{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.417 visninger | Oprettet:

Hoppe fra SU til noget andet? {{forumTopicSubject}}

Der er flere valg jeg kan vælge her til Oktober.

Lige nu får jeg 4987 kr efter skat.
2400 for at bo på skolen incl kost og logi.
2587 kr efter det er betalt, altså 2587 til regninger og til det forbrug man nu har


Jeg kan til Oktober vælge at komme i skole praktik, men der siger skolen at man får mindre udbetalt end man gør på SU. Det vil sige at når skolen er betalt (2400 kr) så har man nok 2000 eller derunder (har ikke lige fået forhørt mig til det rigtige beløb)

Og vælger jeg skole praktik så forsætter jeg stadigvæk med at sku frem og tilbage mellem jylland og sjælland (5-6 timer hver vej) og at forsætte med at bo i 8 kvm med en anden person, og med endnu mindre penge, er ikke noget jeg vil nøjes med. Vælger jeg bistand så får jeg 1000 kroner mere hver måned + kørsels penge frem og tilbage) og på den måde vil jeg så ku være hjemme til daglig med min hund, min familie og hvad jeg nu ellers har her i byen, og derfor vil jeg naturligvis ikke nøjes med mindre penge og nøjes med 8 kvm der deles med en anden, og slet ikke forsætte med at pendle mellem 10-12 timer (tur / retur) hver weekend for at komme frem og tilbage mellem nordsjælland og midtjylland.


Men SU er forudbetalt og kontanthjælp er bagudbetalt, præcis som hvis man har et job.

Nogle som selv er ude og søge job lige nu ? Og hvor nemt at det at finde et job? Hvor længe har i søgt?
Grunden til jeg spørger, det er fordi at jeg samtidige skal lede efter læreplads (hvis den ikke er fundet til den tid) og hvis lærepladsen IKKE er i nærheden af hverken mit arbejde eller mit hjem, så må jobbet jo droppes og så må jeg være på elevløn mens jeg er i lære.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe fra SU til noget andet?
  • #1   25. jul 2012 lønnen i skolepraktik er ligesom hvis du var på kontant hjælp.. 3xxx hjemmeboende.. og 6xxx udeboende...

  • #2   25. jul 2012 Dennis

    Det fik jeg fortalt at det ikke var. De fortalte at ''lønnen'' ville være mindre når det var i forbindelse med skolen og det fag man var inde for.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #3   26. jul 2012 Alt den tekst for dette spørgsmål

    Nogle som selv er ude og søge job lige nu ? Og hvor nemt at det at finde et job? Hvor længe har i søgt?


  • #4   26. jul 2012 elsker at du kalder dig swag og så sidder du og planlægger på bistand.top swag

  • #5   26. jul 2012 Hold nu KÆFT hvor er det dog en slatten holdning du har...!

    Vil du bruge din uddannelse til noget, så klemmer du ballerne sammen og gør dit bedste det antal år det nu tager.
    Vil du bare finde et job og tjene penge, så er der tusindvis af dem derude - du skal bare ikke være sart som så mange andre. Hverken med hensyn til hvilket job du søger, eller hvor langt du skal rejse for at få det...

    Flere i min omgangskreds har skiftet job et par gange indenfor de sidste 2 år - og INGEN af dem har nået at gå arbejdsløse mere end 2-3 dage før de fandt noget nyt at lave.

    Man skal se mulighederne og ikke begrænsningerne i verden - ellers gror man fast.


  • #6   26. jul 2012 Sajmon

    Jeg ku tømme folks skraldespande hvis det nu var det, jeg ku grave huller i jorden i regnvejr hvis det nu var det. Men sku jeg arbejde i et supermarked så ville jeg takke nej tak.

    Og hvad snakker du om? Meningen i at være i praktik er kun at så har man noget at bruge sin tid på. Den tid vil jeg hellere bruge på at få 1000 mere om måneden (bistand) eller hvis jeg fandt mig et job.



  • #7   26. jul 2012 Tag da en læreplads eller hvad det er du er nået til, og noget kollegie halløj i nærheden, det er en billig måde at bo, og så får du udeboende elevløn smiley

  • #8   26. jul 2012 Og så noget natarbejde i weekenderne? smiley

  • #9   26. jul 2012 Meningen med at være i skolepraktik er at dit uddannelsesforløb fortsætter, selvom du ikke har en læreplads.

    Du har en HELT forskruet holdning til verden, mester...

    SÅ FIND DIG ET JOB!


  • #10   26. jul 2012 Ved at overgå fra SU til kontanthjælp betaler, kan du få en "engangsydelse" fra kommunen til at dække den "føstemånede" har jeg fået afvide på vores kommune.

    Jeg har gået ledig i snart 1½ år, og nej jeg har ikke været kræsen med arbejde eller afstand, dog vil jeg ikke bruge 3 timer på transport hver dag. og her i området er det tyndt med jobs. mener at der er mindre end 200 hvis man søger efter mit postnr.


  • #11   26. jul 2012 du for mere end din su på skolepratik løn du for ca 5600kr udbetalt så vidt jeg husker plus du kan søge om kørsels godtgørlse for hjem transport osv der mange muligheder for tilskud

  • Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 84
    #12   26. jul 2012 Meningen med praktik er at du kan lære noget, og få noget erfaring inden for dit fag.
    Hvis du tror at det bare er for at spilde din tid, har du vist misforstået noget, og så bør du få dig en avisrute eller to istedet.


  • #13   26. jul 2012 Der er godt nok mange "gider ikke" og "vil ikke" i dit indlæg.
    Har du overvejet at prøve den der voksen- og ansvarsting?

    Udtales SWAG som SVAAAG?


  • #14   26. jul 2012 Frederik

    Har du hørt om at have hund, at have familie, at have venner, og ikke at gide at bo på 8 kvm i en køjeseng, og samtidige bo på en røv syg skole?
    Har du hørt om at jeg ikke selv har valgt at den type uddannelse kun kan findes 1 sted i hele Danmark? Har du hørt om at 5-6 timer hver vej kan blive trættende i længden?

    Først og fremmest: jeg har fået fortalt at man får færre penge når man kommer i praktik på skolen. Det er hvad personalet på selve skolen har sagt til mig, men derudover så forsætter man med at være på skolen, og så får man mere erfaring med de forskellige ting, fordi man står op hver dag og skal lave noget med selve faget som man vil uddannes til.'



    Så at jeg enten har fået fortalt noget forkert mht. ''lønnen'' eller misforstået noget, er ikke mit problem.





    rwd

    Jeg får i forvejen betalt turen til og fra skole hver weekend når jeg pendler mellem Sjælland og Jylland. Boede jeg eksempelvis i Århus så ville det ikke ku finde sted.





    Sajmon

    Aldrig i livet om JEG har hørt om at man forsætter på sin uddannelse på sin uddannelse. Og det tvivler jeg simpelthen på. Er man uden læreplads så sidder man fast og kan ikke komme videre. Derfor er uddannelsen gået i stå, lige indtil man finder en læreplads og kan komme videre derfra.

    Flere på skolen har været det fra før nytår af og har stadigvæk ingen læreplads fundet, og de sidder fast og kan derfor kun være i skole praktik lige nu, som kun giver dem mere erfaring ved at være på skolen og arbejde med faget til daglig.


    Bjarke

    Man skal skrives op til en lejlighed og det vil tage minimum ½ år før der er en lejlighed til en.

    Derudover skal jeg have mine ting fragtet fra Nordsjælland - Midtjylland. Først og fremmest har jeg ikke lyst til at bosætte mig i Jylland. For det andet så ved jeg jo ikke engang om jeg kan finde en læreplads i Jylland. Den eneste fordel vil være at jeg boede i nærheden af skolen :o)



    HVIS jeg havde læreplads så ku jeg komme videre med den 3½ år lange uddannelse, og ikke sidde fast på skolen mens jeg i forbindelse med skolen er i praktik.


    Men igen, jeg ved ikke om jeg har læreplads til den tid eller ej, og derfor er det kun en nød løsning jeg søger.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #15   26. jul 2012 Smæk i den bare, og en lukket offentlig kasse..... se det er den opdragelse nogle ganske få har brug for !!!

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #16   26. jul 2012 Du har det da godt nok hårdt. Du har jo selv valgt at tage en uddannelse der forgår i Jylland.

    Skulle jeg også sidde og tude over jeg har familie og venner i DK
    En jeg har selv valgt at arbejde i udlandet. Hvor er det synd for mig. NEJ

    Det er sgu selvvalgt det du hat valgt der. Og du vidste det inden du valgte det. Og gjorde du ikke det så det sgu ris til egen røv og egen dumhed.




  • #17   26. jul 2012 Når jeg blive boss i en virksomhed, og får to henvendelse fra to mulige lærlinge, hvor den ene har været på bistand et halv år og den anden har været i skolepraktik et halvt år, hvem tror du så jeg vil vælge? Ham der har holdt sig i gang og tilegnet sig ny viden eller det dovne luksusdyr der valgte bistand (som på trods af pengemangel vil på ferie i Thailand)?



  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #18   26. jul 2012 Nå ja husk nu at smid mig på filterlisten som du altid gør med folk når de ikke lige er enige med dig.

  • #19   26. jul 2012 Casper

    Jeg vidste godt at jeg sku til Jylland for at studere. Men ikke MIT problem at der kun er lagt ÉN skole i Danmark hvor jeg kan tage uddannelsen.

    Hvorfor laver de ikke også en på Sjælland? Det er alligevel staten der skal punge 800 kroner ud hver weekend for at jeg kan komme frem og tilbage mellem mit hjem og skolen.

    Jeg har ikke selv valgt at det sku være svært at finde læreplads.


  • #20   26. jul 2012 Der er noget der hedder udbud/efterspørgsel, derfor er der kun et uddannelsessted. Nej du har ikke selv valgt at det skulle være svært, men du vælger selv hvordan du vil bruge tiden indtil du finder en læreplads.
    Og skolepraktik ser meget bedre ud på CV'et end bistand, derfor vil skolepraktikken være en investering i din fremtid.


  • #21   26. jul 2012 Forkælede snothvalp! Ikke dit problem at der kun er en skole i Jylland? Hvad havde du regnet med da du begyndte på uddannelsen?
    Vær du glad for at du kan tage en gratis uddannelse, få penge for at uddanne dig og at dine rejseomkostninger bliver betalt!!
    Du virker som en person der har fået alt serveret og nu, da du selv skal ud i verden, går det pludselig op for dig at du rent faktisk skal yde for at få det du ønsker dig.
    Curling-barn... Intet mindre!


  • #22   26. jul 2012 Så har du sgu ikke hørt efter, eller også har de lavet det helt om for nyligt.

    SKP ordningen blev oprettet NETOP så man ikke skulle sidde fast eller stoppe sin uddannelse, selvom det efterfølgende har vist sig at man har KLART bedre jobmuligheder med en "ægte" uddannelse i bagagen - dvs en med reel erhvervserfaring.

    Hvad er det for en uddannelse du har valgt siden den kun findes et sted i landet?

    Og hvorfor er det du har tid til at sidde her og have selvmedlidenhed og ikke bruger din tid på at finde en læreplads?

    Hvad med at fortælle hvilken læreplads du søger, og derved gøre brug af dit sociale netværk her på siden?

    HVAD MED at du fik "ja" hatten på?


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #23   26. jul 2012 Gætter på vognmaler.

    Hvorfor tror du at du får kørselsgodtgørelse når du er på bistand ?


  • #24   26. jul 2012 Bare drop den uddannelse, med den holding du har til det virkelige liv. Skulle du endelig få en læreplads så er jeg temmelig sikker på at du ryger ud inden din 3 måneders prøvetid et ovre.

  • #25   26. jul 2012 Mads
    i
    Med tidligere grundforløb (ja, jeg fandt heller ingen læreplads med det tidligere grundforløb) der var jeg en af dem der fik mest ros mens jeg var ude i praktik for en uge af gangen (slet ikke det samme som man kan komme i praktik med på denne uddannelse)

    Var i praktik 3 gange hvor hver gang var i 1 uge af gangen.

    Første gang var i Hillerød, 22 km herfra hvor jeg sku køre til hver dag.
    Jeg var i god tid hele tiden og han var rigtig glad for at have mig med. Selv da vi sku ud på en kæmpe gård og lave noget, så blev jeg til en 16-17 tiden som ikke var meningen, men jeg synes selv at vi bare sku blive færdige med det vi var igang med.

    Anden gang var i Hundested, 10 km herfra. Han var også selvstændig som den første person var, og de havde ikke tid eller overskud til at have lærlinge. Han var også super glad for at have mig til at gå rundt og lave tingene for ham i værkstedet. Han sad faktisk bare og drak kaffe mens jeg lavede det som han satte mig til at lave. Andre tidspunkter så pendlede vi mellem København og hvor han opholdte sig, og der lavede vi ikke det store, men det at køre frem og tilbage, det var også en stor del af hans arbejde. Og jeg fik super meget ros for den tid jeg var der.

    Tredje gang jeg var afsted der kom jeg for sent første dag fordi min GPS førte mig direkte ud på en mark, og så måtte jeg ringe og fortælle den havde ført mig på vildspor.

    Jeg kom dog 5-10 min senere.

    Der fik jeg ikke nær så meget ros som jeg gjorde de andre steder, men der var han også syg den ene af dagene, og den anden af dagene der sku han på kursus, så der var jeg kun 3 dage ud af 5..

    Ellers havde jeg intet imod at stå op klokken 06:30 og så møde klokken 07:00 og være der til klokken 16:00. Jeg var der endda før de selv mødte i de fleste tilfælde, så det var mig som stod og ventede på dem.

    Så når jeg er ude i praktik så kan de kun være tilfredse med mødetiderne og min indsats for at lave noget.

    Fra 07:00 til 16:00 ku jeg fint arbejde med 120 kroner i timen. Hvis jeg havde et job med den løn og de timer 5 gange om ugen, så ville jeg ikke tage en uddannelse. Så ville jeg arbejde og være glad, og endnu gladere hvis jeg fik overarbejde.


    Så er overhovedet ikke doven, overhovedet ;o)


  • #26   26. jul 2012 For doven til at have fundet en læreplads, er du da.

    LÆR NU at du er nødt til at tilpasse dig til jobbet du vil have - det sker ikke den anden vej!


  • #27   26. jul 2012 Sajmon

    Herinde kan jeg heldigvis skrive til dig som det passer mig.
    Nu læser du hvad jeg skriver, okay?


    Først og fremmest. Hvordan skal jeg ku lede efter lærepladser her i Nordsjælland? Skolen er i Jylland og jeg er først hjemme i Nodsjælland Fredag aften. Der har alle steder lukket og jeg kan derfor ikke møde personligt op nogle steder og spørge om de søger en lærling. At sende ansøgninger ud via et brev e rbare så upersonligt og giver et indblik i at hvis han modtog et brev så har 50 andre nok også modtaget et, og så kan det jo være en af dem der kan tage ham som elev. Derfor har jeg KUN mulighed for at lede efter praktikplads derovre.

    Og det kan da slet ikke være meningen. Mange unge der vil være vognmaler, de er fra Jylland af. Der er også nogle stykker fra Sjælland af og fra Fyn af, men mange gange så orker de ikk at sku helt derover for at gå i skole.

    DÉR har jeg så valgt at det sku ikke være en hindring for mig, så derfor er jeg startet på uddannelsen. Og jeg vil IKKE give folk en opringning, mail eller et brev med en ansøgning i. Det er så UPERSONLIGT, og giver ikke indblik i hvem personen er.

    Så please, hold nu bare din bøtte og leg konge på motorcykelgalleri hvor du i forvejen er hjælpe-admin..


    En anden ting - Du er hjælpe admin men tolerere alligevel at jeg bliver udhængt, både før jeg selv skrev i indlægget og efter jeg skrev i indlægget.

    Sikke en hjælpe-admin du er. FLOT. Rigtig flot.

    Han linker her til og nævner selv det er mig (brugeren fra motorcykelgalleri) og du tolerere at der udhænges.

    Damn du bør få frataget din ret til det ''job''


  • #28   26. jul 2012 Hey - nu er det så DIG der tuder over hvad der ikke lander i skødet på dig uden du behøver løfte en finger for det - ikke mig. smiley

    Vi to er HELT enige om at en person som møder op på stedet, potentielt har en meget større chance for at få en læreplads, end en der spammer ansøgninger ud som om han var fra Nigeria og manglede penge til sine bagmænd. smiley

    Du har haft læssevis af muligheder for at søge læreplads på en personlig måde med en ansøgning i hånden og hvor arbejdsgiveren har haft mulighed for at møde dig - men der valgte du i stedet at rejse til thailand på ferie, og efterfølgende fylde forummet på MCG med rejseberetninger.
    Faktisk har du været i thailand 2 gange indenfor en overskuelig tid, hvor du kunne have valgt at søge læreplads i stedet - og du har endda planlagt en tur mere til december?

    Det er helt fint du træffer det valg - men det er DIT VALG og derfor DIG der sidder her nu og synes det hele går dig imod.
    Du skal ikke fortælle mig at du ikke har kunne få fri fra skole for at søge personligt, for det ville være en lodret løgn og det er du udemærket klar over.

    Du fatter bare ikke at bruge din tid effektivt nok, og du fatter ikke at du kommer til at ofre nogle ting for at få et arbejde.
    Jeg siger ikke det er fair, fedt eller iorden - jeg siger blot at det er situationen NU, og at du derfor kommer til at indordne dig efter den.

    Du kan pege på mig som hjælpeadministrator, du kan pege på forum regler, du kan pege på Mirza, du kan pege på udhængning, du kan pege på samfundet og sige "DET ER JERES SKYLD", du kan pege på lige hvad fanden der passer dig - men husk nu på at når man peger på andre, er der mindst 3 små tykke pøller der peger på en selv.... smiley


  • #29   26. jul 2012 Du sidder, øjensynligt helt seriøst, og overvejer at være på bistand så du kan "klappe hunden og være sammen med mine forældre".....?!?!?!

    Du er langt ude, bassemand...


  • #30   26. jul 2012 Sajmon Sajmon Sajmon.

    Hvordan sku jeg lige få fri fra skole og så møde op personligt med en ansøgning hos en autolakere i Nordsjælland?

    Først og fremmest: Turen fra Midtjylland og til Nordsjælland koster 388 kr hver vej. Turen mellem Nordsjælland og Jylland er noget skolen skal betale. Jeg tror ikke de er villige til at betale næsten 800 kroner hver gang jeg lige skal et smut forbi et sted i Nordsjælland for at se om de mangler en lærling.

    Her siger du så ''Så pung dog selv ud''

    Hvorfor sku jeg punge næsten 800 kroner hver gang jeg sku ud til nogle steder med en ansøgning? Jeg har stadigvæk kun 2500 hver måned til mig selv, og da jeg har hund, telefon og andre udgifter så vil der ikke være penge til det.

    ''Så få dig et arbejde''

    Hvorfor sku det være nødvendigt med et arbejde, bare fordi man skal ud med ansøgninger?

    Skolen betaler 388x2 x 5, altså 3880 kroner for at jeg kan komme frem og tilbage hver weekend i 5 uger.

    Jeg kan da altid komme med idéen, men om jeg får et ja til at bruge deres penge på at komme frem og tilbage, det tror jeg ikke. Men kan jo altid prøve som sagt.

    Jeg bruger min tid så effektivt som jeg nu kan gøre.
    Sidste år der startede jeg på grundforløb i Marts måned. Forløbet varede 12 uger og så sku jeg ud på en læreplads hvis jeg havde fundet. Der var INTET praktik der som jeg kunne komme ud på, og derfor efter de 12 uger så var det væk fra skolen og igang med at søge videre.

    Jeg fik MEGET ros de 3 steder hvor jeg var i praktik i forbindelse med skolen, men de var selvstændige og de ville ikke have lærlinge på det tidspunkt, selvom de ingen havde.

    Fra marts og 12 uger frem, og så tiden derefter, det brugte jeg på at søge læreplads.


    DA jeg så havnede i slutningen af November, så besluttede jeg mig for at tage et smut til Thailand fordi jeg kun har været på ferie i Udlandet 1 gang i hele mit liv. Pengene lå klar og jeg fandt den rette rejse (2799 kr excl. afbestillingsforsikring)


    Da jeg så kommer hjem fra Thailand igen så beslutter jeg mig for at blive vognmaler. Desværre da jeg fandt ud af det, der var jeg nogle dage forsinket, fordi der var allerede startet et hold op. Så jeg sku vente fra Januar af og til slutningen af Marts måned.

    Hvad sku jeg fordrive min tid med? Jeg gik på kontanthjælp fra 1. Januar til 30. Januar (nu havde jeg gået uden indtægt fra da jeg sluttede på det sidste grundforløb og til starten af Januar måned)

    Og for at fordrive tiden og med en masse fortrydelse med ting jeg ikke fik oplevet da jeg var i Thailand, så besluttede jeg mig for at komme væk fra kontanthjælpen og afsted til Thailand igen. Dette var dog ikke muligt før jeg fik solgt 3 maskiner (nej, de 3000 fra kontanthjælpen hjalp ikke det helt store med rejsen)

    Og så tog jeg afsted igen i 2 uger.

    Og så da jeg kom hjem fra Thailand så var der 2 uger til opstart på skolen.

    Og derfra der ku jeg så komme igang med uddannelsen.

    Desværre mistede jeg min naturfags bog og ku ikke stille op til eksamen, og sku derfor begynde forfra med et nyt hold her på Mandag, og starte forfra med alt det jeg allerede havde været igennem.


    Så kom ikke her og sig at jeg ikke gør noget for at finde en læreplads. Jeg har bare ikke set en mulighed for det når jeg kun er hjemme i 36 timer hver weekend, og er hjemme fra Fredag aften til Søndag tidlig eftermiddag. Lige netop de dage er det ikke muligt at tage ud med ansøgninger.


  • #31   26. jul 2012 Du trænger til at tænke dig om, og så tage et valg.
    Du skal beslutte dig for om den uddannelse du er ved at tage, er noget du vil kæmpe for, hvis du vil det, så må du i gang med at søge lærepladser over hele landet, og når du så får en så må du flytte der hen hvor den ligger, man kan ikke være kræsen når man har valgt en uddannelse med et lille udbud.
    Mht. hvor du skal bo, så findes der rækkehuse, kollegier, lejligheder osv. osv. Hvis man søger nok, og ikke giver op med det samme, så kan man finde noget hvor man kan flytte ind dagen efter man har kontaktet dem.


  • #32   26. jul 2012 Kunne du evt. Ikke vente med at møde på skole til om onsdagen, så har du da to dage til at komme lidt rundt og søge job?

    Haha elsker det nye BG. Nu kan man gå ind og se alle de indlæg personen har lavet, det kan jeg da vist få en hel aften til at gå med.


  • #34   26. jul 2012 Jeg er ligeglad med hvad du gør og HAR gjort - det er ikke NOK!

    Det er nok for sent nu, men du kunne kigge på MCG en gang og se om ikke der er noget i tråden du kan bruge.....


  • #35   26. jul 2012 Sajmon, hvorfor er du altid bare en nar at høre på ?
    stortset alle dine indlæg er negative svar.

    Helt ærligt, !

    har selv været igang som vognmaler, men har måtte opgive det, Det kan ik løbe rundt, når man har hus på sjælland!
    så det er ik nemt som alle siger !


  • #37   26. jul 2012 Beebop k - Ja brug endelig tid på mig - fed ide... smiley
    Om man opfatter den slags negativt, kommer vist mest an på hvem man er...

    Ingen har nogensinde lovet dig at det er nemt - og hvis de har, skulle de skydes.

    Du har hus på sjælland - det er en HELT anden situation end trådstarters... smiley


  • #38   26. jul 2012 Sajmon, for faen altså, du må give mig lidt ret i at du hurtigt bliver irriteret på folk herinde smiley
    Jeg bruger ik alt min tid på dig, men nu var det tilfældigt det var dig der stod for skud denne gang, !


  • #39   26. jul 2012 Du tager helt fejl - jeg bliver aldrig irriteret på nogen...

    Men det tager mig ikke 1½ sekund at fyre en spydig kommentar af og glemme det - der har du ret. smiley


  • #40   26. jul 2012 hah, ja okay smiley ! same shit smiley hehe

  • #41   26. jul 2012 SWAG du er sgu for langt ude , og for ugidelig til at nogen gider gå dig imøde !

    tag dig sammen


Kommentér på:
Hoppe fra SU til noget andet?

Annonce