Skal bruge nogle billige plast dele.. {{forumTopicSubject}}
Har fået anskaffet mig en fin PGO T-rex 150ccm som har set bedre dage mht. skjoldene.
Samme person der solgte mig den, han kontaktede mig igen idag og sagde at han havde endnu en som han snart fik lavet.
Jeg så maskinen samme dag jeg hentede den jeg ejer nu, og der sagde han den ikk kørte fordi den sku have ny kilerem.
Det får den i morgen siger han så, men skjoldene er da godt nok for hærgede.
Går og overvejer og købe den anden også, og så fikse begge så de ser pæne ud, og så ellers bare sætte dem til salg igen.
Inde på www.kgi.dk der kan jeg finde komplette skjoldsæt til over 2000 kr pr sæt (ca 4100 kr for 2 sæt) og så kommer købsprisen oveni på den jeg allerede har købt (3500 kr) og på den som jeg skal købe (3000 kr) så ialt ender de op i at have kostet 10.600 kr.
Den anden jeg måske køber af ham, overvejer jeg at få malet (kender en der kan gøre det for mellem 500-1000 kr) men afhænger dog af hvordan plastikken det har det. Plastikken på den jeg allerede har købt, der er noget med frontskjoldet hvor den er knækket hvor man skruer det fast, og at købe et nyt af dem ville være spild, hvis jeg alligevel derefter også skal til at male det..
Hvor henne kan de findes til maks 1500-1600 kr pr sæt? :o)
Jeg faldt over en side tidligere idag hvor de ku købes til den pris, men efter 5000 søgninger på google så ku jeg ikk finde siden igen :o)
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 830
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 266 Svar: 1.616
Klaphat.
Hvis du nu tænker dig om så bruger jeg ikke 59 kroner på at stille et spørgsmål inde på scootergalleri.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
Hehe, går du også ind til slagteren og spørger efter brød fordi du ikke gider bruge benzin på at køre til bageren?
jun 2009
Nej, for hos en slagter der er der reklameret med hvad de sælger.
Her på bilgalleriet er der et offentligt forum hvor man bl.a kan indtrykke et indlæg under OT = Off Topic.
Det betyder at det ikke nødvendigvis behøver handle om noget bilrelateret.
I bør virkelig sætte jer ind i de regler som er på disse sites.
Men 2 personer som er budt velkommen på filter for unødig spam i indlægget :o)
dec 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 396
Men kig her http://www.thansen.dk/products.asp?c=7166932710&n=1712458123
Har dog ikke lige regnet på om det er billigere..
jun 2009
Nej, du har ikk regnet på om det er billigere. Men det har jeg. De er derimod dyrer end dem jeg allerede har fundet til lidt over 2000 kr.
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
dec 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 43
Desuden er chancen også ret meget størrere at der er flere SG-brugere der kender den side du søger end BG-brugere.
Bare et råd...
jun 2009
Prøv og læs teksten.
Jeg har brugt google til at søge rundt efter et billigt skjoldsæt. Jeg fandt et og ku ikke længere finde det da jeg forsøgte at google det igen.
Tror du ikke t-hansen er et af de steder (som der jo findes en af i hver by i hele Danmark) som jeg ville have tjekket inden jeg startede søgningen?
Altså, han linker selv til hjemmesiden, og alene 2 sideskjolde koster næsten 700 kr stykket.
I min tekst skriver jeg at jeg kan finde et komplet på www.kgi.dk til lidt over 2000 kr.
Næsten 700 pr stk for sideskjolde. Så kommer frontskjold oveni, tankdæksel, forskærm og styrskjold oveni.
Han sagde han ikke havde regnet på om det var billigere, men 699 x 2 = 1398 kr. Frontskjold står til 799. Alene DET løber op i næsten 2200 kr. Og det er kun for 3 af de 6 skjolde som består af et skjoldsæt.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
jun 2009
Nej, deres beskeder ku KUN opfattes som dumme og negative.
Der er intet ved dem som skal sættes i stand.
Disse 2 maskiner er 4taktere og med motore på 150ccm. De kræver motorcykel kørekort og kræver derfor mere end et lille knallertbevis for at køre rundt på. Bliver du stoppet uden kørekort til motorcykel så er der en bøde på 5000 kr.
At den så har samme udseende som en Dr big / T-rex 45'er scooter er jo så en anden ting. Men når jeg ku skal bruge et, eller måske 2 skjoldsæt, så ser jeg ingen grund til at fyre 59 kroner af for at få svar fra folk om hvor henne det kan finde billigst.
Nu har jeg benyttet deres forum derinde til at søge, og jeg fandt ingenting. Jo, indlæg hvor folk kom med de sider jeg allerede havde tjekket, og så fandt jeg forum-indlæg hvor folk slet ikke havde svaret.
Det gider jeg ikk øge min telefon regning med 59 kr for.
jun 2009
De skal ikke males. Det er kun det ene af dem hvis det er i nogenlunde stand (den som jeg endnu ikke ejer, men som jeg måske køber her en af dagene)
Den jeg i forvejen ejer, der er nogle af skruehullerne knækket ved frontskjoldet og den har været nede på siden og ligge så den er skrabet på højre side, både foran og bagved på sideskjoldet.
Vil ikk bruge 500 kr på frontskjold og så have et pænt frontskjold, som så alligevel skal males med alt det andet. Så smider jeg bare flere penge væk end jeg behøver :o)
Derfor jeg søger et billigere sted at finde et skjoldsæt til sådan en fætter.
dec 2011
De skal fikses så de er pæne, men der er intet der skal sættes stand?
Det er muligt at du også opfatter det her som en dum og negativ kommentar, men du kommer med en masse masse ligegyldig info. Dét du i bund og grund søger, er en hjemmeside du ikke selv kan finde igen. Ikke?
Som jeg forstår det, så har du én scooter og vil købe én mere. Der er nogle plastskjold som ikke er pæne.
Som alternativ il de "dyre" skjolde, kan man jo fikse de grimme skjolde, hvi,lket er det Da Squirrel forslår. Det kan endda gøres meget billigt og faktisk billigere end at købe nye skjolde hvis du gør det selv. Hvilket jeg havde fortrukket, hvis de alligevel skal sælges.
Du bliver nødt til at svare pænt og være mere specifik. Det nytter ikke noget at hidse sig op fordi du ikke får det svar du lige præcis gerne vil høre. Folk prøver rent faktisk at hjælpe dig, men ved f.eks ikke at du allerede har søgt på SG.
Smid mig bare på filter hvis du tror jeg siger det her for at genere dig. Men prøv at være specifik og opfør dig pænt.
jun 2009
Det kan IKKE gøres nemmere og billigere.
Nogle af de huller til hvor man skruer frontskjoldet fast, de er knækket af. De er der ikke mere.
Skal jeg ud og anskaffe mig et nyt frontskjold så dette ikke længere er et problem, så skal der alligevel spartles og andre ting, eftersom skjoldene har været nede og ligge.
Og ved siden af kommer prisen så for at få dem malet, og det vil alligevel også ende op i 1500-2000 kr når det arbejde skal udføres + der skal indkøbes nyt frontskjold.
Derfor VIL jeg hellere bruge pengene på et nyt skjoldsæt til den...
Den anden jeg måske skal købe mig, det kan da godt være at den bliver sendt til maleren.
Men IGEN, det kommer an på hvad stand skjoldene de er i. Er der også skruehuller som mangler rundt omkring, så skal det også bare kyles ud og så skal et nyt indkøbes.
Derfor, hvis jeg kan finde den hjemmeside igen hvor et skjoldsæt kan købes for 1500-1600 kr, så er der 800-1000 kroner at spare hvis jeg vælger at købe 2 sæt skjolde.
Vælger jeg at købe 2 sprit nye skjoldsæt som er fuldstændig identiske, så har jeg 2 fine maskiner som ligner hinanden, og som har kostet mig nogle penge, men hvor de stadigvæk er mulige at komme af med til samme pris, eller måske med en lille fortjeneste.
jun 2009
Det er 2 mc motorcykler som begge virer 100% mekanisk og med alt el som virker.
Derfor KUN udseendsmæssigt de skal piftes op.
Derfor jeg KUN skal bruge et skjoldsæt til hver især.
Noget som kan ordnes på et par timer pr mc scooter.
dec 2011
Men for den pris du skal give for nye skjolde, kan man dæleme købe meget glasfiber, spartel, spraymaling og klarlak. Så er der kun tiden til at lave det.
Jeg havde bare fået det billede af at du gerne ville tjene så meget som muligt, ved at bruge så lidt som muligt. Og at ordne skjolde selv med noget glasfiber og selv male dem er da klart det billigste. Og det kan sagtens blive pænt.
dec 2011
jun 2009
Nu er jeg selv ved at uddanne mig som vognmaler / autolakere, og jeg ved derfor godt hvad der kræver for at rette op på skader og de forskellige ting.
Hvis jeg havde et sted så ku jeg også selv male dem og gøre dem flotte.
Men det står sådan til at jeg hverken har læreplads eller en skole jeg kan gøre det på. Jeg er på sommerferie lige nu og kan derfor kun benytte mig af folk der kan male det for mig, eller hvor jeg selv gør det på en billig måde, ved at benytte mig af noget billigt malling på spraydåse, eller hvor jeg kan købe et helt nyt skjoldsæt :o)
Skal bruge nogle billige plast dele..