{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.588 visninger | Oprettet:

Ingen kontrakt - opsigelse {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg står i den situation, at jeg hurtigst muligt skal ud af mit nuværende firma, da jeg har fundet ud af at forholdende er helt ude i skoven. Jeg har allerede fundet mig et nyt arbejde, som står klar til mig, lige så snart at jeg er fri af det gamle.
Mit spørgsmål er nu som følgende: kan jeg bare pakke sydfrugterne med det samme og smutte, nu da min chef aldrig er dukket op med en ansættelseskontrakt, som jeg skulle skrive på? Eller er jeg tvunget til at blive 10-14 dage endnu?
Jeg arbejder som elektriker, og er medlem af DEF. Det nuværende firma er medlem af Tekniq.

Håber at i kan hjælpe, nu da mit forbund ikke var til megen hjælp.

Vh. Andersen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen kontrakt - opsigelse
  • #1   20. jun 2012 Smut du bare... ingen kontrakt underskrevet, ingen binding:-)

• #2   20. jun 2012 ingen aftale ingen kantrakt
    Men der er en chance får du ikke får din sidste løn

• #3   20. jun 2012 hvor længe har du været ansat?

hvad er normalen for opsigelsesperioden fra medarbejders side i branchen?

er du i lære?

• #4   20. jun 2012 nu er det sådan at hvis man har fået 1. lønseddel og løn, samt ikke haft nogle indsigelser mod denne, så er det de generelle og vanlige minimums forhold der gør sig gældene.

• #5   20. jun 2012 Altså.. nogle dukker bare ikke op på arbejdet . også springer over i det andet .. men.. du kan være uheldig ikke og få pengene fra det gamle..

Men sig til chefen du vil have en fyreseddel ? eller hvor længe har du været der ? .
    Men så længe du har et arbejde i baghånden . så kommer du ikke i karantæne .

lig en seddel i firmaet at du ikke kunne holde ud og være der smiley

• #6   20. jun 2012 aaaaahhhh så har du vist ikke været ret specifik over for dem

hvor længe har du arbejdet i firmaet?

for hvis du "havde" kontrakt så kan du jo slå det op i overenskomsten....

i så fald, så er den jo gældende, men om du bare kan skride, det er uvist, men HVIS du gør, så kan han jo bare påstå at du aldrig har arbejdet hos dem, og ingen løn udbetale

• #7   20. jun 2012 Har stået i lære i firmaet (før det blev opkøbt), og har siden læretidens udløb bare forsat i firmaet, under de nye ejere. Som sagt er der aldrig dukket en ansættelseskontrakt op, på trods af at jeg gentagende gange har nævnt det. Mener at opsigelsesperioden for et Tekniq firma ligger på 10 dage.
    Men vil jo egentlig hellere bare videre i teksten, og komme i gang i det nye firma.

• #8   20. jun 2012 vent til den sidste løn ikke er gået ind og daf smiley

• #9   20. jun 2012 For øvrigt så får han svært ved at påstå at jeg jeg ikke har nogen løn til gode. Jeg har kopier af de arbejdssedler som han fakturere til kunderne med mit fulde navn og dato på smiley men det er jo også bare en sur kamp at tage op.

• #10   20. jun 2012 T16 - som nævnt så var fagforeningen ikke til nogen hjælp.

• #11   20. jun 2012 ahhh hvilken afdeling er du i?

• #12   20. jun 2012 omvendt så er det sgu dumt at gå og smække med døren. tag da en snak med ham og spørg? hvis han så er en nar så må du jo så smække døren i og skride.

• #13   20. jun 2012 Hvor lang tid har du været ansat?? Såvidt jeg husker overenskomsten for DEF, så er det kun 1-2 dages opsigelse fra din egen side...

• #14   21. jun 2012 Det er altid bedst at køre det efter bogen. Du ved aldrig hvad der sker eller hvem du møder senere i livet. Tag en snak med dit nuværende firma om at du ønsker at stoppe og hvor hurtigt det kan lade sig gøre.Så er der rene linier. Det er jo muligt at de lader dig smutte med det samme.

Kommentér på:
Ingen kontrakt - opsigelse

Annonce