1.624 visninger
|
Oprettet:
Mobil fejl 3. gang med samme fejl p娽 år {{forumTopicSubject}}
Er det så ikke nu man kan kræve en anden tlf. eller handel tilbage? Eller er det først efter 3 reperation?
Der er tale om en HTC Desire S som skratter i højtaleren under samtale. Fik den tilbage fra rep sidste gang den 15. marts hvor skærmen også blev skiftet
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.660
apr 2005
Følger: 42 Følgere: 35 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.220
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Det er efter 2 reparation, hvis fejlen viser sig at være den samme 3 gang, så er det byt til nyt, eller pengene retur.
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
De skal stadig have den ind til værksted så de kan konstatere fejlen.
Hvad har de lavet ved den første gang den var på værksted ?
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 369
apr 2005
Følger: 42 Følgere: 35 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.220
Det virkede fint da jeg fik den, men er galt igen nu
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
mere end 1 gang ved samme fejl så kan sælgeren ikke vælge at fikse den da det jo ikke er noget der kan fikses.. Så har du ret til en ombytning, ophæve købet eller få afslag i købet
Hvis du fx har haft den inde en gang fordi den genstarter kontant og den så er blevet lavet, men efter 5 måneder begyder det igen, så må forhandleren ikke afhjælpe problemet ved en reparation da de har forsøgt og det IKKE har hjulpet
Folk ved bare ikke dette.. de tror altid det er ved 3 gang
FORBRUGERKLAGENÆVNET... har hjulpet så mange med dette lort at jeg kan det i søvne
apr 2005
Følger: 42 Følgere: 35 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.220
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
Peter, de skal stadig have den ind så fejlen kan blive konstaeret.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Hvis den så også viser sig for at have samme fejl så kan du derefter kræve afslag i prisen eller at ophæve købet
Men ja efter mere end 1 rep for samme fejl kan du kræve at få den ombyttet til en ny/tilsvarende telefon.. tilsvarende hvis den du har fx ikke bliver solgt der mere og hvis den tilsvarende ikke helt passer med dig så kan du afvise det og ophæve købet.. teknisk tilsvarende betyder faktisk at den stort set skal være ens.. Butikkerne ved det bare ikke..
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Så forklar mig hvorfor det er jeg har gjort det sådan for stort set alle jeg kender???
Ja fejlen skal konstateres 2 gang også.. Dog er der ikke nogen 3 gangs regl.. det er hvis en reparation ikke kan afhjælpe fejlen og det kan den ikke hvis du allerede har fikset den og fejlen så kommer igen af det.. logik
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 270 Svar: 675
Det behøver ligeledes ikke at være samme fejl den skal til rep for, det kan sagtens være forskellige, det hedder bare 3 rep, byttes til en ny vare (samme vare) eller noget tilsvarende.
Jeg har været i branchen i mange år og ved hvad jeg snakker om og mine folk i mine butikker kender også lovgivningen, så jeg ved ikke hvor du har det fra? Så det er ikke her du har fået pengene tilbage eller fået ny mobil ved første fejl!
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Okay jamen så siger vi det..
For det første må du ikke sende den til et værksted.. hvis man kræver en ombytning SKAL den igennem forhandleren først.. det er deres beslutning om den skal fikses eller ej.. (og tænker ikke bare på et random værksted men et officielt sted som fx telecare hvor de selv sender telefonerne hen)
Derudover har et værksted kun et forsøg med mindre der er et grundlag for at de godt må forsøge igen.. Sådan er loven..
Kan godt være det ikk er det at det er klaret, men har ordnet det sådan rigtig mange gange hos tdc, 3, telia, elgiganten, komplett...
Bare vær glad for at jeg ikk har/kender nogle som har købt mobil hos dig haha
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
Det kommer helt an på hvor svær en genstand det er at reparere på. En mobil er svær. Så sælger har 2 gange til at udbedre, og hvis den stadig fejler / fejlen kommer igen skal den forbi et værksted igen for at de kan konstatere fejlen. Du har som du siger helt ret til at kræve en ombytning, både første og anden gang, men det kan sælger afvise hvis det er for stor en omkostning for ham.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
En mobil er ikk svær på nogen måde..
Du kan jo se videoen.. De kommer faktisk selv ind der..
Det er tit du ikk får en lånemobil
Det er tit de bruger fucking lang tid på at fikse den fordi de bare sender den rundt
Det er tit fejlen ikke er periodisk, med mindre det er noget med stabilitet
Det er tit der kun er en fejl, så fejlen kan ikke være kompleks og man får ikke flere forsøg
Så nej de har ikke flere forsøg ved normale reparationer
Du kan jo også se det på den video der er blevet smidt op..?
Reglen er 1 gang.. Med mindre de faktisk kan finde ud af at gøre det ordentlig. Så må de gerne prøve flere gange
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
Arbejder kun med det hver dag, og lovgivningen bliver fulgt 100%.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Kan jeg jo hører den så ikk gør kommer an på situationen..
Men har flere gange fået det klaret med kun 1 rep og en anerkendelse om at fejlen stadig er der (tjek og bekræftelse på værksted)
Så hvordan kunne det så lade sig gøre??
Hvorfor skulle forbrugerklagenævnet sige at det er sådan så???
At du arbejder med det (sælger?? værksted??) har ingen betydning. Det er jo alligevel ikk en fra værkstedet der vælger om den skal ombyttes eller ej
apr 2005
Følger: 42 Følgere: 35 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.220
Mobil fejl 3. gang med samme fejl p娽 år