{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Nattetråd-politik {{forumTopicSubject}}

Ja, sådan helt ærlig, har du stemt på noget du har fortrudt, eller føler at det parti du har stemt på, ikke har "leveret" den vare du troede de ville.?

Jeg stemte selv (uha det er farligt at indrømme åbent:-)

Liberal alliance i håb om at der ville komme en lille stopper for afgifter, skatter osv.

Men at jeg som ene person med, én mening stemmer på noget, er jo et spil i lotteriet, da vi er mange mennesker, med hver sin mening.

Hvad havde i andre af forventninger, og inden vi går igang, så hold lige en sober tone. Men det kunne da være interessant at høre hinandens meninger og forhåbninger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nattetråd-politik
  • #1   4. jul 2012 Jeg havde en forventning om at de røde ville køre Danmark totalt i sænk...og TADAAAAA...det var hvad der skete...

Stemte som du på Liberal alliance....for jeg tror på personlig frihed og personligt ansvar....

det kan fandme ikke passe at der skal indføres forbud på forbud, og afgift på afgift, under dække af at det er for vores tryghed og sundhed....

Det eneste der gør mig utryg, er sgu når regeringen tror de skal tage mit ansvar fra mig, og lege min mor....

• #2   4. jul 2012 stemte Liberal Alliance pga samme grunde som dig men ser ikke ud til at vii får så meget smiley

• #3   4. jul 2012 liberal:)

• #5   4. jul 2012 Brian, er ret sikker på at vi deler samme holdning, jeg stemmer det samme næste gang, i håbet om at de får flere mandater, så deres stemme, ikke kan sorteres fra ved forhandlingsbordet på borgen. men ja, nøjagtig den debat jeg søgte (vel at mærke ikke kun folk, der har stemt som jeg har gjort, men meninger, holdninger, og forhåbninger)

• #6   4. jul 2012 Jeg er i samme båd som Digweed !

Stemte SF, i håb om lidt forandring fra blå regering... det viste sig jo så bare ikke at være specielt positivt.

Men indtil videre ved jeg hvem der får min stemme næste gang, Enhedslisten. De står i det mindste fast ved deres holdninger.

• #7   4. jul 2012 Digweed

Om det er en mand, eller en kvinde, tror jeg ikke ændrer så meget, med det valg som de fik, er de NØD til at forhandle med alle partierne, så det vi har lige nu, er en regering, som har alle de andre partier at forhandle med, før de kan få noget igennem. så vi danskere ved ikke hvilken retning de går i. det skaber utryghed, de kan skifte fra dag, til den anden. det handler lige nu om hvem der vil med på deres vogn, og ligge navn til det der bliver gjort. men go pointe.

• #8   4. jul 2012 DF smiley

• #9   4. jul 2012 Guldager.

Helt fint, men hvad havde du af forventninger, vi kan jo allesammen skrive det parti vi stemte på, det er mere spændene at vide hvorfor vi gjorde det, og hvad vi havde håbet på.

• #10   4. jul 2012 Martin Kaas S - Skriver fra Iphone så det ikke den store roman jeg kan komme med uden det skal tage mig 5år og en madkasse.. har egentlig bare godt kunne lide deres politik og så kan jeg godt lide Pia's Perspektiver og hendes lige på.

• #11   4. jul 2012 det er principielt ligemeget hvem man stemmer på..

den hurtige økonomiske vækst som vi så de seneste årtier er forbi, intet kan jo vokse i det uendelige.
    velfærdssamfundet trues af globalisering, produktionen udliciteres til andre lande. væksten er flyttet til asien, de 3-4 milliarder der bor der vil jo også have en del af kagen.

skatteletelser eller noget der minder om dem er nødvendige for at holde gang i væksten og bibeholde virkosomhedens konkurrenceevne.

desværre fælger alt for få med i den internationale økonomi og kan ikke forstå at de reformer regeringen gennemfører er mere eller mindre nødvendige for at danmark kan bevare sin gode økonomi.

nå men pointen er, at uanset om i stemmer rødt eller blåt effekten bliver den samme. i fremtiden bliver vi langsomt nødt til at vinke farvel til flere og flere velfærdsydelser, idet der simpelthen ikke bliver råd til ale disse ydelser.

• #12   4. jul 2012 Guldager

Ok, jamen, så var der jo også en holdning bagved.

Til alle der har skrevet indtil videre, så er det jo super at politiske holdninger kan skrives uden "mudderkast", dejligt at se lidt forskellige meninger, uden bøvl.

• #13   4. jul 2012 sorensen A

Point taken.

Men, i mine øjne er det ikke helt ligegyldigt hvad man stemmer, nogle partier (ingen nævnt, ingen glemt), vil gå ind med samme holdning, og gøre os konkurrence dygtige, andre vil hellere satse på velfærden, så det deler jo folk op i 2 dele. Nogle ønsker det ene, andre ønsker det andet.

• #14   4. jul 2012 Martin Kaas S.

Det har du nok ret i.

Men der er jo en MEGET klar sammenhæng mellem konkurrenceevne og velfærd.

Partier som Enhedslisten for eksempel, fatter jo ikke en fløjtende skid af, at hvis ikke vi har gode rammebetingelser for danske virksomheder og hvis danske virksomheder ikke er konkurrencedygtige med udlandet, så er der ikke længere nogen velfærd, fordi vi simpelthen ikke har råd til det.

For ikke særlig længe siden var Johanne Schmidt Nielsen i ramme alvor ude med et forslag om en "statsydelse" på minimum 15.000 til alle - herunder til studerende. Der var bare lige den "hage" ved det, at kostede 35 mia. kr.

Som du sikkert kan høre, er jeg bestemt ikke særlig stor tilhænger af Enhedslistens politik (stemte LA ved sidste valg).

Hvis man i ramme alvor overvejer at stemme på Enhedslisten ved næste valg, så synes jeg LIGE at man bør gå ind på partiets hjemmeside og læse deres principprogram.

Det er rendyrket kommunisme med et ønske om afskaffelse af markedsøkonomien, afskaffelse af politi og militær og tvangsekspropriation af danske virksomheder, som fremover kun må ejes af "arbejderne".

Set i dette perspektiv er jeg faktisk lidt rystet over, at EL i de seneste meningsmålinger ser ud til at blive næsten lige så store som Soc. Dem., hvis der var valg i morgen.!!!!

• #15   4. jul 2012 Jeg stemte DF.

Det gjorde jeg fordi jeg gerne vil værne om Danmark og det der er Dansk. Jeg så gerne at vi kom længere UD af EU, at vi fik grænsekontrollen igen, vi skal hjælpe de svageste i samfundet men ingen kan være tjent med, at Danmark modtager flere udlændinge, end samfundet kan absorbere.

Jeg holder meget af denne formulering i DFs partiprogram:

"Dansk Folkepartis formål er at hævde Danmarks selvstændighed, at sikre det danske folks frihed i eget land samt at bevare og udbygge folkestyre og monarki

Vi er forpligtede af vor danske kulturarv og vort ansvar for hinanden som folk. Derfor vil vi styrke landets ydre og indre sikkerhed.

Vi ønsker et land bestående af frie danske borgere, som gives muligheder for at klare sig selv og bestemme over sig selv; men staten må samtidig forpligtes til at støtte de danskere, der er i vanskeligheder og hjælpe dem til tryghed.

Vi ønsker landet og folkestyret udviklet i frihed og vil bekæmpe ethvert forsøg på at indskrænke folkestyret og borgernes frihedsrettigheder."

• #16   4. jul 2012 Jeg har været medlem af DF siden partiet blev stiftet og ud over hvad AA skriver, så er en af DF,s forcer at de altid møder forberedte op til forhandlinger og debatter.
    Dette gælder i særklasse. Pia - Kristian og Peter, de nye skal nok også komme efter det...
    Men det der er kommet fra Rød-legestue ind til nu, ja det er jappet igennem , de har nok senest nu opdaget at det er nemmere at sidde i oposition end regere landet...
    Problemet med scosialismen er at de altid løber tør for andres penge, altså den hårdt arbejdenes penge, så må de jo bare plukke nogle flere i skatter og afgifter...
    Havde de blå ikke kommet og overhalet Enhedslisten på målstregen, havde det da gået helt galt med skatte reformenen.....

• #17   4. jul 2012 A A, hvad er det for en gang gøjl at skrive
    "Jeg stemte DF.
    Det gjorde jeg fordi jeg gerne vil værne om Danmark og det der er Dansk." ?

Jeg stemte radikale venstre, fordi jeg ikke vil værne om Danmark og det, der er dansk.
    What? Der er da noget galt her. Hvad med alle dem, der stemte konservativt, vil de heller ikke værne om Danmark og det, der er dansk? Det tror jeg sgu de bliver kede af at høre.

Har DF fået eneret på danskhed, for så er jeg da bestemt gået glip af noget.

• #18   4. jul 2012 Rocksteady...
    De radikale og Konservative er da de første der står i køen sammen med S og V når der skal sælges ud af Danskheden til EU.

Så hvis du har stemt på de radikale fordi du vil bevare Danmark og den lovgivende magt her i landet, ja så er du nok gået noget forkert...

• #19   4. jul 2012 stemte venstre... syns de har gjort det godt og de har en fornuftig balance mellem velfærds polititk og arbejdsmarked politik.. og det er nu engang arbejde der giver brød på bordet

kan undre mig nogen med seriøsitet kan stemme enhedslisten.. har i læst deres parti program ?? afskaffe politi og millitær statslig overtagelse af alle større virksomheder..

enhedslisten er lige så rabiate som nynazister hvis du spørger mig.. det vil svare til en tilsvarende adolf hitler rejste sig op på en taler stol og sagde.. prøv hør her kammerater.. jeg har en SKIDE god ide her.. nej nej.. men heldigvis er det ligegyldt... venstre bliver så store til næste valg de behøves bare snakke med et anden parti.. forhåbentlig LA dem tror jeg der kunne komme et fornuftigt samarbejde ud af med

• #20   4. jul 2012 Det kommer helt an på hvad jeg personligt mener danskhed indebærer, og hvordan jeg mener, vi bedst kan bevare den fremover.

Det mener jeg ikke DF på nogen måde har eneret på.

Man kan argumentere både for og imod hvorfor vi skal eller ikke skal være med i EU, men at diskutere om det ene er mere dansk end det andet, fører ikke til noget som helst.

• #21   4. jul 2012 DF pga. deres invandre politik

• #22   4. jul 2012 Rocksteady..
    Hvordan du ser på din udlægning af Danskhed, ja det er jo op til dig.

Den ny regering mener jo også at på den måde de ser det hele på, så er regeringen en bragende susses og at de ikke har begået nogen form for løfte-brud...

Det jeg siger er bare at DF går hele vejen, når de siger Danmark for Danskere og fremmede der vil Danmark det godt og være her på de præmisser det danske samfund er grundlagt på.

At der så er et flertal der vil sælge ud af Danmarks suverenitet og lægge mere og mere lovgivning ned til EU, Ja vi kan jo se hvor uenige de 17 Euro lande er hvad angår deres finanspolitik , men af nød og pres bliver de så alligevel nødt til at følge, hvad Tyskland og Frankrig foreskriver.
    Nej lad os lave og følge vores egne love, det er jeg overbevist om vi kommer længst med, det er feks. England - Irland og Sverige også langsomt begyndt at indse...

Kommentér på:
Nattetråd-politik

Annonce