{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

lorte bærbar. lidt juridisk hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hey BG. for knap 1½ år siden købte vi en compaq bærbar. ja ved det er noget lort men den skulle kun bruges til noter og sådan.. ikke engang det kan den. virkelig noget lort. computeren fucker konstant op og vi har nu haft computeren til rep 2-3 gange hos expert. nu er den så mere eller mindre død igen. mit spørgsmål er så. har jeg intet andet valg end at sende lortet til rep konstant?. er der nogen mulighed for at få en ny computer eller pengene tilbage?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lorte bærbar. lidt juridisk hjælp?
  • #1   10. jun 2012 Det kræver, at der er tale om samme fejl 3 gange. Ellers har de lov til at reparere den hver gang. Det er surt - men det er desværre sådan, det er.

Dækker garantien endnu?

• #2   10. jun 2012 Du har reklamationsret i 2 år fra købsdato.

Du kan ophæve købet hvis du har samme fejl 3. gange

rep. skal ske på rimelig tid, dette er meget forskelligt, men typisk 3-5 uger.

Hvis det første gang er batteri, anden gang skærmen og 3. gang bundkortet, nej så kan du KUN reparere den.

Hvis du har udvidet garanti kan du benytte den, men du kan nok stadig ikke ophæve købet af den grund.

Expert er desuden svære at danse med, de er skide nedern mht. kundeservice.

• #3   10. jun 2012 Bay

Butikken behøver nødvendigs ikke at have krav på at prøve at lave den 3 gange. Der er flere faktorer der spiller ind. Og det er meget individuelt i følge købeloven. Man ser på, hvor kompliceret fejlen er, hvor længe har sælger prøvet at lave den osv. I princippet har sælger lov til at prøve 2 gange, men hvis køber har haft en, i dette tilfælde en computer, en ''låne-computer'' mens køberens computeren har været til reparation, ja så har sælger lov til at prøve en 3 gang.

• #4   10. jun 2012 Når du siger, at den konstant fucker up, så er det også svært at fejlsøge.

Hvad er problemet? Det kan jo være en fejl40?

• #5   10. jun 2012 Casper A
    Ingen fejl på en computer er så komplicerede, at det ikke kan laves uden "unødig ulempe" for kunden. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en situation, hvor der gælder noget andet, end det jeg skre, med mindre sælger har ydet ekstraordinær garanti, der siger noget andet. Men lad nu det ligge...

Det korte af det lange er, at hvis de siger, den skal til reparation, så er der ingen anden udvej, med mindre den har fejlet det samme et par gange før.

• #6   10. jun 2012 først var fejlen skærm. så harddisk, så et problem med styresystemet hvor den ikke ville starte op (dvs lige efter vi fik den fra rep ville den ikke starte. de har ikke engang tjekket om det virkede efter ny harddisk) og nu har den et problem med styresystem igen hvor den konstant ikke svarer med programmerne. har tjekket virus og alt andet. ikke en fejl40

• #7   10. jun 2012 Det er langt fra sikkert, det er producentens fejl. Det kan sagtens være en fejl 40, du ikke er klar over.

Men uanset hvad, har du ikke haft samme fejl 3 gange, så den må derfor til reparation igen.

• #8   10. jun 2012 Umiddelbart lyder sidst nævnte fejl som en fejl 40.

Det kan naturligvis være nogle checkblocke på rammene som er defekte.

Men med de fejl du har oplevet, så kan du ikke få nogen form for ombytning mv. - Ville dog prøve med en pæn tone om det ikke er muligt at få et godt afslag på en anden bærbar, da du jo tydeligvis har haft mange problemer med den første.

• #9   10. jun 2012 Bay

Der er jeg så uenig med dig. Ofte så er problemer på tekniske produkter ret ofte svært at komme til livs. Enten fordi det er periodisk eller fordi at det skyldes mange forskellige ting. Og det kan være svært at finde ud af, især hvis det er software relateret, hvem der er skyld i det..

• #10   10. jun 2012 Det skal du have lov til at være.

• #11   10. jun 2012 Fejl i styresystemet er med næsten 100% sikkerhed kundens skyld.

Sad but true.

• #12   10. jun 2012 nu har min kære far så kigget på computeren og konstateret det ikke er min fejl. og han har arbejdet med IT før de fleste herinde blev født. sååeh...

• #13   10. jun 2012 Hvorfor så ikke også lade ham fixe det?
    Han er jo nok bedre end de fleste sååååeh..

• #14   10. jun 2012 Hvis din far kan konstaterer hvem og hvad der er årsag til fejlen så kan han vel også lave den.

Men så meget forstand har han måske alligevel ikke?

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #15   10. jun 2012 det være alting der spiller ind

du kan sidde et sted med meget støv, du kan have et fugtig hus, osv osv

derved ikke sagt der kan fejl i pc'en eller den omtalte fejl40, men det periodeske fejl opstår gerne på ovenstående måde, når den så testes i et værksted med anderledes klima, kan det i visse tilfælde være nok til lortet virker igen

så derfor husk altid, leg aldrig på vådt træ, det KAN give SARS

og min familie har rodet med computere siden den første grøn skærmede store klods med 16kb hukommelse smiley smiley

• #16   10. jun 2012 Så der lige ESD faktoren der spiller ind, såsom det værksted den bliver rep. på om det er ESD sikrede, det er sjældent det er...

Kommentér på:
lorte bærbar. lidt juridisk hjælp?

Annonce