{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Nogle håndværkere - ang vand i ejendom {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg bor til leje hos en, vi bor på 2. sal og vi har boet her i et halvt år, og det tager ca. 4-7min at få varm vand i hanen og det er sgu egentlig ret irriterende. Min udlejer siger man ikk rigtig kan gøre noget ved det, det er jo en gammel ejendom som han siger? Men den er da ny istand sat..

Hvad kan man gøre for at der er varmt vand?

mvh Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle håndværkere - ang vand i ejendom
  • #1   2. jul 2012 lejernes lo og så det bare at komme i krig ,det tager tid og de har sommerferie lige nu ,men de kan hjælpe dig med at besvare dine spørgsmål !

• #2   2. jul 2012 så vidt jeg husker fra min svoger, så må der max gå en given tid ( mener det er 30-60 sekunder) før der er varmt vand i hanen, dette er for at undgå unødig brug af vandet.

har I vandmåler på i lejligheden, for hvis I har så betaler du jo for noget du ikke bruger.

• #3   2. jul 2012 Ja synes jeg også lyder rimeligt med de 30-60sek.. Hader bare/gider ikk til at blive uvenner med udlejer, for vi har lige haft en konklikt ang. nye vinduer i ejendommen, så gider ikk til noget igen smiley

SÅ hvis man nu kunne gøre et eller andet ved det system så det kom hurtigere op, vil jeg forslå ham det smiley ?

• #4   2. jul 2012 han kan montere en lille vandvarmer oppe i din lejlighed et sted ..... det er jo nok fordi den gamle står i den anden ende af huset

• #5   2. jul 2012 Ja tror den står i kælderen? hm... hvorfor skal de udlejere være så besværlige! Sgu træls når jeg har knoklet 4måneder på at få nye vinduer i, og hvis jeg skal til noget igen smiley

• #6   2. jul 2012 lejernes lands orginasation el lejernes lo ,kontakt dem ,så er du bedre stillet og de ved præcis hvad dine rettigheder er som lejer .

• #7   2. jul 2012 Dem må jeg prøve så smiley - kunne jo være der var et eller andet man kunne skifte så det virkede bedre, men hvis der ikke er det, må jeg kontakte dem smiley

• #8   2. jul 2012 din udlejer SKAL sørge for de ting fungere korrekt hele tiden

• #9   2. jul 2012 Ved jeg, der bliver bare altid ballade med dem ! smiley

• #10   2. jul 2012 30-60 sekunder er alt for meget! Der er en regel der siger der skal gå max 10 sek. For at få varmt vand ud af hanen men den regel er lavet om til inden for rimelig tid og det er stadig de der 10 sek.
    Men du kan hører om der er en cirkulations ledning på også kan han få isoleret rørene hvis de ikke er det.

Vh Mikkel

• #11   2. jul 2012 i know ,der for jeg anbefaler dig lejernes lo , trust me

har prøvet det med lige fra utætte vinduer ,til skimmelsvamp i kælderen ,varmt vand ,sprængte vandrør ,you name it , lejernes lo ,så lukker udlejer røven og får tingene gjord ,jeg har sågar prøvet at blive smidt ud af udlejer på grund af det og så måtte han betale mit ophold på luksus hotel indtil der blev fundet noget andet til mig grundet kontraktbrud fra hans side , det er der ik mange der ved man har krav på ,du skal ik finde dig i det , vær åben og meld ud og trækker han på det ,står du bare fast ,bum !

• #12   2. jul 2012 Jeg er ved at renovere mit hus og har lige trukket nye rør til vores gæste wc og der sagde vvs manden at der ikke måtte gå mere end 10 sek..

• #13   2. jul 2012 Tak for svar, så tror jeg, at jeg ved hvad jeg skal gøre! smiley

• #14   2. jul 2012 Hvad med at undersøge hvor meget varmen står på, da det jo lyder som der er et fyr...

Og endnu mere, hvor mange bor i ejendommen, og hvor tit bruger de varmt vand....

Der kan jo være mange årsager til at det tager så langt tid, for hvis vandet er varmt hvor det nu befindet sig i ejendommen, er og så er 4-7 minutter sgu for lang tid, og så kan i da heller ikke have meget tryk på jeres vand hvis det tager så langt tid inden vandet kommer til jer...

• #15   2. jul 2012 Altså det varme vand...... ;-))

• #16   2. jul 2012 Forslaget med en vandvarmer oppe ved jer er da helt hen i hegnet, da det jo også giver en ekstra udgift til el... lol

• #17   2. jul 2012 Buggi - der er bor to lejere på stuen, en på første og så os på anden. Der er fint tryk på vandet når vi skruer op for det, ingen problem der, det bliver bare ikke varmt før de 4-7min. enten vasker jeg op i koldt vand eller tænder for elkedelen, for det andet har jeg ikk tålmodighed til smiley

• #18   2. jul 2012 Ok men er det fjernvarme eller eget fyr i ejendommen....

Mine svigerforældre havde samme problem, og de har fjernvarme, med de har en varmeveksler som var dårlig og da de skiftede den så havde de varmt vand omgående igen.....(de bor i parcelhus)

Det lyder til at det enten er sådan noget eller af der er en justering der ikke er ok, når i nu har tryk nok på vandet, for så er det jo ikke hastigheden den er galt med...

Kommentér på:
Nogle håndværkere - ang vand i ejendom

Annonce