{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Hjælp til Essay om Danmark. {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.dk
Jeg skal skrive et Essay omkring Danmark. Jeg skal skrive hvad jeg syntes der kunne gøres bedre i dagens Danmark.
Jeg vil skrive om de sindsyg høje afgifter vi har på biler herhjemme, men hvordan faen gør man lige?
Jeg er ikke så skap i det med Essays så jeg ved ikke lige hvordan man får begyndt og hvad den skal indeholde.

Vh. Tommy J

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Essay om Danmark.
  • #1   21. mar 2012 Noget der kan gøres bedre, og så vil du skrive om biler?

Skriv om hvad der kan gøres for arbejdsløshed blandt unge eller lign.. Det jo rigtige problemer..

http://da.wikipedia.org/wiki/Essay - Faktisk en god beskrivelse for hvad du skal gøre..

• #2   21. mar 2012 Du skal

- præsentere tekst og forfatter.

- præsentere læseren for en række af tekstens hovedpointer.

og/eller de centrale synspunkter forfatteren giver udtryk for.

- fortælle om, hvilke af disse pointer / synspunkter som har

inspireret dig.

I din egen tekst skal du reflektere over det problem/de temaer/synspunkter mv., som du tidligere har trukket frem fra teksten.

du skal ikke slå sandheden fast men søge den gennem refleksion og selvstændige overvejelser.

Du skal i dit essay demonstrere selvstændig tænkning, og du skal sørge for at begrunde dine synspunkter og dokumentere dine iagttagelser.

Din konklusion
    Her skal du fokusere på resultatet af din undersøgelse af emnet / temaet, som det kommer til udtryk i dit essay, og du gør dig overvejelser i relation til det tekstforlæg, du startede med.

Har din undersøgelse/refleksion

- bekræftet de hovedtanker/påstande, som lå i tekstforlægget ?

- nuanceret forfatterens synspunkter; føjet nye til ?

- sat spørgsmålstegn ved ét eller flere af af synspunkterne/påstandene ?

- rejst nye spørgsmål som kræver nye undersøgelser og nye svar ?

(TYVSTJÅLET)

- JL

• #3   21. mar 2012 Nu kan man jo skrive essays på mange forskellige måder, men jeg ville starte ud med en kort "historie" / moralsk prædiken om miljø, som introduktion. Her ville jeg snakke om at de nyere biler typisk er mere miljøvenlige og økonomiske i brændstof. Dernæst ville jeg komme ind på at fordi afgiften er så høj som den er, er der meget få som køber nye biler (de fleste køber brugt), og så har du åbnet op for at snakke videre om afgiften generelt.

Så ville jeg snakke om fordele og ulemper ved nuværende afgift, og sammenligne med fordele og ulemper ved en fjernelse af afgiften.

Som afslutning ville jeg lige hurtigt opsummere og komme med eget synspunkt (selvom det dog ofte er ret indlysende i teksten, da det er tilladt at være "farvet" i sin udtalelser i et essay). Et godt tip er at gemme et "guldkorn" til afslutningen - meget gerne den bedste fordel ved en eventuelt fjernelse af afgiften. For det er typisk afslutningen som folk husker, så det er her du gerne vil have dit stærkeste argument.

• #4   21. mar 2012 Måske lidt corny, og dem som har set American history X lurer mig sikkert, men det er faktisk skide godt at diskutere ud fra citater i Essay'er.. For det er konkret, og du kan skrive i en evighed hvis du finder et ordentligt citat..

Plus at alle lærer bliver overlykkelige når man inddrage eksterne kilder smiley

• #5   21. mar 2012 Sådan der Niklas H.
    Det var lige sådan et svar jeg havde håbet på at få!
    Tusind tak skal du have smiley

Kommentér på:
Hjælp til Essay om Danmark.

Annonce