{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.845 visninger | Oprettet:

Taxi kørekort {{forumTopicSubject}}

Hvad er kravene til taxi kørekort udover et B kategori man har i forvejen.
Altså med krav mener jeg helbred.
Lad nu være med alt det der google halløj.
Hjælper altid folk herinde med et svar så håber på andet end bare lad mig google dig det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taxi kørekort
  • #1   14. apr 2012 Google det? smiley Haha ej, altså jeg ved ikke hvad du mener med krav med hensyn til helbred, men du skal i værtfald opfylde følgende krav:

    Du skal være fyldt 21 år
    Et Erhvervskørekort
    Et førerkort
    Kvalifikationskursus bevis (chaufførkursus)
    Ren straffeattest (det er muligt at ansøge om dispensation)


  • #2   14. apr 2012 http://tuc.dk/Taxa.6.aspx

  • #3   14. apr 2012 Her står noget om helbred: ( http://tuc.dk/Adgangskriterier.38.aspx)

    Helbredsmæssige forhold:

    De helbredsmæssige forhold inkluderer primært:

    At du skal have tilstrækkeligt syn på begge øjne evt. med korrigerende glas(min grænseværdi på 0,8 på det bedste øje og 0,5 på det dårligste øje)
    At du ikke må lide af dobbeltsyn
    At du ikke må lide af bevidsthedsforstyrrende sygdomme.


  • #4   14. apr 2012 Det er det samme som alm. b kørekort, du må bare maks ha 3fejl i teori og så skal du selv finde den bedste vej til køreprøven vha. vejkort smiley
    Kurset behøver man ikke bare for at tage kortet, jeg har ihvertfald ikke været på noget kursus udover det til kortet.


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #5   14. apr 2012 Kan så sige at kravene er ændret i år, så det hedder 0,8 på begge øjne.
    Havde en på holdet der måtte have en ny synstest, fordi han med sine normale briller så 0,6/0,9

    Derudover skal du tale og forstå det danske sprog flydende (hvilket du jo nok gør)

    Den billigste måde at få kortet på, er at tage det på et AMU kursus, da en privat kørelære tager op til 18.000 for taxa kørekortet, og så skal du stadig have kvalifikationen.
    På AMU koster det 3600 + moms for 5 uger, og det er kørekort + kvalifikation, dertil kommer så udgift til lægeattest (3-500kr alt efter læge) og prøvegebyr til kommunen på 500kr

    Men hvis du tager det for pengene, så lad være, da du på ingen måde kan holde en rentabel timeløn, og skal arbejde 60 timer om ugen for at få en normal månedsløn, medmindre du får job hos en vognmand der kører midttrafik.


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #6   14. apr 2012 Cawdy aka Karsten N

    Det hedder ikke den bedste vej, men den KORTESTE, og man skal køre pænt og huske at orientere sig endnu mere end til alm. B kørekort, ofte kigge i bakspejlet under kørsel, og huske at kigge over skulderen hver gang ved sving og placeringsskifte.


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #7   14. apr 2012 lad være at finde rutere der er kortere end lærenes på AMU fyn

    de bliver pisse sure og su hjælper de dig bare ikke de sidste par uger hehe

    men så må de sku da få sig et øjemål der virker ^^ på 9km stræking var jeg alligevel 1800m kortere på min rute ^^


  • #8   15. apr 2012 Berndt:
    Jeg bestod nu selvom jeg tog en lidt længere vej, da den vej jeg tog var mindre trafikeret og dermed hurtigere, hvilket tæller mest smiley


Kommentér på:
Taxi kørekort

Annonce