816 visninger
|
Oprettet:
hjælp os ud af finanskrisen {{forumTopicSubject}}
sider og tænker på hvordan man kan få flere penge i statskassen... kunne vi ikke gøre Tyskland, Tjekkiet, Østrig, Schweiz og Storbritannien. lade større lastbiler betale vejafgift per dag for kørsel på hele vejnettet. ?
hvad har i af forslag... nu må vi dansker sku finde på løsninger nu hvor regeringen ikke kan...
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 99 Svar: 550
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.122
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Men nedlæg hjemmeværnet så er der knap 500mill. mere i kassen
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
okt 2010
er der faktiske tal bag dit udsagn... og ja ikke nogle dum ide...
sep 2003
http://nielskrause.blogs.berlingske.dk/2008/07/07/hjemmev%C3%A6rn-uden-mening/
feb 2011
feb 2011
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 300
Vi andre arbejder hver dag og fixer det der skal fixes inde for vores fag!
Har opgivet politik, så der her er det eneste jeg har og sige til det her emne!:=)
sep 2003
sep 2003
Hørt!
feb 2011
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.637
Men egentlig synes jeg at LA giver nogle meget gode bud på hvordan vi burde gøre det.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 460 Svar: 4.177
Endvidere tjener nogle af konsulenterne KASSEN i kommunerne. Kender nogle eksterne som er ansat af kommuner som tjener op imod en 1 mio om måneden med arbejde med forskellige familier af forskellige sværhedsgrader...
Ellers er der jo kontanthjælpen og hvis folk ikke kan/vil finde arbejde indenfor ½ år, så skær deres lommepenge væk og forvalt deres kontanthjælp anderledes (give dem logi og betale deres madudgifter). Kan godt være det skaffer nogle i dybere sociale kløfter, men mange snylter altså rigtig meget på systemet.
Og så skal vi være mere solidarisk overfor samfundet og ikke arbejde så meget sort. Hvis alle betalte skat og moms af div. indtægter var det nok verdens rigeste land.
Sætte skatten ned så folk gider betale skat. Jeg gider sgu da ikke betale topskat. Så er det klart at folk arbejder sort... lavere skat = villighed til at betale skat.
- Sådan ser jeg på det.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 460 Svar: 4.177
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.665
1. ja kongehuset koster penge, men giver også penge ind via. aftaler, de giver også en sum ind via. turist det er måske ikke alverdens, desuden koster kongehuset "kun" 500 millioner, der bliver brugt langt større beløber på meget andet.
2. give politikerne 1/10 del i løn, hvorfor tror du vores politikere er så forbandet udulige ? det er da klart fordi deres løn afspejler deres færdigheder, det samme gælder naturligvis erhverslivet, giver du en directør en lav løn, skal man ikke regne med han er opgave dygtig. Vi skal bruge bedre politikere som har bedre økonomisk indblik, det skal være nogle af dem som driver den økonomi i de støre virksomheder, men for at dem i politik skal lønnen naturligvis være tilsvarende det de kan få andre steder.
Til samligning så koster rygerne op imod samfundet 28 milliarder (i 2007)
Så der må man sige kongehuset ikke kan følge med, måske man skulle se hvor ellers man kunne spare i stedet for at fjerne noget af det som gør Danmark til hvad det er.
apr 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 126
der er desværre tit rigtig mange penge at sparer for os i udlandet. eksempelvis kører flere og flere til Tyskland og handler. og det er takket diverse afgifter staten har valgt at pålægge.
personligt bidragede jeg den anden dag med 1500 kr til staten da jeg fik en bøde for at køre uden sele;) ja selv bøderne mere end fordoblet. men tak til den flinke politimand. eller nej han burde sige tak til mig - det er trods alt os der betaler ham via skatten for at kunne pålægge os bøder.
min konklusion er at socialdemokraterne burde pakke sydfrugterne og bruge deres inkompetence andensteds. for jeg brækker mig sgu snart over alle de latterlige afgifter.
vi skal dog ikke pive, bare se på Grækenland - vi skal nu bare være glade for ikke at have Euroen, da domino spillet er godt igang og det græske trækker de svage med ned...
apr 2009
rygerne koster muligvis op mod 28 milliarder kr om året. men du glemmer lige afgiften på cigaretterne.. det skal jo trækkes fra, da de ryger lige i statskassen - og hvordan mon så det regnskab ser ud...?
dec 2007
Lasse S - lønningerne og goderne danske politikere har er langt mindre end hvad højt stående ledere i dansk ehversliv får.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
dec 2007
Der er godt nok en forskel, Som du så også er inde på så er der minister biler og sådan, men top chefer for ligeledes goder bla. biler og aktier. Så der er stadig en stor forskel fra dansk ehversliv til en minister post i dansk politik.
folketingsmedlem tjener omkring 600.000 i grundløn.
Hvis dansk politik skal gøre sig forhåbninger om at få lige så kvalificeret arbejdskraft som virksomhederne i danmark skal lønninger i fratages vores politiske ledere.
apr 2009
jeg forstår bare ikke hvad der er galt med direktører/leder i dansk erhvervsliv tjener mange penge - helt sikkert de tjener meget mere end politikerne. men direktører osv i dansk erhvervsliv betaler jo skat. det gør politikere også men politikere har helt sikkert flere goder. ikke at jeg kunne være mere ligeglad, jeg ser nemlig ingen ingen redning i budgettet ved at skære i deres løn.. og du har helt ret. de tjener ikke noget nær højtstående leder..
apr 2009
dec 2007
Jeg betaler til Dansk politiks ministere når jeg betaler min skat.
Jeg ser ikke den store forskel, Danmark er en forretning, hvis det ikke var en forretning, ville der aldrig være en krise som de danske politikere skulle håndtere.
dec 2007
Danmark er en forretning, de har indtjæning og udgifter ligesom alle andre firmaer har.
dec 2007
dec 2007
dec 2007
dec 2007
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 887
maj 2005
Følger: 58 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.124
Jeg mærker den godt nok ikke da...
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 880
problemet er udgifterne... der er ingen velfærd i børnepenge, efterløn og boligsikring...
jan 2012
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 230 Svar: 2.049
http://www.youtube.com/watch?v=1HWkxI4JlV8
okt 2010
spare på hjemmeværnet er en god ide. der er vores almendelige militær stadig og de kan sagtens hjælpe med alt hvad hjemmeværnet laver.
tror der kunne spars en del hvis ikke alle offentlige ansatte sku via. diverse personer for at sende en brev til en anden person. svare næsten til en tømmer har 4 mand ansat til at hente en hammer og 4 andre beskeden om at få henten hammeren skal gå igennem. 8personer for at hente en hamme er efter min mening 7 for meget (den sidste er lærling og så det jo nærmest hans pligt)
sort arbejde i stor stil er selvfølig et problem. folk der laver 2-3.000 om måneden genere mig ikke. de penge bliver jo brugt på fornøjelser der somrelt. og så gå pengene ud til biograffer. resturaner osv.
men laver man 10.000-30.000 fast er det skadeligt da det er at tage brødet fra andre...
håber selv der er mulihed for efterløn nå jeg bliver gammel. håber ikke jeg er nedslidt, men kravende for at få det skal være skrappere.. for en mure der har muret hele livet er somrelt ikke så meget værd efter så mange år i faget...
folkesundhed giver jo fære offentlige udgifter så mere folkus..
ryger koster penge. ryger selv og fint for mig hvis smøger kostede endnu mere for de koster penge. men vi giver stadig tilbage..
folk på kontant hjælp skal hjælpes i arbejde. er de ikke i stand til at tage et job skal selvfølgelig ikke leve som konger nå de ikke bidrager. men enperson der har været arbejdsløs i 2 år og stadig ikke har fundet et job skal da ikke midste sit hus. eller undvære alt af værdig fordi de ikke har kunne finde et job...
nogle job sku være bedre lønnede... ved nogle job´s kun giver 128kr mere om måneden for at arbejde frem for offentlige ydelser. og hvem gider bruge penge på transport og madpakke værdag hvis de har flere penge mellem fingrene hvis de ikke arbejder
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.637
Så deres gyldne håndtryk har en berettigelse.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 224
jan 2012
en nedsættelse af momsen gavner ikke de danske virksomheder... en nedsættelse af momsen vil øge efterspørgslen efter udenlandske varer ligeså vel som danske varer, dvs. at de danske virksomheder bliver ikke stærkere...
det eneste en nedsættelse af momsen vil resultere i, er flere penge i omløb, og det er ikke hvad vi har brug for i landet nu...
det man skal gøre er at gå ind og kigge på virksomhedernes udgifter og så minimere dem... idet man sænker skatten vil udgifterne til lønningerne kunne falde, eller ikke stige i en del år fremad, hvilket vil holde lønudgifterne lave... en halvering af selskabsskatten vil også spare virksomheden for masser af penge som så igen kan bruges på at ansætte flere mennesker...
afgifter skal fjernes, der er vi også enige... afgifter medfører kun negative konsekvenser...
for at Danmark virkelig skal vokse skal vi have gang i eksporten, der er 3 muligheder for dette...
1.
verdensøkonomien kommer igang igen.. men det kan vi ikke vente på, så den løsning er ikke acceptabel...
2.
vi gør konkurrence evnen bedre for danske virksomheder ved at gøre dansk arbejdskraft billig og forbedre vilkårene for danske arbejdspladser... det kan gøres ved at sænke skatter og afgifter...
3.
vi kan rive os fri fra euroen (lige nu har vi en ordning som gør at den danske krone ikke må afvige med mere end 2% i valutakurs) og så kan vi lave en devaluering af den danske krone... ligesom man har gjort på Island... det vil få de danske varer til at være afsindigt billige i udlandet, men vil samtidig gøre alle import varer afsindigt dyre i landet... nye biler kommer altså til at koste MEGET mere...
jeg ser mulighed 2 for den bedste løsning... og der er kun et parti der også har den løsning på programmet... nemlig LA..
og så kan jeg lige tilføje at det program giver ifølge de uafhængige økonomer, 210.000 arbejdspladser inden 2020... regeringens plan giver 7.000 jobs her og nu som er midlertidige og offentlig betalt...
hjælp os ud af finanskrisen