{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Studie pc {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er blevet optaget på Erhvervs akademi lillebælt som Bygningskonstruktør på 20Aug.
og der står at de har stationære pc'er men kunne være rart at have sin egen bærbar, at lave lektier på mm.

der er kommet nogle krav med, kan i anbefale nogle.
Krav :
Intel Core I7
Nvida Quadro 1GB gerne større
500GB hardisk 7200rpm gerne hurtigere
opløsning mindst. 1680x1050

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Studie pc
  • #1   30. jul 2012 HP Elitebook eller Lenovos T serie.

Få en med 17 tommer, skræm hvis du skal lave meget i CAD programmer.
    Evt. en SSD.

Hvad er dit budget?

• #2   30. jul 2012 jamen mit budget er lille, men skal nok have fat i banken alligevel, ved godt jeg ikke får dem for under 10000

• #3   30. jul 2012 Jeg har lige købt den her: http://goo.gl/RMxxl

Den er rigtig lækker!

• #4   30. jul 2012 Fin pris. Men samlekvaliteten er nok ikke den bedste, især mht. at tage den med i tasken hver dag. Det er virkelig hårdt for dem.

Men til 10K, er det nok det bedste bud.

• #5   30. jul 2012 Jeg læser selv til bygningskonstruktør og vil godt anbefale Asus G serien. Har en Asus 74G med SSD, den ligger godt i svinget selv om den er 1½ år gammel

• #6   30. jul 2012 Hold dig fra Vision.. Det er seriøst den værste samlekvalitet jeg nogensinde har set ved en bærbar.

Min kammerat købte en da vi startede som ingeniører på DTU for 1 år siden, og han har allerede udskiftet sin pga. den latterligt dårlige touchpad, dårlige tastatur, men specielt støjen.. De larmer helt overdrevet hvis man sidder og laver noget der kræver lidt kræfter fra pc'en..

Selv har jeg en Lenovo T410 med SSD, lækker maskine der er lydløs og perfekt tastatur. De kan vidst fås med ssd til rimelige penge nu (under 10.000).

• #7   30. jul 2012 På vores tegnestue kører vi rent Dell, så det vil jeg jo selvfølgelig anbefale.

Men der ruller kronerne hurtigt opad.

Og helt klart noget med SSD.
    Og mindst 8 GB RAM, gerne mere (husk x64 bit Win7)

• #8   30. jul 2012 Havde selv en ASUS bærbar, da jeg læste til konstruktør omkring årtusindeskiftet og den virkede bare!!

Idag har jeg en 3år gammel ACER med 17" skærm til privat brug og den er jeg også godt tilfreds med. Den er også rimelig hårdfør.....

Skal du bruge den til dit studium, hvor du skal tegne meget CAD eller Revit, skal du købe en med min 17" skærm, rimeligt godt grafikkort og en stor harddisk.

Held og lykke med studiet som Bygningskonstruktør! ;o)

(Husk på, at rigtige mænd er Bygningskonstruktører!)

• #9   30. jul 2012 Og de bliver som piger når os IT folk ikke er der for at løse deres computerproblemer smiley

• #10   30. jul 2012 Jeg er ikke imponeret af Dells Latitude xx20 og den nye xx30 serie.. det er bare slet ikke samme fysiske kvalitet som deres xx10 serie... indmaden fejler INTET dog.

Jeg ville gå efter en Lenovo T serie, det er noget der dur!

Asus er finfin, men slet ikke det samme (men måske den er billigere..?)

• #11   30. jul 2012 Nåh ja - der er vel en lille forskræmt og lesbisk tøs gemt, i de fleste store stærke mænd! Ha-ha..... ;o)

• #12   30. jul 2012 ThomasR: Hehe, præcis smiley

Jesper S: Nu skal jeg jo ikke rode med den slags, men min 6420'er gør det nu fint, med 8 GB og SSD.
    Men hva', nu er jeg jo også kun IT elev smiley

• #13   30. jul 2012 Kan se du kan få en T serie med I5 og Nvidia Quadro gfx, til omkring 10k.

Evt. prøv maskinen inden du køber den. Som de andre siger, et skod tastatur og touchpad, er røv i længden.

• #14   30. jul 2012 T-serien har det bedste tastatur du kan få i en bærbar.. Touchpadden er ikke den skarpeste, dog okay.. Men hvis du skal lave 3d tegninger skal du alligevel have fat i en mus, og så er det ligemeget smiley

• #15   30. jul 2012 mm-vision.dk

• #16   30. jul 2012 Hvis du vil have en lortepc så ja, ellers nej!

• #17   30. jul 2012 Glem mm-vision!
    Lenovo T serien har det bedste tastatur, men det mangler at det er backlit som hos Dell.. det er bedre end deres ThinkLight..

• #18   31. jul 2012 tak for de gode mulighedder:P nu må jeg ud og kigge på det, men er lidt af en udskrivning på 1 måned, så må hellere trække lidt på min tømre uddannelse og ha et lille "side job" i ny og næ smiley

Kommentér på:
Studie pc

Annonce