{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cerwin vega cls-10 vs cerwin vega VE12f
  • #1   9. apr 2012 cls-10 har en dårlig diskant, men en god bass, men VE kan spille høj, og levere en god diskant. men ikke levere så meget bass som cls kan.

• #2   9. apr 2012 Jeg har selv cerwin vega VE12f dem er jeg sku super tilfreds med... jeg bruger dem hver dag til at høre lyd over tv'et med... ingen problemer der...

Har dog skruet lidt ned for bassen på forstærkeren... ellers var det lige voldsomt nok med at høre nyhederne... HEHE.. men de er sku lækre...

• #3   10. apr 2012 Hvorfor ikk gøre det ordentligt og købe dc serien istedet? Det er den hidtil bedste serie cerwin Vega har lavet ( er i øvrigt lavet på de danske dali fabrikker ) og så er det fra dengang det var amerikansk og ikke kinesisk, hvilket du kan høre meget forskel på i held lyd billedet,

• #4   10. apr 2012 Patrick d har du noget link til hvor du har fundet frem til at dc serien er lavet på dali fabrikken? har hørt meget om cv og generelt dc serien men den del har jeg dog ikke hørt før...

Daniel jeg ville gå efter Ve12f serien da det mere ligner de gamle cv, bassen kan sagtens hamle op med cls 10 efter min mening plus at da det er 12" cv enheder i så sys jeg at man får mere ud af dem da de er HURTIGE enheder og gengiver al type musik kanon godt men op til dig selvfølgelig smiley

• #5   10. apr 2012 Kan se om jeg kan finde et link, ellers må jeg scanne den side det står på i hifirevyen fra dengang, hvis du piller diskant og mellemtone ud kan du også se at enhederne er peerles enheder, Cerwin Vega club danmark troede heller ikk på mine cerwin Vega d18EE var ægte da de aldrig havde hørt om den model før, der hjalp hifirevyen mig også smiley

• #6   10. apr 2012 Det må du meget gerne om det er det ene eller det andet smiley Anede slet ikke at peerless havde lavet enheder til cerwin vega og det forekommer heller ikke i nogle af de historier som jeg har læst her og der smiley

Kender godt nok heller ikke din model af cv... er selv ejer af vs15 men det er jo også en mere kendt serie i de danske hjem smiley

• #7   10. apr 2012 http://www.avguide.com/review/tested-cerwin-vega-cls-215-loudspeaker kan ved et hurtigt kig på nettet kun finde det her, hvis du læser længere nede er der en der skriver at dc serien er bygget i dk, men skal nok lige finde det til dig i hifirevyen smiley de andre jeg har er også gamle, de er med en 18tommer bas med læreds ophæng på både bas og mellemtone, og magnetten på bassen er på hele 10 tommer, hvilket er ekstremt meget i en stue enhed, enhederne stammer fra noget biograf sjov cw lavede da filmen earthquake havde sin premiere, og efter første visning af filmen var der revner i vægge og loft, tro det eller lad hver men dette er fakta, de spiller ikk sindsygt godt, men hjernedødt højt, smiley

• #8   10. apr 2012 Har en film på min profil om 5 min hvor du kan se jeg tager mellemtonen ud og der står peerless på smiley

• #9   10. apr 2012 Har så glemt at de lige skal konventere filen, med den er der da ihvertfald i morgen smiley

• #10   10. apr 2012 Patrick: Hed den film ikk volcano? og ikk earthquake?

• #11   10. apr 2012 Jo det kan sku godt være, er kun noget jeg har fået fortalt af min fætter, jeg ved bare at det er nogle hjernedøde højttalere som kan lave et lydtryk på 124db og så er de meget sjældne!! Som i MEGET. Og det er også kun derfor jeg stadig har dem i dag smiley de er grimme, store og klodsede, men bliver gemt til jeg har mit herre værelse :-), men vi er jo kommet ud på et side spor her, denne tråd er jo for at hjælpe dig og ikk fortælle hvad vi andre har smiley hvis ikk du har købt noget endnu, vil jeg gå efter et par dc, endten 12 eller 15, hvis du går efter at det skal lyde godt, ikk at hverken 10 eller 1515 ikk spiller godt, men jeg sys der mangler bund i 10 og der mangler. Dybde i 1515. Skal valget stå mellem de 2 du har valgt vil jeg holde mig langt væk fra cls serien, sys at den og så deres surround væg højttalere er det værste de nogensinde har lavet smiley

• #12   10. apr 2012 Skal så lige siges at jeg ikk har hørt ve12f spille, men tænker at det umuligt kan være ringere end cls serien smiley

• #13   10. apr 2012 Daniel nej filmen hed earthquake og og lavet i sen sourround smiley men mener faktisk også at de spillede volcano smiley men filmen som er omtalt verden over og som fik biograferne til at slå revner var earthquake... de lukkede foriøvrigt en biograf pga den ikke kunne holde til det smiley

Patrick D har du også dc 15?????? hvorfor sidder jeg her og nøjes med min vs15? hehe ej jeg er fuldt ud tilfreds med mine... ved lidt lavere volume er der rent faktisk mere bas i mine højtalere og de spiller ca lige så højt som dc15 men dc15 har en lidt mere akustisk lyd smiley puha 10" magnet og hvis jeg tager mine ud så begynder man at grine med den lille magnet som sidder i mine smiley

Og har lige set dit klip og nu spekulere jeg på om mine også er peerless da jeg mindes at dc og vs serien er tæt på hinanden årgang messig smiley

• #14   10. apr 2012 Hehe, ja selvfølgelig har jeg da det, jeg er en af de heldige at have en kæreste der syntes de er pæne smiley ja lyden er meget mere ren og akustisk, og grunden til de lyder ens bas mæssigt ved lav volumen, er jo at de begge er 15 tommer, de flytter jo samme luftmasse. Min har jo bare dobbeltsvingspole:-)

• #15   10. apr 2012 Hehe ja så må man sige at du er heldig dog vil jeg ikke af med mine vs'er om trunten kan lide dem eller ej smiley De lyder ikke ens hvad angår bassen ved lavere volume... vs15 lyder lidt mere brutal eller ja fremmer bassen lidt mere ved lav volume i forhold til dc15 smiley min bror har et sæt dc15 og det var ham som jeg købte mine vs'er af... så vi skulle da lige teste foreskellen på begge serier når nu de stod ved siden af hinanden og det er ikke fordi at der er stor foreskel men en smule har også sin ret og dette var med samme nad blok til begge serier smiley
    overvejer at opgradere mine basser til 154 basser

• #16   10. apr 2012 http://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega-d9e/id-82119305/ Hvad med denne model? har hørt at de gamle spiller langt bedre end de nye, og har hørt at netop denne model sammen med S2 modellen er nogle af de mest roste modeller. Så hvad mener i om denne? Skal jeg hellere købe noget andet, eller vil de være et fint køb.

• #17   10. apr 2012 Nå for fanden, jamen har aldrig hørt dem side om side :-),
    Hvorfor lave dem uorginale hvis du er glade for dem som de er?

• #18   10. apr 2012 D9 serien er langt bedre end dine andre valg ihvertfald, det stensikker:-)

• #19   10. apr 2012 Min personlige mening så sys jeg at ja de gamle amerikanske modeller er bedre end de nye.. den eneste ulempe er selvfølgelig alderen hvor man resikere at baskanten er mørnet (er de også ved at være på mine vs15) og sådanne ting men tilgengæld sys jeg at alt er skruet korrekt sammen... af hvad jeg har læst mig frem til så har mange haft problemer med at diskant, mellemtone eller bas er sprunget (alt efter hvad model det er selvf) men hvad der så ikke vides er om det er unge mennesker som som bare fyre op og overbelaster deres højtalere men f.eks så har v15f modellen problemer med enten diskanten eller bassen.. kan ikke lige huske hvilken...
    Daniel jeg kender ikke lige den model der men det er cerwin vega af de gamle modeller så ligemeget hvilken en du vælger så ville jeg faktisk ikke være bange for at anbefale den smiley men hvis du vælger dem så få lige en ordenlig test af højtaleren så du kan høre om den skade på den ene mellemtone har nogen betydning... ellers er vs serien også udemærket og til lidt billigere penge... dc serien ligger også tæt på den pris og så højere op

• #20   10. apr 2012 Patrick D hehe nej det er jo heller ikke fordi at man ofte har den mulighed men min storebror manglede nad anlæget for at trække sine dc15 fuldt ud og mine vs15 fulgte med i handlen så derfor havde vi mulighed for at lave en test som tog et par timer før vi kunne komme med en endelig konklusion smiley

Daniel jeg giver også patrick ret i at de d9 ville klart være at vælge frem for det nye smiley

• #21   10. apr 2012 Patrick 154 bassen blev til at starte med solgt som bil sub men ikke længe efter valgte hifiklubben også at sælge den som opgraderings bas til diverse cerwin vega højtalere bla. også dc serien men spekulere også på om jeg bare skulle få mine bas enheder renoveret og så skaffe en forstærkere mere og lave en subkasse med 2 stk 154 basser smiley

• #22   10. apr 2012 Jeg ville tage at lave en bas kasse som du snakker om, og så få lavet kantophæng på de originale enheder. D9 er faktisk næsten på højde med dc, men så alligevel ikk, hvis du forstår?

• #23   10. apr 2012 jamen det kunne da godt være at det bare var det som man skulle smiley
    Da jeg ikke kender d9 serien så forstod jeg ikke helt det sidste smiley

• #24   10. apr 2012 Du kunde evt lave dem så bundkasser kan stå nedenunder de andre, så du ikk kan se det smiley altså at der er 2 kasser, det jeg mener er bare at de er næsten ligeså gode, de mangler bare det sidste i detaljerne i lyden som dc serien har

• #25   10. apr 2012 bund basser og bundbasser smiley hvis de kræver samme størrelse kabinet indendørs som ude i bilen så er det 150 liter pr enhed men på den anden side så tror jeg faktisk ikke at det ville se helt dumt ud som sådan smiley
    Nå jamen sådan er mange af cv's højtalere smiley det er en meget lille foreskel på vs og dc serien mellemtone og diskant messig men den kan dog høres når de står ved siden af hinanden selvom det er lidt svært at høre smiley så jeg vil gætte på at d9 serien måler sig med vs serien smiley

• #26   10. apr 2012 Ja men de har allesammen lidt forskellig hedder, på nær at serien som blevet lavet som en billig serie, den er ikk lige frem juhuu

• #27   10. apr 2012 er der lavet en desideret billig serie dengang?

• #28   10. apr 2012 Jeps, for folk der ikk havde så mange penge, men stadig gerne ville have en højttalere der kan spille højt, det er at serien smiley

• #29   10. apr 2012 Okay det var jeg ikke klar over... min bror har haft et sæt at 80 eller 100 men jeg har aldrig selv hørt nogle smiley

• #30   10. apr 2012 De kan spille højt, det er det smiley

• #31   10. apr 2012 Ja okay så skal jeg aldrig have sådan nogle smiley jeg kan godt lide lyden af mine dog hvis jeg fik et billigt bud på et sæt 1215 mk2 så valgte jeg nok dem i stedet smiley

• #32   10. apr 2012 Selvfølgelig, 1215 er de fedeste højttalere, men de er dyre smiley

• #33   10. apr 2012 absolut og sådan et sæt må konen ikke en gang tøre støv af på smiley hehe
    Men ja de er desværre dyre

• #34   10. apr 2012 Hun skulle ihvertfald instrueres :-)inden

• #35   10. apr 2012 haha, bestemt smiley hvor kommer du fra ?

• #36   10. apr 2012 Silkeborg smiley hvad med dig?

• #37   10. apr 2012 fandens smiley jeg kommer nede af fra grænsen ved tønder men kunne da godt tænke mig at høre dine d18ee højtalere men det er lige langt nok at køre smiley

Jeg har stor interesse for cerwin vega og elsker at udforske det område dog mest de gamle modeller

• #38   11. apr 2012 Og ? Når vi nu begge er vilde med cw så er jeg da sikker på snakken køre, og ved det tager ca 2 timer fra åbenrå, det var der jeg hentede mine dc. Men du skal da være velkommen, så har jeg en god grund til at stille dem frem og fyrre dem af, det skal lige siges at de har 2x700watt rms koblet i røven smiley og nej, det er IKKE kina watt

Kommentér på:
cerwin vega cls-10 vs cerwin vega VE12f

Annonce