{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Mobil fejl 3. gang med samme fejl p娽 år {{forumTopicSubject}}

Er det så ikke nu man kan kræve en anden tlf. eller handel tilbage? Eller er det først efter 3 reperation?

Der er tale om en HTC Desire S som skratter i højtaleren under samtale. Fik den tilbage fra rep sidste gang den 15. marts hvor skærmen også blev skiftet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobil fejl 3. gang med samme fejl p娽 år
  • #1   1. apr 2012 Det er ved 3 reparation smiley

• #2   1. apr 2012 Hvis der tilfældigvis er en her som arbejder ved telenor, har jeg et tillægs spørgsmål som kan klares i pb : )

• #3   1. apr 2012 Du går bare ind og siger nu vil du ha pengene tilbage.

Det er efter 2 reparation, hvis fejlen viser sig at være den samme 3 gang, så er det byt til nyt, eller pengene retur.

• #4   1. apr 2012 3. gang samme fejl konstateret.

De skal stadig have den ind til værksted så de kan konstatere fejlen.

Hvad har de lavet ved den første gang den var på værksted ?

• #6   1. apr 2012 Første gang fik den højtaler, noget voice label + div. Anden gang højtaler, skærm, batteriramme, mellemramme, voicelabel + noget andet jeg ikk husker.

Det virkede fint da jeg fik den, men er galt igen nu

• #7   1. apr 2012 reglen er ikke ved 3 gange eller sådan noget. i tager fejl..

mere end 1 gang ved samme fejl så kan sælgeren ikke vælge at fikse den da det jo ikke er noget der kan fikses.. Så har du ret til en ombytning, ophæve købet eller få afslag i købet smiley

Hvis du fx har haft den inde en gang fordi den genstarter kontant og den så er blevet lavet, men efter 5 måneder begyder det igen, så må forhandleren ikke afhjælpe problemet ved en reparation da de har forsøgt og det IKKE har hjulpet smiley

Folk ved bare ikke dette.. de tror altid det er ved 3 gang smiley

FORBRUGERKLAGENÆVNET... har hjulpet så mange med dette lort at jeg kan det i søvne smiley

• #8   1. apr 2012 Men det korte af det lange er, at jeg kan forlange en ny telefon eller handel tilbage og købe et andet mærke?

• #9   1. apr 2012 Emre, forkert.

Peter, de skal stadig have den ind så fejlen kan blive konstaeret.

• #10   1. apr 2012 De har i første omgang lov til at ombytte den til en tilsvarende vare..
    Hvis den så også viser sig for at have samme fejl så kan du derefter kræve afslag i prisen eller at ophæve købet smiley

Men ja efter mere end 1 rep for samme fejl kan du kræve at få den ombyttet til en ny/tilsvarende telefon.. tilsvarende hvis den du har fx ikke bliver solgt der mere smiley og hvis den tilsvarende ikke helt passer med dig så kan du afvise det og ophæve købet.. teknisk tilsvarende betyder faktisk at den stort set skal være ens.. Butikkerne ved det bare ikke..

• #11   1. apr 2012 Daniel D:
    Så forklar mig hvorfor det er jeg har gjort det sådan for stort set alle jeg kender???

Ja fejlen skal konstateres 2 gang også.. Dog er der ikke nogen 3 gangs regl.. det er hvis en reparation ikke kan afhjælpe fejlen og det kan den ikke hvis du allerede har fikset den og fejlen så kommer igen af det.. logik smiley

• #12   2. apr 2012 Ligegyldig hvad, skal de have den ind på værkstedet. De har 2 rep forsøg og 3 gang bliver den byttet på værkstedet, dette må aldrig ske i butikken. Ligeledes hvis handlen skal gå tilbage, er det via klage til selskabet og deres juridiske afd. skal behandle sagen.
    Det behøver ligeledes ikke at være samme fejl den skal til rep for, det kan sagtens være forskellige, det hedder bare 3 rep, byttes til en ny vare (samme vare) eller noget tilsvarende.
    Jeg har været i branchen i mange år og ved hvad jeg snakker om og mine folk i mine butikker kender også lovgivningen, så jeg ved ikke hvor du har det fra? Så det er ikke her du har fået pengene tilbage eller fået ny mobil ved første fejl!

• #14   2. apr 2012 Thomas J:
    Okay jamen så siger vi det..

For det første må du ikke sende den til et værksted.. hvis man kræver en ombytning SKAL den igennem forhandleren først.. det er deres beslutning om den skal fikses eller ej.. (og tænker ikke bare på et random værksted men et officielt sted som fx telecare hvor de selv sender telefonerne hen)

Derudover har et værksted kun et forsøg med mindre der er et grundlag for at de godt må forsøge igen.. Sådan er loven..

Kan godt være det ikk er det at det er klaret, men har ordnet det sådan rigtig mange gange hos tdc, 3, telia, elgiganten, komplett...

Bare vær glad for at jeg ikk har/kender nogle som har købt mobil hos dig smiley haha

• #15   2. apr 2012 Det er desværre ikke rigtigt Emre...

Det kommer helt an på hvor svær en genstand det er at reparere på. En mobil er svær. Så sælger har 2 gange til at udbedre, og hvis den stadig fejler / fejlen kommer igen skal den forbi et værksted igen for at de kan konstatere fejlen. Du har som du siger helt ret til at kræve en ombytning, både første og anden gang, men det kan sælger afvise hvis det er for stor en omkostning for ham.

• #16   2. apr 2012 Daniel D:
    En mobil er ikk svær på nogen måde..
    Du kan jo se videoen.. De kommer faktisk selv ind der..

Det er tit du ikk får en lånemobil
    Det er tit de bruger fucking lang tid på at fikse den fordi de bare sender den rundt
    Det er tit fejlen ikke er periodisk, med mindre det er noget med stabilitet
    Det er tit der kun er en fejl, så fejlen kan ikke være kompleks og man får ikke flere forsøg

Så nej de har ikke flere forsøg ved normale reparationer smiley

Du kan jo også se det på den video der er blevet smidt op..?
    Reglen er 1 gang.. Med mindre de faktisk kan finde ud af at gøre det ordentlig. Så må de gerne prøve flere gange smiley

• #17   2. apr 2012 Emre, det er ok, vi bliver ikke enige smiley

Arbejder kun med det hver dag, og lovgivningen bliver fulgt 100%.

• #18   2. apr 2012 Daniel D:

Kan jeg jo hører den så ikk gør smiley kommer an på situationen..

Men har flere gange fået det klaret med kun 1 rep og en anerkendelse om at fejlen stadig er der (tjek og bekræftelse på værksted)
    Så hvordan kunne det så lade sig gøre??
    Hvorfor skulle forbrugerklagenævnet sige at det er sådan så??? smiley

At du arbejder med det (sælger?? værksted??) har ingen betydning. Det er jo alligevel ikk en fra værkstedet der vælger om den skal ombyttes eller ej smiley

• #19   2. apr 2012 Iflg. butikken skulle den sendes ind igen, før end de kan/må gøre noget? Så må jeg afvente og se?

Kommentér på:
Mobil fejl 3. gang med samme fejl p娽 år

Annonce