{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Apps til android? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter..

Nu har jeg fået mig en smartphone jeg er kanon glad for..
Men jeg har bemærket at en lille ting når man skal hente apps/spil ..
Når man går ind og læser om app'en og trykker "download", kommer du ind på en side hvor du kan læse om "Tilladelser" hvor rigtig mange af dem, vil have tilladelse til at se din placering via gps, tjekke dine opkald og have adgang til dine numre, og nogle af dem, blandt andet en lommelygte jeg hentede ville have tilladelse til at kunne bruge mit kamera til at tage billeder og filme?!..

Hvad er det nu for noget? .. Det syntes jeg da virker pænt underligt.. har i nogensinde tænkt over det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Apps til android?
  • #2   23. feb 2012 Hey, morsdreng (: .. - tak for svaret.. men hvad skal spil eksempelvis så bruge den mulighed til? .. føler næsten man er i england uden privatliv, jo .. (: .. bryder mig sku ikke om det (:

• #4   23. feb 2012 Forstår dig.. bryder mig heller ikke helt om det (:

Den lygte jeg brugte hed Tiny Flashlight.

Den vil have tilladelse til at registrere mine telefon opkald, og hvem de er til.

Den bruger også noget der hedder Hardware Controller, som tillader programmet at tage billeder og filme, som giver programmet mulighed for altid at se hvad kameraet ser.

• #5   23. feb 2012 Af hvad jeg har kunne læse mig frem til, er det langt fra alle mennesker der lægger mærke til, hvad de programmer kan, og gør.

• #7   23. feb 2012 Nah, så nu har jeg ikke så meget at bruge min smartphone til (:

• #8   23. feb 2012 Nogle tilladelser kan jo sikkert ikke undgås for at app'en skal fungere efter hensigten.

"TAG BILLEDER, OG OPTAG VIDEO" De dele hænger jo sammen med blitz'en som du bruger som lommelygte.

"FULD INTERNETADGANG" Hvis det er en gratis udgave vil den sikkert hente reklamer. Hvordan skal udvikleren ellers få noget ud af det!
    Det kan så hænge samme med GPS'en, så du få områdebestemte reklamer. F.eks. danske reklamer når du er i Danmark.

"LÆS TELEFONTILSTAND OG IDENTITET" Sikkert for at se om der kan hentes reklamer. Evt. slå lommelygten fra hvis der ringes...

"AFHOLD ENHEDEN FRA AT GÅ I DVALE" Det gælder kun så længe app'sen er aktiv, så lommelygten ikke pludselig slukker!

Håber det kunne hjælpe lidt.

PS. lige meget hvad du vælger, så bliver der indsamlet data!

• **FROST* *
    **FROST* * Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 80
    #9   23. feb 2012 Jeg har godt nok aldrig tænkt over det. Jeg henter dem bare ;P men har så også antivirus på mobilen så den stopper det hvis det er noget lort

• #10   23. feb 2012 - Du har til dels ret i det du skriver.
    Men det er jo ikke det der står når man læser hvad tilladelsen betyder.
    Det der i bund og grund står er at de samler oplysninger om dig, om dine opkald og HVEM du ringer til. Det rager da ikke dem der har lavet programmer, og er unødvendigt i forhold til at det er et program der skal tænde blitzen ..

• #11   23. feb 2012 Frost.. - det er ikke virus jeg tænker på.. jeg tænker på at teoretisk kan programmerne bruge dit kamera til at tage billeder og filme hvad de vil, og de kan se hvem du snakker med, hvornår du gør det og hvor du er henne.. - det vil jeg da ikke være en del af.

• #12   23. feb 2012 PPS.

Prøv også lige at læse Brugeranmeldelser og se på antal downloads.
    Det kan også give en rettesnor til hvilken apps man skal vælge.

• #13   23. feb 2012 Du har nok ret Per.. Men det er min første Smartphone, og jeg ønsker ikke at dele mit indhold på telefonen med folk, eller mine billeder for den sags skyld.. risikoen for det, er nok til jeg ikke henter apps.
    Desværre.

• #14   23. feb 2012 Ørbæk .
    Du henter og forlange at en app skal yde dig en service på din smartphone!
    Derefter bliver du utilfreds med at app'en beder om at bruge nogle nødvendige hardware-funktionerne på din smartphone for at kunne yde dig den service!

• #15   23. feb 2012 Selvfølgelig skal man være skeptisk ! Men også realistisk smiley

• #16   23. feb 2012 Den kan bruge alt det den vil på min telefon.
    Den skal bare ikke kunne bruge selve kameraet og hente info om ting på min telefon den ikke kan bruge til noget.
    Den kan bruge processor kraft og vise reklamer som den vil.
    Men det andet det syntes jeg er lidt mærkeligt.. (:

• #17   23. feb 2012 Prøv at finde en app som findes både som gratis og købe udgave, og sammenlign deres tilladelser.
    Det kan måske give dig en fornemmelse for brugen af tilladelserne apps forlanger.

Evt. via market.android.com fra PC'en.

• #18   23. feb 2012 Det vil jeg prøve engang (: måske er jeg bare paranoid smiley

• #20   23. feb 2012 Hahaha smiley .. hvad fanden er det for noget? (:

• #22   23. feb 2012 Fedt.. det burde nok prøves (:

Kommentér på:
Apps til android?

Annonce