{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stue højtallere..
  • #1   20. mar 2012 cerwin vega

• #2   20. mar 2012 alt andet end cerwin vega...

find nogen højtalere med evt 2 stk basser i evt 8" eller 10" også find en ordenlig forstærkere til og trække det så er du kørende

• #3   20. mar 2012 Lige det musik der, må Cerwin-Vega da være skabt til at spille. Hop ned i HIFI-klubben og hør deres Cerwin-vega højtalere. Mht. forstærker så gå efter en stereo NAD forstærker hvis du bare skal bruge det til musik.

• #4   20. mar 2012 Køb Jamo. Det er kram!

• #6   20. mar 2012 Jeg har disse

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttaler/hojttalere/JS608B/jamo-s-608-gulvhojttalere?scid=9084

De to indbggede 10" bass i hver kan levere rigtigt godt tryk, og så spiller de kniv skarpt og rent, selvom de bliver presset voldsomt.

• #7   20. mar 2012 Doktor T nej det er ikke sikkert men skal man have højtalere der spiller godt og kan spille rent så er det squ ikke cerwin vega da har haft en sæt det er ikke andet end til og spille bass og højt uden ordenlig lyd

• #8   20. mar 2012 Cerwin-vega er gode brian højtalere, og det dur de også til.. Meeen hvis du godt kan lide at nyde musik så synes jeg altså ikke at det er optimalt:)

Nu hvor du ikke har skrevet loft på vil jeg lige anbefale Bang & Olufsen!! smiley

• #9   20. mar 2012 helt ærligt, cerwin vega... ??? de er jo elendige... !

for at lave en sammenligning... jeg har en Rega Brio R forstærker der yder cirka 2x60watt RMS til mine Dali Zensor 7 højtalere...

min kammerat har så Cerwin Vega XLS28 og en Cambridge forstærker... i min stue spiller mine Zensor højtalere langt højere, mere kontrol over basse, kraftigere bas og det lyder langt bedre når der bliver skruet helt op...
    Cerwin Vega er med 2x8'' basser og mine Zensor højtaler er med 2x7''... altså teoretisk set burde CV højtalerne spille højere, men det gør de bare ikke...

nu er Zensor højtalerne kun et sæt til 5200kr, så lydkvaliteten er derfor ikke vanvittig god, men jeg synes det spiller rigtig godt til prisen og jeg skal ikke have det skiftet ud foreløbigt...

køb brugt, køb kvalitet... jeg vil gætte på at Dali Concept 8 eller Concept 10 vil passe ganske udemærket...
    det er ikke en højtaler der spiller vanvittig flot, men den rundbarbere CV til den slags musik der...

så er det bare at finde en god effekt forstærker og så give de højtalere noget effekt...

• #10   20. mar 2012 Jeg køre selv med 2stk, JBL LX 10 Gr .. Og de bliver trukket af min Harman/Kardon Hk 3490 .

Synes nu det spiler rigtigt godt og rent ! De kan oss tåle noget go bass ! smiley

• #11   20. mar 2012 det er så rigtigt nok Thyzon... men på et eller andet tidspunkt bliver man vel voksen og så gider man ikke det der konfirmations CV mere...

• #12   20. mar 2012 så bare køb noget ordentligt fra start af som har WAF og kan spille op til ens behov...

• #13   20. mar 2012 2 stk beolab 5

og 2 stk beolab 3.. så er du godt kørende..

• #14   20. mar 2012 Thyzon !:: B&O og kopi højttalere.. hvordan fanden hænger det lige sammen...

• #15   20. mar 2012 Hvis der virkelig skal være drøn på, og prisen ikke betyder så meget, så køb et sæt BeoLab 5 og eventuelt en BeoSound 5 eller BeoSound 5 Encore til at styre det.
    Der er indbygget IcePower forstærker i, 2.500 W digital forstærket:
    http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=40

• #16   20. mar 2012 DR. Bean .>> Thyzon ! ved bare ikke hvad B&O er ... smiley

• #17   20. mar 2012 Der er kun et mærke, men det kræver så også du vil bruge penge på det smiley
    B&W, har det selv og det er nok den bedste hifi investering jeg nogen sinde har lavet, også når jeg tænker på det jeg har i min bil smiley

Det spiller virkelig godt, så kan kun anbefale det smiley

• #18   20. mar 2012
    Brian D: nej,,, men disser ting man ikke ved noget om.. og ikke har råd til.. det er jo det nemmeste..

• #19   20. mar 2012 Thyzon: Kopihøjtalere? Det er da noget underligt noget at sige.. De har da udviklet jeg ved ikke hvor mange teknologier til deres produkter, som andre har stjålet? Så er Focal Grande Utopia eller McIntosh XRT2K også kopihøjtalere, da det ikke var dem der opfandt højtaleren?

• #20   20. mar 2012 ELTAX FTW !

• #21   20. mar 2012 Thyzon:
    B&O spiller godt... det kan man ikke benægte... men det spiller slet ikke lige så godt som det koster... helt enig... det er aaaaalt for dyrt... men B&O er også mere end lyd, det er design, mærkevare og så er det blæret... man skal være B&O fanatiker får at smide penge på det, men det er der også mange der gør...

Dapper D:
    Eltax og dantax, så kører man stilen...

• #22   20. mar 2012 Ja nemlig, jeg kunne ikke lade være. Men jeg ville da købe noget PA i den prislette ende, med en effektforstærker spændt foran (evt. monteret i en flightcase)
    Det vil da pynte i enhver ungmandshybel.

Find noget godt her:
    http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=PA-h%F8jttalere%20passive

• #23   20. mar 2012 Jeg har efterhånden haft rigtig mange forskellige højtalere, da jeg går meget op i lyd....

Jeg har invisteret i et sæt Audiovector, og tror nok det er en af de mest velspillende højtalere jeg længe har hørt, og også en rigtig god all around højtaler.... Men de koster da også en del....

Og B&O ville jeg da aldrig bruge mine penge på, og tror jeg kan udspille enhver B&O højtaler, da jeg har brugt penge på lyd, og ikke udseende....

Har selv arbejdet ved B&O, og ja det er da gode højtalere, men ikke så gode som de er flotte

• #24   20. mar 2012 Thyson: Jeg bliver ikke direkte sur.. Der er bare så mange der tror at B&O køber et Prosonic TV og kommer det i en pæn kasse og skriver B&O på den.. Det er jo slet ikke tilfældet..

Vi kan godt blive enige om at man også betaler for designet, men vi bør også kunne blive enige om at man også får et produkt af bedre kvalitet, og med bedre lyd end hvis du tager i el-giganten efter noget..

B&O tester f. eks alle deres højtalere inden de sælger dem, og ja, jeg ved da godt at dine Focal Grande Utopia højtalere også er testet.

Jeg ved også at de som du siger ikke producere alle deres komponenter selv, men hvis de køber et der allerede eksistere er det typisk efter at de har testet flere hundrede komponenter, i forskællige sammensætninger, og så ser hvad der lyder bedst. Eller også er det fordi at de bare ikke vil bruge penge på en produktion, og derfor bestiller et produkt (Som med de Samsung skærme) som de selv har haft ingeniører og hvad ved jeg til at udvikle og designe og derefter bestiller det ved nogle der har lettere ved at fremstille det.

Ja, det er ikke nogen hemmelighed at jeg er glad for B&O (Selvom de også lavet meget grimt) Og som Mikkel P også siger, så betaler man også for mere lyd end man får, men det gør man helt sikkert også når man giver en halv million for en Focal Grande Utopia højtaler.

• #25   20. mar 2012 Det skal da være Cerwin Vega til det musik, og andet. Har aldrig hørt en B&O levere ordenlig dyb-bas og Jamo lyder af plastik....Har selv nogle gamle A-316R og de er geniale til al musik...

• #26   20. mar 2012 Cerwin Vega...... dyb bas....... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH... god joke erling... smiley

CV laver ikke dyb bas... de kan give et punch, og det er det...

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.131
    #27   20. mar 2012 min lille bror har et sæt cerwin vega DC 15-15

med nogen temmelig store effekt forstærke, 1 til hver højtale,

+ et sæt cerwin vega med 15 " bas som baghøjtaler,

det spiller sku maks godt.

• #28   21. mar 2012 jøsses nogle påstande, cv levere hverken dyb bass eller spiller godt, men det er selvfølgelig et spørgsmål om reference smiley

• #29   21. mar 2012 erling M >> Hvis du virkelig vil have skrald i et sæt Beolab 5, så skal du prøve at høre nogle der ikke er kalibreret efter rummet de står i, så burde du ikke være i tvivl om hvor meget de kan levere.

• #30   21. mar 2012 Jamen, det eneste der dur er: Cerwin V, baghjulstræk og plasma-tv. Sådan er det bare smiley

• #31   21. mar 2012 Sådan erling smiley

Jeg klager ikke over mine Al1000'ere, men jeg er også bare en ung knejt der skal have noget larm, så jeg bliver døv som 25 årig.

Kan dog ret godt lide B&W, og tror det bliver noget i den stil jeg vil invistere i engang jeg bliver lidt klogere.

• #32   21. mar 2012 erling M:
    god joke... er enig med baghjulstræk, men CV kan ikke bruges til noget, hvert fald ikke det lort der bliver lavet i dag og de sidste par år...

plasma... ?? aaarrgh, vil nu hellere have OLED, men hver sin smag... smiley

• #33   21. mar 2012 Thyzon:
    der er jeg uenig... det afhænger af hvad formålet med tv'et er... Plasma er bedre i mørke rum hvor LCD er bedre i lyse rum...

http://ing.dk/artikel/125651-samsung-bryder-graenserne-med-55-tommer-oled-tv

• #34   22. mar 2012 Det er en smags sag.. tag i hifiklubben, hifi-huset osv. og hør nogle forskellige højtalere, sig du primært høre hardstyle og gerne vil have en god bas..

Cervin Vega giver dig massere diskotek ligende lyd (altså meget bas og knap så mange detalje i lyden)

Men tag rundt og hør nogle forskellige, gjorde det samme da jeg skulle have nye, spurgte på forummer hvor man fik startet en krig imellem folk der mener den ene er bedre end den anden.. men igen det kommer helt an på hvad man selv kan lig.. smiley

• #35   22. mar 2012 Thyzon:
    uagtet prisen så er det jo lavet i 55''... :o)

• #36   22. mar 2012 Thyzon ! >> Du kan også købe en bil til 10.000 kr ? Hvor vil du hen med det? Eller et BeoVision 4 103" der nærmer sig en million prismæssigt (det er for øvrigt plasma smiley )

Jeg ruller ikke for for at se en film, det er ikke nødvendigt på mit LED LCD tv... !
    Og ved plasma skal du nærmest have mørkelægningsgardiner hvis det skal hjælpe at rulle for.

Mange gange ser jeg film sammen med andre, og når det er hjemme, så kan det være rart at man kan se andet end bare skærmen...

Kommentér på:
Stue højtallere..

Annonce