{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
506 visninger | Oprettet:

spejlreflekskamera- hvilket? {{forumTopicSubject}}

står og skal købe et spejlreflekskamera.. men kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal vælge..

umiddelbart hælder jeg mest til et canon..
men om det så skal være et 1100d eller 550d eller hvad der ellers er af modeller..
SÅ er der nogle der helt specifikt kan forklare hvad forskellen er og hvorfor jeg skal vælge det ene frem for det andet?

har også tænkt på et NIKON men der kender jeg ikke modellerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spejlreflekskamera- hvilket?
  • #1   26. jun 2012 Hvad skal du bruge det til? Behøver du video?

  • #2   26. jun 2012 Hej Søren.

    Det kommer jo meget an på, hvad dit budget er.

    Jeg har lige købt et Canon EOS 600D, og synes det tager nogle super gode billeder. Koster lige omkring 5000.-

    Men er du helt ny i "gamet" så er Canon EOS 1100D ganske udemærket.

    Check evt youtube: Digital Rev TV..Meget sjov og informativ test´s og bedømmelser. Setup´et i deres show er meget lig Top Gear..

    Enjoy


  • #3   26. jun 2012 Du skal afgøre hvad du vil betale for det. købte et 450D for 3 år siden, og har idag 1D mark 4 som er i en lidt anden prisklasse.

    Men ville nok vælge 600D idag hvis jeg var nybegynder og skulle vælge Canon.


  • #4   26. jun 2012 Vil os sige 600 D. Har selv 450D


  • Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 174
    #5   26. jun 2012 Jeg har lige købt et Nikon 3100 med VR objektiv for 3500 kr. Et godt kamera hvis man er ny.

  • #6   26. jun 2012 start med at sætte et budget og gå ned i en photo butik og prøv nogle forskellige modeler og se hvordan de ligger i hånden .. det er nemlig MEGET forskelligt efter min mening .. kan personligt ikke holde ordenlig om en canon eos 500 fx .. men derimod en nikkon 5000 ligger lige som den skal ... så det er lidt forskelligt

    hellere gå "en model ned" og få et bedre objektiv med. end at købe den seneste nye og få et almen kit objektiv med da det er det første der sætter sin begrænsning når du skal til at lege med det ...


  • DollerTegn
    DollerTegn Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 47
    #7   26. jun 2012 jeg har også nikon d90 det er nok det bedste jeg har haft... super objektiv, og det er nemt at bruge

  • #8   26. jun 2012 jeg har et Sony Q33
    dejligt kompakt kamera med lækker teknologi

    men igen er det til hobby brug bør du sætte dig for hvad du ønsker at bruge af penge


  • #9   27. jun 2012 har tænkt mig at ofre en 5000,- på selve kameraet.. og vil helst gerne have et der kan fange mange detaljer

Kommentér på:
spejlreflekskamera- hvilket?

Annonce