{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

Valg af vaskemaskine {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg skal have mig en vaskemaskine... Vi bor i en getho, og ikke alle har samme ide om hvor meget og hvor lidt sæbe der skal bruges.. Junior har som resultat af andres overforbrug og massive sæberester i de fælles maskiner udviklet parfumeallergi.. derfor skal vi nu have egen maskine...

Da jeg før krisen boede i eget hus, havde jeg en AEG som jeg var rigtig glad for.. og jeg har derfor overvejet en AEG.. desværre er for få penge, en ting jeg har rigtig meget af..

Valget står mellem disse to:

En NY Siemens i energiklasse A+, Centrefugere med 1000 RPM

ELLER

En BRUGT AEG (2 år gammel) energiklasse A, centrefugere med 1600 RPM

Prisen for de to er den samme - 2000 kr.

Jeg spørger derfor:

* hvad vil du vælge, og hvorfor?
* Hvor stor forskel er der på energimærke A og A+??

Det storbarmede egern takker for alle gode svar :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af vaskemaskine
  • #1   6. mar 2012 Jeg er større tilhænger af Asko Vølund, nogle forbandet dejlige stabile maskiner.

  • #2   6. mar 2012 jeg har også kun hørt gode erfaringer med Vølund - desværre har jeg ikke hørt godt om Vasko

  • #3   6. mar 2012 Ville ikke nøjes med 1000 omdr. Så koster det mere energi på tørre tumbleren i stedet.



  • #4   6. mar 2012 2000kr? så køb en candy eller andet, bare det er nyt. Minimum 1400 rpm, da tøjet ikke kommer af med vandet og0er en krig om at tørre.

    Grunden til at jeg nævner de billige maskiner er, at man ikke får meget maskine for pengene hvis man kun går efter mærket, med et så stramt budget.


  • #5   6. mar 2012 Alt over c i energimærkning er okay, så længe dit tøj ikke er fyldt af vand.....

    kan man egentlig få maskiner under b længere?


  • #6   6. mar 2012 Lige off topic egern, er det i thisteds ghetto? altså højtoftevej?

  • #7   6. mar 2012 jeg ville købe AEGen hvis det er en tidligere topmodel.

    jeg læste inde på en britisk side der forhandler reservedele til vaskemaskiner om forskellen på en dyr og billig vaskemaskine af samme mærke.

    Selvom meget af forskellen selvf er kapacitet, tromlebelægning og centrifugering, viste han billeder af vigtige komponenter såsom motor, fjedre og alle de ting der enten skal udføre vasken, eller holde maskinen sammen, når den går amok i vaskecyklus.
    Det var faktisk skræmmende at se forskellen på dele man egentlig troede var de samme (jeg troede ikke der var forskel på f.eks de fjedre der holdt tromlen fast inde i kassen - altså fra en dyr til en billig)

    Derudover fortæller han også at det er dumt at vælge en med over 6kg kapacitet da det giver mindre plads til fjedrene i kabinettet og de derfor skal gå strammere for at holde tromlen væk fra siden af kassen..


    jeg var selv ude efter en billig een, men besluttede efter at have læst det, at jeg ville ofre et par tusind mere og købe en bosch-topmodel på tilbud til 4500..

    Så jeg ville købe den brugte AEG, hvis det er en stor model..


  • #8   6. mar 2012 Jeg takker for alle de gode svar :))

    (dog ikke højtoftevej - men - tæt på - er i andelsboligforeningen)


  • #9   6. mar 2012 Må lige undersøge den aeg lidt nærmere smiley

  • #10   6. mar 2012 Okay, det var bare for hvis det var her i betonbyggeriet på havrevej/højtoftevej så ville jeg lige høre hvor søren du ville placere en vaskemaskine (jeg sukker efter en vaskemaskine, jeg er så træt af at dele 5 maskiner med gud ved hvor mange mennesker)

  • #11   6. mar 2012 det kan jeg godt forstå du er - indtil videre har jeg måtte grave jeg ved ikke hvor meget indgroet sæbe ud af sæbeskålene og give hver maskine en kogevask, førend jeg har ville smide mit tøj i... og nu har Junior udviklet parfume-allergi pga andres massive overforbrug af sæbe... er baaaaaaaare muggen... og boligselskabet har ikke ville gøre en skid for at komme det til livs... ingen skiltning der fortæller hvor meget og hvor lidt der bør bruges... bare passiv tavshed og "det løser sig nok"...

    Men - bor du hos Lejerbo kan jeg godt forstå det ikke er til at placere en vaskemaskine... selv i køkkenet skal der der en større ombygning til, førend der kan placeres en...

    Har selv overvejet, om man skulle rakke ned og benytte den møntvask der er nede i midbyen - det ser noget renere ud - men - det er sq også træls at slæbe sit vasketøj gennem byen..


  • Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Svar: 7
    #12   11. jun 2013 Jeg ville vælge en Whirlpool, den som er beskrevet i dette indlæg - http://frituregryde.dk/billig-vaskemaskine

Kommentér på:
Valg af vaskemaskine

Annonce