888 visninger
|
Oprettet:
lorte bærbar. lidt juridisk hjælp? {{forumTopicSubject}}
Hey BG. for knap 1½ år siden købte vi en compaq bærbar. ja ved det er noget lort men den skulle kun bruges til noter og sådan.. ikke engang det kan den. virkelig noget lort. computeren fucker konstant op og vi har nu haft computeren til rep 2-3 gange hos expert. nu er den så mere eller mindre død igen. mit spørgsmål er så. har jeg intet andet valg end at sende lortet til rep konstant?. er der nogen mulighed for at få en ny computer eller pengene tilbage?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Dækker garantien endnu?
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Du kan ophæve købet hvis du har samme fejl 3. gange
rep. skal ske på rimelig tid, dette er meget forskelligt, men typisk 3-5 uger.
Hvis det første gang er batteri, anden gang skærmen og 3. gang bundkortet, nej så kan du KUN reparere den.
Hvis du har udvidet garanti kan du benytte den, men du kan nok stadig ikke ophæve købet af den grund.
Expert er desuden svære at danse med, de er skide nedern mht. kundeservice.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 369
Butikken behøver nødvendigs ikke at have krav på at prøve at lave den 3 gange. Der er flere faktorer der spiller ind. Og det er meget individuelt i følge købeloven. Man ser på, hvor kompliceret fejlen er, hvor længe har sælger prøvet at lave den osv. I princippet har sælger lov til at prøve 2 gange, men hvis køber har haft en, i dette tilfælde en computer, en ''låne-computer'' mens køberens computeren har været til reparation, ja så har sælger lov til at prøve en 3 gang.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 35 Svar: 397
Hvad er problemet? Det kan jo være en fejl40?
maj 2006
Ingen fejl på en computer er så komplicerede, at det ikke kan laves uden "unødig ulempe" for kunden. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en situation, hvor der gælder noget andet, end det jeg skre, med mindre sælger har ydet ekstraordinær garanti, der siger noget andet. Men lad nu det ligge...
Det korte af det lange er, at hvis de siger, den skal til reparation, så er der ingen anden udvej, med mindre den har fejlet det samme et par gange før.
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 120 Svar: 407
maj 2006
Men uanset hvad, har du ikke haft samme fejl 3 gange, så den må derfor til reparation igen.
maj 2008
Det kan naturligvis være nogle checkblocke på rammene som er defekte.
Men med de fejl du har oplevet, så kan du ikke få nogen form for ombytning mv. - Ville dog prøve med en pæn tone om det ikke er muligt at få et godt afslag på en anden bærbar, da du jo tydeligvis har haft mange problemer med den første.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 369
Der er jeg så uenig med dig. Ofte så er problemer på tekniske produkter ret ofte svært at komme til livs. Enten fordi det er periodisk eller fordi at det skyldes mange forskellige ting. Og det kan være svært at finde ud af, især hvis det er software relateret, hvem der er skyld i det..
maj 2006
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Sad but true.
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 120 Svar: 407
maj 2008
Han er jo nok bedre end de fleste sååååeh..
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Men så meget forstand har han måske alligevel ikke?
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
du kan sidde et sted med meget støv, du kan have et fugtig hus, osv osv
derved ikke sagt der kan fejl i pc'en eller den omtalte fejl40, men det periodeske fejl opstår gerne på ovenstående måde, når den så testes i et værksted med anderledes klima, kan det i visse tilfælde være nok til lortet virker igen
så derfor husk altid, leg aldrig på vådt træ, det KAN give SARS
og min familie har rodet med computere siden den første grøn skærmede store klods med 16kb hukommelse
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 123
lorte bærbar. lidt juridisk hjælp?