{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

til folk med rc biler. {{forumTopicSubject}}

hey vil sku have mig en rc til når vejeret bliver lidt bedre har derfor kigget på den her

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-1-10-CONDOR-REMOTE-CONTROLLED-RC-NITRO-BUGGY-RC-CAR-GREAT-BEGINNERS-BUGGY-/230739464703?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item35b924d1ff

men hvad er godt og hvad er skidt? nogle der evt kender den her model og ved om det er noget lort eller?

har ingen forstand på det men hvis den her nu går i stykker er den let at få dele til er den magen til noget af det andet vi har her i dk :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til folk med rc biler.
  • #1   1. mar 2012 Kigget inde på morfars.dk eller b2bonlineshop.dk ? (:
    Masser af maskiner at tag af?


  • #2   1. mar 2012 de er bare så dyre smiley

  • #3   1. mar 2012 Det er noget forfærdeligt, og langsomt lort, og kvaliteten er helt i bund. Skal det gå stærkt, skal der el til. Nitro er for besværligt, langsomt, og larmer for meget. Find noget Traxxas på el, det kan nærmest ikke ødelægges, det er virkeligt kram.

  • #5   1. mar 2012 Køb en EL bil af et kendt mærke med en børsteløs motor, de er mindst lige så hurtige, men måske en smule dyrer, men så slipper du for alle de problemer der er med indstilling osv af en nitro bil, og det er ikke noget du ønsker dig som "grøn" rc-bil-gut!
    Desuden kan du køre alle steder med en el bil, hvor imod der er en masse restriktioner med nitro og benzin biler (støj forurening mv.)
    ¨
    Og det er noget jeg ved smiley


  • #6   1. mar 2012 Anders N
    ja der var du så hurtigst smiley


  • #7   1. mar 2012 arr den jeg har er godt nok ved at have en del år på bagen men har en utrolig historie men nok om det mener det er en hpi eller sådan noget og den er squ stærk og med den rette opsætning så går den stærkt



  • #8   1. mar 2012 vil gerne have nitro de køre stærkt nok til mig smiley gider ikk have el smiley

  • #9   1. mar 2012 syntes nu at du skal købe et ordentligt mærke hvis du skal have en rc du bliver meget mere glad for den
    og for det andet så ville jeg anbefale en el bil de kan køre lige så hurtigt og er vildere i optræk med en brushless motor og lipo batterier
    du bliver hurtig træt af alt der rengøring og vedligeholdelse der er med nitro
    jeg har selv begge dele og det er meget længe siden jeg har kørt med min nitro
    Mvh. Rune C


  • #10   1. mar 2012 jaokay kan godt se jeg er lidt i undertal smiley det må lige overvejes så smiley

  • #11   1. mar 2012 synes det er lidt sjovere med en "rigtig" motor... SÅ besværligt er det ikke, men der ER indstilling hver gang du skal køre, en lille ændring i luftfugtighed og temperatur og der skal justeres... men for satan der er smæk på sådan en fartliderlig nitro mis.. har selv en HPI drifter på nitro..
    el er noget nemmere, strøm på og så ud og kør, og du kan bruge den flere steder..


  • #12   1. mar 2012 min er også el men en gammel hund

    kunne være man skulle smide nogle nye dele på og få gang i den igen HMM


  • jesper m
    jesper m Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #13   1. mar 2012 Må give de andre ret, køb en el rc, og går noget i stykker er det sku også nemt at lave.

  • jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   1. mar 2012 Hej capu?

    Hvor er du fra i det østjydske?
    Tror mere det her spørgsmål skulle ligges på Rcgalleri, men der vil de nok osse bare sige det noget lort, da det ikke er et mærke brand så som associcated, Lrp og traxxas. De ville nok komme med et spørgsmål om prisleje og så hvad den skulle kunne?

    Folk derinde plejer at være villige til at hjælpe med at finde det billigste osv. Men der få der barnlige og ja godt kan finde på at skramme folk væk med deres Hateri på de forskellige mærker, dem skal du bare ignorere smiley


    Mvh jonas - Hadsten


  • #15   1. mar 2012 jonas p jeg er fra fredericia . smiley jamen altså vil helst ik ofre mere end 1300 kr ca smiley som den jeg linkede til ebay kostede.

  • #16   1. mar 2012 men holder mest til nitro da jeg elsker lyden af dem og vil høre en motor arbejde smiley

  • #17   1. mar 2012 Jonas
    Det er ikke noget med hateri at gøre, men der er virkelig meget skrue arbejde i en nitro bil! En BL hbx kan fint gå hvis det bare er for sjov, men er det for sjov så dur det ikke at man skal indstille motot hver gang man skal køre.. Og jeg er 100% sikker på at alle seriøse Nitro folk vil sige at er skal stille på motor mere eller mindre hver gang der skal køres...


  • #18   1. mar 2012 3ccm.. 32.000 omdr... 2hk... smiley lyder for vildt! hehe

  • #19   1. mar 2012 Hold dig væk fra alt kina pjat fra ebay og qxl osv. Det er umuligt at få dele til, og de går altid istykker.
    http://www.rcgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=8932
    Linket ovenover er min bruger fra dengang jeg legede med dem smiley
    FG'en, Ishima'en, Hong Nor'en og Thunder tigeren er de bedste jeg har haft og kan varmt anbefales. Tjek evt. Holte-modelhobby, der har de med garanti hvad du søger smiley
    Mvh


  • #20   1. mar 2012 Du vil IKKE eje en nitrobil som den første.. Det er noget mega lort at skrue i, de er langsomme, de lugter og de går i stykker konstant. Skriv en privat besked med dit budget og ønsker til en elbil, så skal jeg nok hjælpe smiley

    Nitro er en super hurtig måde at blive træt af RC på. Hvis man ikke ved 100% hvad man laver, så dur de ikke.

    Jeg ved godt en elbil ikke har lyden og røgen - og hvad så? De er nemmere at holde, mindst lige så sjove, går sjældent i stykker, og når du er færdig stiller du den bare på hylden. En nitrobil skal smøres i alle ledder og kanter.


  • #21   2. mar 2012 NMRacing - det er jo det som er charmen ved at eje en nitrobil, og NEJ de går ikke istykker konstant, stop med at udtale dig om ting du ikke har forstand på smiley

  • #22   2. mar 2012 Har både kørt og fløjet på rimeligt højt plan siden jeg var 13, så jeg tror bestemt jeg ved hvad jeg snakker om. Manden spørger efter en begynderbil, og da begynder er lig med begrænset viden om opsætning vil jeg hævde at den sjoveste (og på sigt billigste løsning) er en elbil.

    El vs nitro kan diskuteres for evigt, men er vi ikke enige om at det er nemmere at sige + er + og - er -, frem for HSN og LSN på en nitro, for ikke at nævne afterrun oil, rense filter - og hvis det er en offroader, rense hele bilen stort set hver gang den har kørt?

    Ved godt hvor jeg ville starte smiley


  • #23   2. mar 2012 Min lokale forhandler nægter forresten at sælge nybegyndere en brændstofbil med mindre de har en rimeligt solid viden om det - igen for at forebygge dårlige oplevelser. Og der findes godt nok mange folk som er startet med en nitrobil og har lært det på den hårde måde. just sayin' smiley

  • #24   2. mar 2012 køb en FG. eller en HPI baja med 2 takts motor i stedet.. det er meget sjovere en nitro og el smiley


  • #25   2. mar 2012 NMRacing: true story smiley Men det er sq ikke så svært at sætte sig ind i LSN og HSN. Men jo, EL er klar det nemmeste at starte med, men fordi der sidder en el motor i en savage eller en nitro motor i en savage er vedligeholdelsen af differentialer, lejer og generel rengøring altså den samme. smiley
    Har man ikke styr på hverken el eller nitro, skal man ikke tage en largescale eftersom konsekvenser af en sådan bil er noget værre, plus de står hurtigt en i 6000.


  • #26   2. mar 2012 Lige pt kører jeg Losi22 1:10 offroad - super funfactor, bilen har stået mig i 2500 og den kører bare evigt uden at gå i stykker. Har intet skiftet på den endnu, og snart kørt 8 hele aftener siden sidst jeg rigtig skruede i den.

    Vis mig en nitrobil der kan det smiley


  • #27   2. mar 2012 Må altså holde med nogle af de andre. Jeg startede ud med denne: http://www.rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=32583&ipc=110094

    Vi har da haft nogle gode stunder, men jeg anede INTET om nitro, da jeg købte den. Men hvis du ved hvad du laver - Go for it smiley MÉN! Som <b>NMRacing _</b> siger, så er det en hurtig måde at blive træt af RC på, hvis man ikke 100 % ved hvad man laver. Når det kører er nitro pisse fedt. Men jeg var en af dem der lærte det på den hårde måde smiley

    Nogle fordele og ulemper med nitro som jeg ser det.

    <b>Fordele</b>:
    - Lyden er lidt awesome
    - Det er lidt fedt, at der er en "rigtig" motor på

    <b>Ulemper</b>
    - Det er for meget indstilling (hvis man ikke er helt 100 % på hvad der sker ved at skrue på de forskellige ting)
    - Larm
    - Kræver meget plads, da man typisk køber f.eks. en 1:8, plus de kører ret stærkt
    - Brændstof er hamrende dyrt og de små sataner kører ikke langt på literen smiley

    Jeg har efterfølgende købt disse to el biler. Denne til når der bare skal hygges: http://www.rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=35035&ipc=117450 og denne til når der skal være smæk på: http://www.rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=36721&ipc=122508 og jeg har ikke fortrudt ét eneste sekund. P.t. står min nitro bil bare og glor smiley Men den skal da nok ud at køre igen til sommer.

    Lidt fordele og ulemper ved el, som jeg ser det:

    <b>Fordele</b>
    - Lad op, kør i 15-20min, repeat
    - Som udgangspunkt skal der ikke stilles på noget som helst, og lortet virker når du tager det ud af kassen
    - Larmer ikke
    - Er TYPISK ikke lige så stor som en nitro bil, og kræver derfor ikke nær så meget plads (medmindre man er 13 og har en bil der kan køre 90 km/t og derfor i praksis kun kan køre frem og tilbage, og går på baghjul når den får alt hvad den kan :P)
    - Bare nemmere at have med at gøre

    <b>Ulemper</b>
    - Igen, hvis man ikke ved hvad man laver, så kan det være svært at købe nye, hurtigere motorer. Dette kræver viden om hvordan de forskellige tandhjul osv, spiller sammen (aner jeg f.eks. ikke en skid om)

    Bare lige mine 5 cent smiley Og køb 2.4 Ghz, det er SÅ dejligt.


  • #28   2. mar 2012 NMRacing, tjek mit link, der har jeg 2 som godt kan klare det smiley Hong Nor og Ishima!

Kommentér på:
til folk med rc biler.

Annonce