{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der bor i Flensborg / Tyskland?
  • #1   12. mar 2012 Alt er billigere smiley

  • #2   12. mar 2012 Det er altså kun biler der reelt er billigere og det går op i transport til/fra haderslev.. og så bliver du sq ensom dernede..

    Har en del venner der har prøvet det og de rykkede til DK igen efter nogle mdr.



  • #3   12. mar 2012 Det er som min. 120kr om dagen.. og så regner vi ikke tab på bilen og uforudsete udgifter/reperationer med

  • #4   12. mar 2012 Bor hernede på 3. år nu, og skal helst aldrig tilbage til DK...
    Der er så mange fordele hernede, og det er IKKE kun bilerne.

    Skriv en pb hvis du har brug for hjælp.


  • #5   12. mar 2012 Jeg har ikke boet i Flensborg, men har 1 gang eller 2 været dernede og hente sodavand og slik smiley

  • #6   12. mar 2012 Kan man ikk få kørselsfradrag når man går i skole ?
    120 km er overstået rimelig hurtigt.. Især på den strækning..

    Momsen i Tyskland er 19% mod 25% i Danmark..
    Og der er vel en grund til at man kører til Tyskland og handler..

    Om det er billigere at bo der.. Pas.. Der må vel være nogle udlejere på nettet ? smiley


  • #7   12. mar 2012 Nej, intet fradrag for kørsel til skole.
    Men kørselsfradrag fra bopæl i tyskland til dansk arbejdsplads.
    Ja, momsen er 19%, men på mad m.m. er den kun 7%

    Lejligheder er betydelig billigere end i dk, og alle "nebenkosten" er også billigere.
    Men nej, skulle jeg gå i skole i Haderslev, ville jeg nok heller ikke flytte herned.


  • #8   12. mar 2012 Michael J
    Hvilke fordele er der?


  • #9   12. mar 2012 Jeg har tyske kolleger der flytter til DK, fordi der er flere familiemæssige fordele i DK

  • #10   12. mar 2012

    Kørselsfradrag - hvis du bor i Sverige eller Tyskland
















    Du kan også få kørselsfradrag, hvis du bor i Tyskland og Sverige og (som de fleste) benytter dig af grænsegængerreglerne. SKATs løsning kan dog ikke beregne afstanden, da den ikke kan beregne udenlandske adresser.

    •Du skal finde afstanden fra hjem adresse til arbejdsadresse i en af de løsninger, der findes på nettet (Google, viamichelin mv.).
    •Afstanden er den normale kørselsafstand og vil typisk være det, som vises i nogle af disse internettjenester (da de viser den hurtigste rute i bil).
    •Hvis du kører over Øresundsbroen skal du huske at indsætte det særlige brofradrag (se herunder)
    •Efter du har beregnet dit fradrag for 2011 i beregningssytemet, skal du tilføje det på din årsopgørelse i TastSelv



  • #11   12. mar 2012 Mangler du en lejlighed i Flensborg - så skriv en PB smiley

  • #12   12. mar 2012 Mange tak for alle svarene.

Kommentér på:
Nogen der bor i Flensborg / Tyskland?

Annonce