{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.823 visninger | Oprettet:

opsætning af vaskemaskine {{forumTopicSubject}}

Hola alle

jeg har nu langt om længe fået fat i en vaskemaskine

http://www.bilgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=887828

valget faldt på en sprit ny SAMSUNG, som forhandleren kunne sælge mig til en rigtig god jyde-pris smiley

Dog er jeg nu kommet i problemer igen.

Jeg havde målt, der hvor den skulle stå, og alt så ud til at være i skønneste orden. DOG havde jeg glemt at tage højde for den vandhane, der er på væggen.

Vaskemaskinen kunne derfor ikke komme helt ind til vægen, og derfor kan døren til badeværelset ikke lukkes.

Snu som jeg er, har jeg snekeret et lille "bord" som vaskemaskinen kan stå på. Vaskemaskinen er nu med andre ord, hævet over vandhanen og kan derfor komme helt ind til væggen.

Så langt så godt.

Problemet er nu, at mit ellers solide bord er blevet ret så ustabilt. Når den centrifugere, vibrere den jo en del og det har altså gjort mit hjemmelavede bord vakkelvorden.

Hvad skal jeg gøre??

Jeg overvejer PT to muligheder

1. Købe et "køkkenunderskab", sætte et lille stykke bordplade på og sætte vaskemaskinen ovenpå. Men er den stabil nok? jeg mener - det er jo blot en spåndpladekonstruktion, men samtidig ser man jo flere steder, at vaskemaskinen netop hæves vha. en form for skab under.

2. bag på vaskemaskinen er der en stor service-lem. afmonteres denne, kan vaskemaskinen sagtens komme helt ind til væggen, da vandhanen dermed "forsvinder" ind i selve maskinen. Men - er det sikkert nok? jeg mener, der er jo elektronik derinde og selv om tilslutningen til vandhanen er tæt, ved man jo aldrig. Går også ud fra, at servicelemmen er der for en grund.. Igen - så er det jo en ganske nem, hurtig og billig løsning..

gode råd og feedback ønskes smiley tak kan gives :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opsætning af vaskemaskine
  • #1   14. mar 2012 Din vaskemaskine vejer nok 40-50 kg - ret tungt for en bette træplade - evt skulle du lave en seriøs plade med nogle stolper skruet imellem - noget 8*8 cm pæl som du skruer i pladen flere steder for at den kan holde til presset.
    Så burde det kunne holde tror jeg.

    Ellers kontakt forhandleren og få fat i deres service-partners tlf-nummer og hør ad om du må bruge service-klappen.


  • #2   14. mar 2012 Det jeg har lavet, er et stykke køkkenbordplade, hvorpå jeg har monteret 4 ben i træ som måler ca 10 x 10 cm. Fire 100 mm skruer i hver - mellem hvert ben, har jeg monteret en tværgående pind, som måler ca 5 x 5 cm.. men - den s***e vaskemaskine vibrere så meget, at det ryster konstruktionen fra hinanden.. Jeg tænkte, om et skab ville være mere stabilt.. evt. forstærket med et par pæle indvendigt...

  • #3   14. mar 2012 Et alm køkkenskab kan nemt bære en vaskemaskine også når den centrifugerer... den løsning bruger vi nu til vores vaskemaskine og det har da fungeret i knap 3år uden at blive "dingel" eller andet... skabet blev købt billigt i IKEA i sin tid smiley

  • #4   14. mar 2012 Hvordan ser den tilslutnings hane ud???? Kunne jo være du kunne få en der ikke fyldte så meget.....


    Er udlært VVS montør


  • #5   14. mar 2012 det er (mener jeg) det der hedder "et kvart-tommes rør". Der går et rør ud fra væggen og direkte ned i en 90 graders vinkel til en hane, hvor der er en form for skrue indbygget til at åbne og lukke for vandet. Hele konstruktionen fylder ca 2 cm ud fra væggen. Det er virkelig på millimeter, der er plads til vaskemaskinen...

  • #6   14. mar 2012 Det er nok et 1/2" rør....

    Ja det er sq lidt svært uden at se et billede af det


  • #7   14. mar 2012 har lige uploaded et billede af vandtilslutningen :))


    http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=90941


  • #8   14. mar 2012 Ja det kan sq ikke blive mindre der ihvertfald

  • #9   14. mar 2012 Du har fjernet "transportbeslagene" og sørget for den står i vatter ik, smiley

  • #10   14. mar 2012 det er også meget vigtigt at alle 4 ben er skruet ned så den støtter på den alle, hvis den bare mangler lidt på det ene kan den rigtig komme igang med at "arbejde"

  • #11   14. mar 2012 Jeps - alle transportbeslag er fjernet smiley

    Den skulle meget gerne stå på alle fire ben - den er i hvert tilfælde i vatter på alle led...

    Problemet er, at lige inden den skal i gang med at centrifugere, ryster den voldsomt.. når først den er kommet lidt op i omdrejninger, er der kun minimalt vibration... og det er de voldsomme ryk, lige i opstarten af centrifugeringen, der har ødelagt det fine "bord" jeg har lavet til den..

    Kan det være, der skal justeres lidt på en fod omme bagved??


  • #12   14. mar 2012 når den ikke køre, så prøv at rolle med den, den må ikke kunne gi sig ved nogen af fødderne overhovedet... om den er i vatter er mindre vigtig end hvis den ikke støttter på alle fødder.

Kommentér på:
opsætning af vaskemaskine

Annonce