{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.993 visninger | Oprettet:

Ny karriere/karriere skift {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Det her er et af de mere seriøse indlæg af slagsen så venligst kun skriv hvis man tager det seriøst.

Jeg står i en situation hvor jeg er sygemeldt for anden gang på et år med stress. Jeg er uddannet pædagog og arbejder med udviklingshæmmede.
Jeg vil ikke komme nærmere ind på hvorfor jeg har fået stress, men er kommet til et punkt hvor jeg er træt af aldrig at få lov til at gøre en opgave færdig, fordybe mig i en opgave og altid lave halve løsninger.

Det har fået mig til at tænke på at skifte karriere. Jeg bor sammen med min kæreste, vi har hus og bil, men ingen børn endnu.

Ja det er sgu nok et underligt sted at skrive om det på BG, men er motiveret for muligvis at finde en anden karriere vej som har med en af mine interesser at gøre så hvorfor ikke prøve her.
Jeg har interesse for mennesker, biler, bilpleje, elektronik, computere og den slags.

Da der er en milliard forskellige muligheder vil jeg høre her om I har nogle forslag og om andre har haft lignende erfaringer?

Rune

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny karriere/karriere skift
  • #1   2. maj 2012 Når nu du går op i bilpleje, så var det måske en overvejelse at blive klargørings mand evt åbne sit eget bilpleje center?

• #2   2. maj 2012 ja evt ta uddannelse som automontør på 1½ år og køre service, skift af bremser sporing osv

• #3   2. maj 2012 Hej Rune,

jeg kender godt din situation, hvor gammel er du ?

Mvh.

Kim

• #4   2. maj 2012 Jeg er en gammel sag på 33 snart 34 år.

Brænder bare efter at finde det rigtige arbejde. Går ikke så meget op i løn vil bare gerne finde en branche og et arbejde hvor jeg trives.

Mange tak for jeres forslag. Jeg vil helt sikkert kigge på dem og kom gerne med flere.

• #5   2. maj 2012 Who am I: Har selv tænkt tanken og haft lidt planer, men er afhængig af en indkomst der kan gøre vi kan beholde huset.

Tænker også noget efter uddannelse, men svært når vi er afhængig af en vis indkomst.

Jeg smutter lige ud i byen og tjekker herinde senere.

• #6   2. maj 2012 Er i samme situation som dig også ang stress.

Ved ikke hvor meget det er beslægtet med det du laver. Men hvad med almindelig børnehavepædagog eller i den modsatte ende, arb med ældre?

Men ellers ja min første ide var også Klargørings mand af biler ud fra dine ønsker.. :o)

• #7   2. maj 2012 Din alder gør jo at du kan gå i voksen lære... Evt som klargøringsmand også kan man altid sideløbende med sin uddannelse eller senere arbejde, starte sit eget op i det små...

Hvertfald alt held og lykke herfra... Livet er for kort til at gå rundt og gøre ting man ikke er glad for...

• #8   2. maj 2012 VW sku starte noget om med diesel systems expert. hvor du skal sætte tester på og finde fejlen og sende den vidre til mekaniker. det kunne være en mulighed.

• #9   2. maj 2012 Nu skriver du computere, elektronik osv. Det kunne også være en mulighed at tage en uddannelse som datafagtekniker, eller elektronikfagtekniker, som voksenlærling får du nok en højere sats end normalt, men de fleste vil kunne leve for den løn en almindelig lærling får.

Jeg fik at vide for nylig at en af dem der næsten var færdig fik 18.xxx kr før skat, det er ikke helt ringe. I starten får de noget mindre, men stadig rimeligt.

• #10   2. maj 2012 Hvis du kigger på noget med voksenlære, så find for guds skyld lærepladsen før du går igang...
    Jeg har lige måtte droppe Datatekniker i voksenlære pga. der ingen læreplads var og jeg har både gymnasial eksamen, 12 i grundforløbsprojekt og 96,5% i Cisco teoretisk test :S

Løn er udemærket (omkring 17.000kr/måned), men jeg ville ikke anbefale nogle at tage den vej, super fustrerende og lyder ikke som det er noget du gider mere af...

Har søgt ind på IHK i Ballerup i stedet for nu, men lyder ikke til du har tid/råd til 3½års studier?

• #11   2. maj 2012 Hej Rune.

Hvis du har mulighed for det, så skaf et CVRnr og start som selvstændigt klargørings mand. Behold dit nuværende job og hold det på fritids niveau jeg ved fra mig selv, at har man noget at gå op i ved siden af sit job så smitter det af på begge dele.

• #12   2. maj 2012 Tak for alle svarene og rådene drenge. Det varmer sgu.-)= Jeg har ringet til sådan et coachbureau med speciale i karriereskift hvor jeg skal have en indledende samtale. Koster ikke noget første gang, men derefter tusind kr pr gang. Men hvis det kan hjælpe mig på rette spor gør jeg det gerne et par gange eller tre.

Igen tak for jeres input. Jeres forslag skal helt sikkert undersøges nærmere.

• #13   2. maj 2012 Hold dig fra bilbranchen. Kunderne er skide utaknemmelige uanset hvor godt man gør sit arbejde, og der er andre faggrupper der en bedre lønnet, men som slidder mindre på dig.

• #14   2. maj 2012 Hvilke brancher er bedre?

• #15   2. maj 2012 Har da helt klart en fornemmelse af, at finans eller data er vejen frem. Personligt ærgrer jeg mig over, at jeg ikke blev ejendomsmægler,

• #16   17. maj 2012
    JA jeg står i din sitution at jeg osse ønsker noget andet job/uddanelse,
    er udlært tømrer har jeg været i knap 2 år smiley men jeg synes ikke økonomisk der for meget i den branche smiley

Kommentér på:
Ny karriere/karriere skift

Annonce