{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rente på andelsboliglån ?
  • #1   4. mar 2012 Det skal lige siges det er på lånet på andels beviset

• #2   4. mar 2012 Det er helt normalt i min bank med en rente omkring 7 % for andelsboliger. Faktisk vil jeg måske sige, det ligger i den lave ende af gennemsnittet. Renten er steget en del (på banklån) de sidste år, da bankerne øger marginalerne mellem indlån og udlån for at imødekomme fremtidige tab.

Men man kan ikke rigtigt sige så meget generelt om andelsboliglånsrente, da det kommer an på flere ting, bl.a.

- Jeres gælds størrelse i forhold til værdien af andelsboligen
    - Andelsboligens økonomi
    - Andelsboligens omsættelighed
    - Sikkerheder stillet for lånet
    - Jeres økonomi i øvrigt.

• #3   4. mar 2012 Okay synes bare det var steget meget for for et år siden lød den kun på 5,7%

• #4   4. mar 2012 Det er som sagt steget i alle banker. De "dårlige" banker skal dække deres tab og de gode banker udnytter situationen til at tjene flere penge.

Det kan til gengæld sagtens være, at du - hvis du er en god kunde - kan kontakte banken og fortælle dem, at du er utilfreds og at du gerne vil have sat renten ned igen. Det kommer an på din forhandlingsposition over for banken.

• #5   4. mar 2012 Okay. mange tak for hjælpen bay. laver et møde med dem næste uge så smiley

• #6   4. mar 2012 Det var så lidt.

Hvad er det for en bank? Er det en "god" eller "dårlig", rent økonomisk? smiley

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130
    #7   4. mar 2012 Det lyder meget lig det min kæreste betaler, men banker er fyldt med grådige mennesker, så man skal nok blive plukket..

• #8   4. mar 2012 Sparbank ved ikke om den er god eller dårlig

Kommentér på:
rente på andelsboliglån ?

Annonce