{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.106 visninger | Oprettet:

HP bærbar blir varm {{forumTopicSubject}}

God aften bg smiley

Jeg har en HP pavilion dv6 som er lidt under et år gammel.. Her inden for de sidste to ugers tid er den begyndt at køre konstant i blæseren på fuld knald og jeg kan godt mærke den er rimelig varm, ved godt den blir varm normalt, men jeg synes altså den blir varmere end normalt..?

det skal siges jeg kun bruger den til at gå på nettet med så den burde ikke blive synderligt belastet. Har prøvet at lave diskfragmentering, og den gør det vist også selv 1 gang om ugen.. nogen der har nogen foreslag til hvad der kan være galt? Skal siges at den dog virker perfekt, men en blæser der kører på højtryk hele tiden kan vist ikke være optimalt?

Hilsen computerspasseren smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HP bærbar blir varm
  • #1   7. maj 2012 prøv at få blæst blæseren fri for støv smiley

• #2   7. maj 2012 Rens blæseren. Havde det samme problem på min HP. Og så ville det være en rigtig god idé at skaffe en laptop cooler

• #3   7. maj 2012 Er det bare en gang trykluft ind i blæseren eller hvordan? Og hvad er en laptop cooler? aner ikke særlig meget om computere smiley

• #5   7. maj 2012 Sidder faktisk med samme computer..
    Min havde også et problem med varmen, kunne max være tændt en halv time ved internet forbrug og så gik den ud.

Prøvede at blæse den ren men hjalp ikke rigtigt.
    Prøvede at skille den ad men kunne ikke få bunden af.
    Til sidst skar jeg de plastik riller af hvor blæseren suger luft fra og så at der sad de 2 største støvkugler i blæseren. Lignede næsten vat så meget de havde samlet sig.

Fik den taget ud med en pincet og nu kan den kører i dagevis uden af gå ud.

• #6   7. maj 2012 Nylle !:
    Hvis du orker det så kom forbi Bernstorffsvej 82 - 2900 Hellerup eller ring til 3216 6653 så kan jeg hjælpe dig..
    Arbejder i pcservicecenteret smiley

• #7   7. maj 2012 Okay det ku godt lyde til at jeg har et støvproblem smiley Og det passer nok også meget godt..

Emre: Jeg prøver lige og se om jeg kan få den renset uden det store ballade og hvis ikke det hjælper så gir jeg dig et kald når jeg kommer hjem fra Norge her på lørdag smiley og tak for hjælpen!

• #8   7. maj 2012 En laptop cooler, er sådan en plade som man sætter under computeren, og så sidder der en eller flere blæsere på, som blæser koldt luft op på bunden af din computer.

• #10   7. maj 2012 laptop-køleren gør ikke nogen særlig gavn hvis computeren allerede er fuld af støv.

Det bedste er at få renset computeren, og undgå at det kommer igen.
    Det største problem er når man sidder med computeren på skødet eller sætter den på sofa/seng/gulv eller lignende, hvor der er godt med støv, og meget dårlig airflow.

Hvis computeren derimod er clean, og ikke bliver udsat for dette, så kan en laptop-køler godt hjælpe.

Mange tror at HP generelt er dårlige mht. varme, men problemet er ofte at de er så udbredte, og de er gode til at samle støvet op.
    Jeg selv har haft 2 HP computere igennem arbejde og jeg har haft 4 HP computere privat, hvoraf jeg stadig har de to, og de har aldrig fejlet noget, og heller ikke blevet ekstra varme.
    Det samme gælder min mors HP. Men min brors HP fik problemet med støv, men den kørte fint da den fik fjernet det "tæppe" af støv der var i den.
    Det samme var for øvrigt problemet med hans andre computere. De havde det dog meget værre... smiley

Så generelt hold blæserne rene, og tænk over hvor du placerer din pc, navnet laptop er lidt skidt, for folk regner med at den optimale placering ligeså godt kan være på dine knæ, men den har bedst af at stå på et bord, ligesom alle andre computere.

• #11   7. maj 2012 har samme problem med dv7
    Lige nu sidder jeg med den på skødet og det er sådan at jeg har "hårdt kogte æg" af den smiley
    Så varm bliver den

• #12   8. maj 2012 har selv en gammel gammel Pavilion, hver gang blæserne begynder at køre mere eller mindre hele tiden og den bliver varm som en stegepande og lyder som en støvsuger, så får den en gang trykluft på dåse i den ene ende og en støvsuger i den anden ende, hvis der er store "klumper" af støv kan de med fordel hapses med en pincet.. så er den dejlig stille og knap så lun i en god tid og kører os meget bedre.. smiley

• #13   8. maj 2012 Hari84 . >> Det er netop fordi du sidder med den på skødet, i sofaen og lignende at den bliver varm.

HenneR ! >> Det er også den nemmeste måde at gøre det på.

Jeg har selv haft både gamle og nye HP maskiner, deriblandt Pavilion og de nyere dv7, dm3 og g6, når man skulle bruge en billig pc. Men også ProBook og EliteBook, der er forskel på kvaliteten, men problemet kommer med alle pc'er hvis ikke de bliver behandlet efter det.

Kommentér på:
HP bærbar blir varm

Annonce