Valg af vaskemaskine {{forumTopicSubject}}
Hola alle
Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg skal have mig en vaskemaskine... Vi bor i en getho, og ikke alle har samme ide om hvor meget og hvor lidt sæbe der skal bruges.. Junior har som resultat af andres overforbrug og massive sæberester i de fælles maskiner udviklet parfumeallergi.. derfor skal vi nu have egen maskine...
Da jeg før krisen boede i eget hus, havde jeg en AEG som jeg var rigtig glad for.. og jeg har derfor overvejet en AEG.. desværre er for få penge, en ting jeg har rigtig meget af..
Valget står mellem disse to:
En NY Siemens i energiklasse A+, Centrefugere med 1000 RPM
ELLER
En BRUGT AEG (2 år gammel) energiklasse A, centrefugere med 1600 RPM
Prisen for de to er den samme - 2000 kr.
Jeg spørger derfor:
* hvad vil du vælge, og hvorfor?
* Hvor stor forskel er der på energimærke A og A+??
Det storbarmede egern takker for alle gode svar :))
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.814
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.528
Grunden til at jeg nævner de billige maskiner er, at man ikke får meget maskine for pengene hvis man kun går efter mærket, med et så stramt budget.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.528
kan man egentlig få maskiner under b længere?
jun 2007
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 2 Emner: 78 Svar: 2.583
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.281
jeg læste inde på en britisk side der forhandler reservedele til vaskemaskiner om forskellen på en dyr og billig vaskemaskine af samme mærke.
Selvom meget af forskellen selvf er kapacitet, tromlebelægning og centrifugering, viste han billeder af vigtige komponenter såsom motor, fjedre og alle de ting der enten skal udføre vasken, eller holde maskinen sammen, når den går amok i vaskecyklus.
Det var faktisk skræmmende at se forskellen på dele man egentlig troede var de samme (jeg troede ikke der var forskel på f.eks de fjedre der holdt tromlen fast inde i kassen - altså fra en dyr til en billig)
Derudover fortæller han også at det er dumt at vælge en med over 6kg kapacitet da det giver mindre plads til fjedrene i kabinettet og de derfor skal gå strammere for at holde tromlen væk fra siden af kassen..
jeg var selv ude efter en billig een, men besluttede efter at have læst det, at jeg ville ofre et par tusind mere og købe en bosch-topmodel på tilbud til 4500..
Så jeg ville købe den brugte AEG, hvis det er en stor model..
maj 2005
(dog ikke højtoftevej - men - tæt på - er i andelsboligforeningen)
maj 2005
jun 2007
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 2 Emner: 78 Svar: 2.583
maj 2005
Men - bor du hos Lejerbo kan jeg godt forstå det ikke er til at placere en vaskemaskine... selv i køkkenet skal der der en større ombygning til, førend der kan placeres en...
Har selv overvejet, om man skulle rakke ned og benytte den møntvask der er nede i midbyen - det ser noget renere ud - men - det er sq også træls at slæbe sit vasketøj gennem byen..
jul 2012
Følger: 2 Svar: 7
Valg af vaskemaskine