmi omformer. Men bliver det ikke noget sjusk?

• #8   13. feb 2012 jah det ved jeg egentlig heller ikke -.-'

nej gør det som sådan ikke, men kvaliteten bliver ikke bedre, selvom du fx laver DVI om til HDMI.. kvaliteten forbliver DVI kvalitet.. osv..
    smiley

• #9   13. feb 2012 Kan man køre 720p så? Altså troede ikke man ku lave analog signal til digital. Men mon ik det var bedre han invistere i en projektor med hd.

• #10   13. feb 2012 kan du sagtens.. smiley

skal jeg ikke kunne sige, e ikke inde i de der helt små detaljer der.. men du kan self godt køre en blu ray film derpå fx, men kvaliteten er ikke ligeså god, som hvis det havde været ren hdmi smiley

• #11   13. feb 2012 Du kan ikke køre digital signal. Har selv prøvet netop det samme som emnet her drejer sig om, og det giver kun et sort billed. Du skal have en omformer der laver dit digitale signal om til analog. Ved man kan få den, men nåede det aldrig før jeg blev træt af at tænke på hvordan jeg nu fik dit og dat til at køre, og købte ny hardware.

• #12   13. feb 2012 haha det her er alt for grinern smiley Vi tager den lige fra toppen..

VGA = Analog
    HDMI = REN digital

DVI = digital (men har analog stik)

Du kan få dvi til vga da der i dvi stik er analog udgange MEN du vil ikk kunne lave det imellem vga og hdmi da der ikke er analog udgange i hdmi..

Analog og digital, du kan 90% med sikkerhed ikk se forskel.. De kan begge tage samme opløsninger om du så bruger vga dvi eller hdmi..
    Nogle pcer og skærme af ældre dato har dog svært ved at benytte sig af hdmi der forventes lyd men ikke er lyd..

Det gode ved digital er at du slipper for støj!
    Så husk at om du så køber et hdmi stik af guld så har det IKK en skid betydning smiley bare spild af penge smiley

Tilbage til spørgsmålet..
    Kan man få vga til hdmi.. Nej...
    Men hvis du har dvi, så brug det.. Dvi til hdmi virker fint uden problemer. smiley
    Det bliver hverken sjusk eller dårligt billede med de omformere.. WHY?
    Fordi det er DIGITAL teknologi smiley :D smiley

• #13   13. feb 2012 Tillæg til Emre's kommentar:

Hvis du har Dvi, og bruger en Dvi til HDMI omformer, så kommer der ikke lyd med over.. men da det er en Projektor går jeg ud fra du har noget anlæg stående ved siden af til at køre lyden over, så er det problem løst..

• #14   13. feb 2012 Det er en aktiv omformer. Som gør det den forkerte vej. Det er en VGA indgang og HDMI udgang, det skal være omvendt.

• #15   13. feb 2012 Jeps, den ville kunne bruges. Forskellen fra en normal stik adapter og denne er at i en stik adapter er det rene ledninger. Denne er en aktiv adapter, hvor der sidder noget elektronik og oversætter fra HDMI til VGA, hvilket er 2 vidt forskellige ting.

• #16   13. feb 2012 Rune K du har helt ret jeg undrede mig også de svar der er kommet, jeg har selv for et par år siden, brugt en projektor til min pc på samme måde, at det så økonumisk måske ikke kan svare sig er noget man skal tænke over

• #18   13. feb 2012 Rune K:
    Har aldrig oplevet noget godt med dem.. De går i stykker, der plejer at være støj på analog delen. Og de er pisse dyre.. Så ser ikke sådan noget lort som en løsning.

Så hellere skifte projekterne ud.

• #19   13. feb 2012 Rune K:
    Du kan jo stort set alt.. Men det er ikke en løsning der fungere så nej er stadig mit svar smiley bliver aldrig ordentligt..

Og ja Har forsøgt med et par stykker og de holder hvad 1års tid?
    Hvordan jeg behandler dem? De står på et bord ved sidens af ens udstyr?

Men ja sådan sker det jo når de ikk fungere ordentligt..

Desuden så skalere de også for en, og dette klarer de også dårligt... Ødelægger normalt billedet smiley Og kan heller ikke komme op på de ønskede opløsninger. Men det værste er at man ender med at have støj..??
    Der er jo ingen folk som smider en blueray afspiller på en projekter som vil have støj på lortet..

• #21   13. feb 2012 Morten D:
    Som sagt du kan alt.. Du kan også fikse dit canbus stik over på en pc og kontrolere bilen derfra men virker det ordentligt NEJ..
    Så svaret er sku stadig nej hvis lortet ikk virker ordentligt smiley Det er jo ikke en løsning når det fucker op?

Altså hvis det er en projekter der ikk engang har dvi, så skal der sku ikk meget til for at toppe den.. Så 3000 nej haha, eller jo fra ny. Men hellere købe brugt smiley sikker på man kan skaffe en fin projekter som kan mere og er bedre end den omtalte til ca de 500-700kr.

Rune K:
    snakker om funktionelle adaptere smiley Har intet at gøre med hvad man ved og hvad man ikke ved...

• #22   13. feb 2012 Takker for svarene. Hvormeget skal man ofte på en projektor med hd? Behøver ik være full hd. 720p er fint. Jo har et bose anlæg smiley .. Kører svideo nu ned til det. Men vil gerne bruge min bluray afspiller. Kravene er ikke store, bare det kan vise hd billede :)..

Kommentér på:
Vga til hdmi ?

Annonce