{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  roadtrip usa/ Cali. staldtips ??
  • #1   16. maj 2012 eller bare gennerrelle tips smiley

• #2   16. maj 2012 Hmm ja, drop at gå efter den tid GPS'en skriver smiley I følge gps'en tog det en 25 min. at komme fra Santa monica Beach til vores hotel, tog godt en time, sådan er det generelt...

Kommer i der over om sommeren, skal i være forberet på at der indtil en 13 tiden, vil virke tåget og overskyet, dette skyldes den kolde vind fra vandet, der rammer den varme landjord, så planlæg jeres dag efter det, aktivitet om formiddagen, strand om eftermiddagen...

Besøg Hyggebakery i downtown L.A. dansker der har startet en bager der over, smager herligt, specielt efter en håndfuld dage i USA...

Drop Solvang, spild af tid...

Kommer i til Newport Beach, skal i tjekke Balboa Island ud, en ø med en gade der er helt fantastisk...

• #3   16. maj 2012 Kan i øvrigt se du er 22, så i kan have problemer med at leje bil hos mange selskaber, typisk de helt store som hertz, avis osv. lejer ikke ud til folk under 25... vi lejede hos Alamo, det var super, husk at der kommer ekstra gebyr på unge chauffør, så gør op om i alle skal køre bilen, eller om i skal dele det ud så i slipper for alt for meget gebyr...

• #4   16. maj 2012 Hvad er ruten? Vi var turen rundt sidste år.

Vores rute gik:
    Las Vegas - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite - San Francisco - San Simeon - Los Angeles - San Diego

Det kan klart anbefales, og det er så fedt at se det hele.

Grand Canyon er en oplevelse, og det er vildt fedt at opleve Death Valley, men medbring masser af vand. og kør så forbi den lille by Keeler, det er i dag næsten en spøgelsesby. Men en rigtig spøgelsesby kan man se ved Bodie, det ligger ikke langt fra den beskrevne rute.
    Lad være med at tage i nationalparker omkring den 4. Juli hvis det kan undgås, der er mange mennesker, og jeg kan anbefale at finde et hotel der ligger lidt yderligt i San Francisco hvis ikke man vil flås i parkeringsafgifter. Men ellers parker bilen, og brug benene, evt. offentlig transport i San Francisco.

Husk at tanke fuld tank inden i tager Highway One, det er rigtig dyrt at tanke på ruten, og der er langt mellem tankstationerne.

Husk mere end et kreditkort, og brug mastercard på hotellerne (ja, de skal have kortet, selvom i har betalt hjemmefra).

Husk, at få et internationalt kørekort, selvom den måske ikke er nødvendig, så kan den ofte forklare mere overfor myndighederne. Sørg for at alle pas, kørekort, sygesikringer osv stemmer overens med navn og adresse.

• #5   16. maj 2012 tak smiley

men ja vi skal der over her d 25 i næste månede..

• #6   16. maj 2012 Det er korrekt som Jonas skriver, det kan være svært at stole på GPS, men tag en med hjemmefra, vi brugte vores Nokia mobiltelefoner, det fungerede fint, og det kostede ikke ekstra.
    Alternativt så køb en derovre, det er ofte billigere end at leje en.

Lad være med at planlægge nogen køretur den første dag, i får intet ud af at sove i flyet, så i skal nok være trætte.

• #7   16. maj 2012 brian, kan ikke præsis huske ruten, men meget ligneded den du beskriver der smiley tak for info !

men vi har lejet en stor bil der ovre men som du siger hvordan er det med leje af andre biler ? mig og min far skal self ud og prøve en charger eller lignede ??

• #8   16. maj 2012 Så kommer i nok ikke til at se søløverne i San Francisco, de kommer tilbage til August, de er på deres ynglepladser i forår-/sommerperioden.

• #9   16. maj 2012 Som Brian siger, det er meget vigtigt at i har f.eks. mastercard med... ring i øvrigt til jeres bank og sig i daffer til USA, så de ikke spærre kortet... Kommer i til Vegas kan jeg i øvrigt anbefale http://exoticsracing.com/ det er helt fantastisk smiley

• #10   16. maj 2012 Sportsvogne er ikke alt for dyre at leje, men det kan blive et problem at få lov at leje en med en ordentlig motor, og det er slet ikke sikkert at du får lov at køre den når du er under 25...

• #11   16. maj 2012 Og lad være med at lade jer friste med en tur til Mexico, og slet ikke Tijuana, der var jeg i 2005, og jeg gør det aldrig igen. det er forøvrigt blevet værre siden... !

Kommentér på:
roadtrip usa/ Cali. staldtips ??

Annonce