{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

angående køb af ubebygget grund. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Sagen er den at min mor ønsker at give mig 5 tønder land kvit og frit af hendes jord ( hun har ca 11 tønder land), men jeg har brug for jeres hjælp til at forstå hvad der skal sørges for, vi er begge indforstået med at der skal advokater på, men hvad koster dette ca og hvad skal vi ellers sørge for? Det skal lige siges at jeg har søgt nettet tyndt og er stadig blank.

På forhånd tak.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  angående køb af ubebygget grund.
  • #1   7. apr 2012 Skal du bygge hus på grunden ?

  • #2   7. apr 2012 Er det udmatrikuleret i forvejen, så det bare er lige til at tinglyse nyt skøde? I så fald er der ingen grund til at have advokater på. Jeg har selv ordnet skøde nu 3 gange i de handler, jeg har lavet - det er der ingen ben i.

    Du skal være opmærksom på, at du nok skal betale gaveafgift af værdien af den jord, du køber. Alternativt skal din mor lave det som et rentefrit lån til dig.


  • #3   7. apr 2012 Jeg har planer om at bygge hus på grunden senere hen.

    Bay: Gaveafgift? hvad koster sådan noget? og hvad mener du med udmatrikuleret? smiley


  • #4   7. apr 2012 Ja, når det er fra mor til søn, så skal der betales (mener jeg) 15 % af værdien i afgift til staten, hvis beløbet overstiger 50-60.000 kr. Og det går jeg ud fra, at 5 tønder land koster - det <i>skal</i> handles som minimum til mindste pris af offentlig vurdering fraregnet 15 % eller den reelle markedsværdi.

    Er de 5 tønder land én eller flere matrikler for sig? Eller skal din mors jord først udstykkes til en grund til dig?


  • #5   7. apr 2012 sansynligheden for at få lov til at bygge på grunden er lig nul..

    alt nybyg i landzone er no go..
    og man må kun bygge max 25meter fra eksiterende bygninger..


  • #6   7. apr 2012 Har altid sagt at der skal være en "grund" til at bygge et hus.

Kommentér på:
angående køb af ubebygget grund.

Annonce