{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

nokia lumia vs iphone 4s {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet der til hvor en smartphone ikke kan "undværes" mere smiley
jeg har så kigget på disse to modeller men kan ikke rigtig finde ud af hvilken det lige skal være.

telefonen skal ud over normal telefon brug også bruges til: mail, minimal internet, musik(tdc play), kamera, som gps og muligvis en enkelt sjov app i ny og næ men ikke spil.

Har vi nogen kendere herinde som kan hjælpe lidt med dette STORE dilemma:) ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nokia lumia vs iphone 4s
  • #1   16. feb 2012 Du spørger om det er bedst at være kristen eller budist.. Der er ligeså mange meninger om det emne som der er folk.. Sagen er den at de begge er super lækre telefoner.. Så mit råd er at tage den du synes der er fedest smiley Begge kan fint opfylde dit behov..
    Personligt fortrækker jeg iPhone smiley

• #2   16. feb 2012 De kan begge opfylde dit behov. Jeg har selv valgt Nokia Lumia 800, og jeg er meget godt tilfreds.
    Jeg bryder mig personligt ikke om iPhone, og jeg syntes personligt ikke de er så smarte, men det kan godt være fordi jeg har fået installeret pølsefingre ... smiley

Men umiddelbart koster Lumia 800 omkring 3.300 kr, hvor iPhone 4s koster 4.700 kr.

• #3   16. feb 2012 Jeg har altid været lidt "imod" Iphone, nok bare fordi alle har dem, men nu har jeg lige fået en igennem mit job (4S), og det virker bare - den er lige til mit temperement: Den virker perfekt på touchskærmen, den gør hvad du vil have den til, den har en superflot grafik, den er let at sætte mail og Facebook op på, osv.
    Jeg kan i hvert anbefale Iphone 4S.

• #4   16. feb 2012 Har altid været nokiamand, men i sommers fik jeg min første iphone. Og skal aldrig have andet nu. Kan varmt anbefale iphone smiley

• #5   16. feb 2012 Har det på samme måde som L-F. Har altid været lidt imod iPhone, men da jeg selv fik en blev jeg godt nok overrasket. Sammenlignet med mange andre telefoner, vil jeg klart fortrække min iPhone.

Har dog ikke prøvet Nokia Lumia, så kan ikke sige om den skulle være bedre...

Er dog enig med Brian om at prisdif. på 1400krt er væsenligt....

• #6   16. feb 2012 Jeg har prøvet iPhone, men kan slet ikke vende mig til den, men det gik ret hurtigt med Lumia 800...

Jeg ser ikke nogen fordele ved iPhone som skal gøre den de ekstra 1.400 kr mere værd (og lad være med at komme med Siri som begrundelse, det virker ikke på dansk!).

• #7   16. feb 2012 klart det er et spørgsmål om religion og meget andet. Jeg selv har også haft en vis modstqand imod iphonen (pga mængden) men har leget lidt med både en iphone og en lumia idag (kolegaers) og synes faktisk mest om iphonen på mange punkter.
    Je tænker dog på om det er lettere at få en windows mobil til at arbejde med min pc (ikke det store brug jeg har for det men at åbne word dokumenter og den slags) eller om en iphone godt kan disse ting

• #8   16. feb 2012 Lumia'en kobler utroligt nemt op på firmamail, og den sluger MS Office dokumenter uden at kny, der er integreret Office 365, og det virker ret godt.

• #9   16. feb 2012 Muligt at jeg ikke legede nok med lumiaen men blev faktisk lidt skuffet over mulighederne for at ændre på indtrykket af telefonen sådan udseende mæssig på skærmen... som baggrund og den slags hvor jeg synes iphonen virkede noget "sjovere"

• #10   16. feb 2012 På Lumia kan du ændre farven på "kasserne", og du kan ændre om baggrunden skal være hvid eller sort.
    Den baggrund du kan sætte et billede på, er den baggrund der er når du trykker på låseknappen, og som du kan "rulle op", for at komme i gang med tiles mv.

Jeg havde Nokia N8 før, hvor jeg havde muligheden for baggrunde bag ikonerne på skærmene, men umiddelbart ser man dem ikke så godt som man gør på Lumia, netop fordi der ligger ikoner mv oveni.

Man kan ikke ændre så meget på Lumia, som du kan på Android mobiler, men jeg syntes stadig den er mere "fri" end iPhone.

• #11   16. feb 2012 Der kører faktisk en hastighed konkurrence rundt omkring hvor man kan vinde (mener det er 200$) hvis man kan finde en funktion på en anden tlf der er hurtigere end windows phone... pt er der 3 (nørder der har "tunet" deres gamle telefoner) der har vundet, men ellers er alle andre slået hjem.. det ret okay klaret!

Personligt vil jeg ikke vælge Apple, men det er mest grundet deres brugerbetingelser der gør at de mere eller mindre ejer din røv, hvilket jeg ikke bryder mig om..

Jeg har selv installeret WP7 på min tlf, og syntes det kører ret godt og stabilt (i forhold til android som jeg havde på før).

• #12   16. feb 2012 Henry A: Hvis du søger en "sjov" mobil så skal du have dig en Samsung Galaxy S2 evt vente til den nye kommer, 2+ eller 3

• #13   16. feb 2012 Jeg havde taget Lumiaen - fordi jeg ku!
    Går man lidt op i SAR-niveau, så bong'er iPhones desuden rimelig højt der... Men dét er der nok heller ikke ret mange der går op i smiley

• #14   16. feb 2012 (Har selv en S2...)

• #15   16. feb 2012 Jeg ville tage nokia...
    den ser super lækker ud.. og menu`en er baer iorden...

• #16   16. feb 2012 SAR-niveau?

• #17   16. feb 2012 Jeg er ikke decideret ude efter en sjov mobil men synes da at hvis der skal smides flere tusind på bordet vil jeg da helst, ud over en nem funktionalitet, lægge vægt på at den ser godt ud og er lidt mere spændende end 9 blå kasser på skærmen smiley

• #18   16. feb 2012 Jeg kører selv PC og iPhone og oplever ingen problemer.. tværtimod så fungere det pisse godt.. Men man skal lære at leve med itunes.. Men er faktisk ret genialt når man finder ud af hvordan smiley

Den åbner som standart fint word, excel, powerpoint, pdf osv filer.. Men hvis du skal redigere i dem skal du købe programmer til det. Apple har lavet et lækkert program til henholdsvis word, excel, powerpoint, og de koster 60kr hver. selvfølgelig en udgift men det virker super. Ved ikke om sådanne programmer fåes gratis til Nokia'en.

Men det fede ved iPhone er netop at tingene spiller maks godt sammen.. Jeg var også nokia mand før.. Men har set lyset smiley

• #19   16. feb 2012 SAR: http://om.tdc.dk/publish.php?id=4723

• #20   16. feb 2012 Husk Nokia er begyndt at samarbejde med Microsoft og det er Microsoft nye mobil styresystem der ligger på de nye telefoner, og derfor kan de gamle nokia telefoner ikke sammenlignes med de nye:-)

• #21   16. feb 2012 som GetWell... siger, så er Nokia Lumia og de ældre Nokia mobiler ikke sammenlignelige, det er noget helt andet.

Jeg kan dog stadig godt lide Nokia Symbian ^3, specielt efter de opdaterede til Symbian Anna og Symbian Belle.

Rene J >> Jeg har endnu ikke set hvordan man skal leve med iTunes, det virker for mig ret bøvlet, og sløvt. Specielt på PC. Og da jeg fik ny pc, valgte den lige at slette alt data på min iPod touch, fordi den ikke mente det var den samme pc, hvilket jo er korrekt, men derfor behøver den ikke slette det der er på den.
    Det irriterede mig rigtig meget da det eneste formål var at få noget mere musik over på den, og så sætte den tilbage i den dock den har siddet i siden jeg fik den. (For betjeningen er jeg som sagt ikke fan af, så bruger det ikke).

• #22   16. feb 2012 Brian D
    dette kan jeg bestemt forholde mig til. synes jeg har en kamp hver gang jeg er nødsaget til at anvende itunes til min ipod touch. sidst jeg ville opdatere musikken på ipoden slettede den lige de spil som jeg havde på den.

for mig skal den slags bare fungere uden jeg bliver nødt til at bruge tid på at sætte mig for meget ind i programmet

• #23   16. feb 2012 Henry A >> Netop den oplevelse jeg har med iTunes, på min Lumia har jeg lagt alle kontakter på min gmail, og synkroniserer så kalender og kontakter den vej, så de går ikke tabt hvis der går noget galt.
    Musik har jeg ikke så meget af på den endnu, da jeg har TDC Play.
    Men der følger programmet Zune med, som MS bruger til deres mp3-afspillere. Den smule jeg har brugt det, har det virket fint, men det har ikke været nødvendigt at bruge det til noget endnu, da alt andet synkroniseres online.
    Idet jeg bruger gmail, så kan jeg også stadig hente alle informationer ud, uden at bruge noget andet. Dette skulle iPhone dog også understøtte.

Men afhængigheden af iTunes er også nok til at jeg ikke har gidet bruge min iPod smiley

• #24   16. feb 2012 Men største grund er stadig at jeg ikke finder min iPod intuitiv nok, samt jeg syntes den er bøvlet at skrive på. Det samme gælder iPhone. Men det er min personlige mening.

Kommentér på:
nokia lumia vs iphone 4s

Annonce