{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.158 visninger | Oprettet:

Alternativ til bad? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter..

Ny lejlighed, flat gulv på badeværelset så der ingen "ramme" er.. dvs at vandet kan løbe ud på hele gulvet i badeværelset..

Var så ude og kigge på en alu skinne med et 90 graders knæk til badet - så man kan "ramme" vandet ind..

Den skinne koster 1000 kroner.. det er sku for dyrt.
Så fandt jeg en gummiskinne man kan lime fast i gulvet, men den er max 50 mm høj.. det er jo heller ikke nok.

Har i nogen ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativ til bad?
  • #1   17. apr 2012 Har du klinker på gulvet?

• #2   17. apr 2012 er 5 cm ikke nok ?. hvor meget tryk har du lige på vandet ?

• #3   17. apr 2012 Du kan mure en op i gasbeton og smide klinker på evt. MEN hvis det er det eneste gulvafløb i rummet må du ikke "ramme" bruser-stedet ind iflg reglerne.

• #4   17. apr 2012 - Pierre -
    Det er nok en brand slange der bliver brugt i badet. For så er der sgu tryk på smiley

• #5   17. apr 2012 5 cm burde da være mere end rigeligt syntes jeg smiley

• #6   17. apr 2012 Jeg vil da endda mene at 2 cm er rigeligt smiley

• #8   17. apr 2012 Pierre - det er ikke særlig højt, i forhold til at vand jo selvfølgelig sprøjter når det rammer kroppen, og skal jeg lave en ramme til badet, så kan det vand der ryger ud fra den ramme ikke komme ind igen og ned i afløbet..

First - Har hørt det med gasbeton er en dum ting med hensyn til fugt da det aldrig tørrer..

Ja jeg har klinker på gulvet - de er cirka 20x20

• #9   17. apr 2012 50 mm er mere end nok

• #10   17. apr 2012 Halvandenben - Overskriften var meningen, det får folk til at gå herind og kigge.. (:

50 mm er faktisk ikke så højt som man skulle tro, kontra skinden der er 100 mm .. (:

• #11   17. apr 2012 JT - Det er en chance at tage når den skal limes i gulvet.. smiley

• #12   17. apr 2012 Den skal jo være lige så høj som dig selv hvis vandet ikke skal kunne ramme dig og derefter sprøjte ud på gulvet? Du har vel et forhæng du kan hænge for så vandet ikke sprøjter ud på gulvet? Evt lime gummilisten på lidt længere ude end forklædet slutter?

• #13   17. apr 2012 Kjeldsen .. Hahaha smiley

Tommy - når jeg står og kigger på den i byggemarked virker det satme ikke af meget syntes jeg.

• #14   17. apr 2012 Tommy - selvfølgelig har jeg et forhæng, men alligevel når det satme langt ude på gulvet syntes jeg..

Måske skal jeg bare tage en chance med den liste der, bare ærgeligt hvis jeg tager fejl smiley

• #16   17. apr 2012 Mikkel mus - Formentlig indbygget i gulvet, ved at fliserne I badet er sænket? ..

Det her er permanent og kan give fugtskader hvis jeg laver, derfor er jeg i tvivl om det ødelægger mere end det gavner smiley

Den alu skinne var 100 mm - det må der jo være en årsag til..?

• #17   17. apr 2012 øh hvad med et badeforhæng og en svapper svubber eller hva i vil kalde den til og skub vandet i afløbet

• #18   17. apr 2012 Kan slet ikke forestille mig en skinne på 10 centimeter. Det virker vanvittigt :O)

• #19   17. apr 2012 Maler - det er det vi gør nu, men gulvet er jo stadig fugtigt når man skal derud.. det er lidt et irritations moment.. (:

Tommy - Ja det er højt.. (: men funktionelt (:

• #20   17. apr 2012 50mm er mere end rigeligt - nu har jeg lavet rigtig mange badeværelser og en opkantning bare med klinker er normalt 1,5-2cm og det er også rigeligt hvis man har bruseforhæng .

og som der bliver nævnt længere oppe må du ikke "lukke" dit afløb inde hvis det er det eneste i badeværelset, og specielt ikke i en etage ejendom.

• #21   17. apr 2012 vi har et stor brusekabine og der er da maks 1½ cm høj kant og det virker fint med hjælp fra et forhæng..

• #22   17. apr 2012 Du kan også Montere dit bruseforhæng længere nede så det rammer gulvet så får du ingen problemer med vand over det hele, det kræver bare en ekstra vask af bruseforhæng engang i mellem

• #24   18. apr 2012 Halvandenben!
    det var også min første tanke til overskriften

Ørbæk .
    Som mange andre siger vil jeg da mene at en liste på 5 cm er rigeligt så længe du også har bade forhæng.

i mange lejligheder er der nedfald i gulvet ved brugseren og den kant er normalt kun på ca 2 cm.

men husk som mange andre siger du må ikke ramme det ind hvis det er det eneste afløb der er.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #25   18. apr 2012 50mm er mere end rigeligt, når der bygges nybyggerier, så kommer der kun en kant på 1-2cm på rundt i kanten af bruseren, resten har man jo et forhæng til at gribe, bare sørg for at listen/kanten du laver, ligger lige udenfor bruseforhænget.

Men som andre også skriver, du skal være sikker på at der er et afløb mere i badeværelset, før du må lave en kant til bruseren, da det ellers er ulovligt, og kan risikere at ødelægge gulvet, da det sikkert ikke er våderumsbehandlet, hvis det er fra den tid hvor man kun havde et afløb i badeværelset og plant gulv.

Ellers kan du købe plastic brusekabiner, eller runde glasdøre til montering i væggene.
    Det koster fra 2-10.000 alt efter model, eller 500kr på dba.dk for glasdøre fra tid til anden.

• #26   18. apr 2012 Held og lykke med den brækkede storetå!. Den kant er alt for høj og helt unødvendig.

• #27   18. apr 2012 Hold da op med svar siden i går (:

Badeværelset er 5 år gammelt cirka, bygget fordi at der i lejligheden ikke oprindeligt er badeværelse - kun i kælderen.. (:

Hvad sker der ved at ramme det afløb inden, siden det er ulovligt?

• #28   19. apr 2012 Ved at "ramme" afløbet inde vil du spærre for at en lækage ved feks håndvasken kan afvandes.
    Laver du en 10 cm opkant omkring brusestedet så vil vandet RET sikkert løbe over dørtrinet og lave skader uden for vådrummet.
    Men har du selvfølgelig 11cm eller derover i trin ud af rummet så går det jo nok. Det har jeg dog aldrig set :-).

• #29   19. apr 2012 Det er vel det man også kalder en tå knuser smiley

På mit badeværesle er det lavet ulovligt.. Det vil sige, det vand der kommer uden for kanten ikke kan komme væk.. DET er irritationsmoment!

Hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre det. Men hvis det skulle være, så er 50 mm mere end rigeligt. Så skal badeforhænget bare hænge 10mm over gulvet, så kommer der intet vand ud.

100mm vil du blive træt af, og du vil garanteret smadre dine tæer hver anden gang.. Det vil føles unaturligt at skulle træde henover sådan en stor kant hver gang, og har aldrig set noget være så højt.

Og jeg kommer på en del badeværesler pga mit arbejde som vvs'er smiley

• #30   19. apr 2012 Normalt plejer man bare at sænke gulvet i brusekabinen 1-2 cm også selvfølgelig lave fald til afløbet.

• #31   19. apr 2012 Som et lidt dyrere alternativ kan du købe nogle glas "døre" til at montere på væggene hvor der er en gummiliste i bunden, sådan at du lukker dørene når du går i bad som i en brusekabine også holder de tæt og sørger for vandet bliver der, og ikke løber ud på gulvet.

Noget ala det her: http://www.vvs1.dk/badevaerelse/brusekabiner/dansani/dansani-helena-brusekabine-89-91-cm-is-glas.html

• #32   21. apr 2012 NBGL - forstår godt problemet i at vand ikke kan løbe tilbage, men havde tænkt mig i bunden af listen at lave nogle 3 mm riller, med måske 5 cm's mellemrum så vandet kan rende ind igen.. - har godt kigget på kabinerne, men har hørt de skulle være noget skidt..

Kommentér på:
Alternativ til bad?

Annonce