{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejser fordel/ulempe
  • #1   8. aug 2012 Du får kun svejseøjene hvis man er pisse dum. Syntes det er et godt fag kan kun anbefale det arbejder fra 7-15.15 mandag til torsdag og 7-13 fredag og der er masser afveksling i jobbet (er klejnsmed) offshore skal du have en masse ekstre kurser samt man er meget væk men man tjener kassen smiley

• #2   8. aug 2012 Jeg er også kleinsmed, og rigtig glad for det.
    Dagen går hurtig når man står og svejser syntes jeg og om vinteren skal man ikke så og fryse som en tømrer.
    Ulempen er at det er varmt og hårdt og ret usundt hvis man ikke passer på sig selv.

• #3   8. aug 2012 er 2 års lærling som klejn smed smiley og indtil videre sys jeg det et lækkert arbejde! smiley

• #5   8. aug 2012 kan man tag et svejse kursus uden man skal tag hele smede udannelsen..?

• #6   8. aug 2012 Er igang med min svendeprøve, og jeg er glad for det, de eneste ulemper er at der er mange farer, men de kan ungåes hvis man bruger de forskellige ting, udsugning, afskærmning osv. Hvis ikk man paaser på kan man risikere at få lungeødem (vand i lungerne) hudkraft lungekraft, og meget andet. Men hvis bar man husker at passe pånsig selv og andre er det ganskenharmløst smiley fordelene er helt klart alle de penge man kan tjene sort, og generalt alle de ting man kan lave.

• #7   8. aug 2012 Tak for svarene indtil videre.:-) Der er vel ingen af jer som ved hvor man kan evt kan komme i praktik som svejser for lige at se det an?

Jeg går ledig og overvejer kraftigt at ta Amu kursus på 6 uger hvor jeg kan få diverse svejse-certifikater og så evt få noget arbejde herhjemme i et års tid så jeg kan få noget erfaring og så søge offshore. Tror i det er en god plan?

• #8   8. aug 2012 Hehe, jaaa men tit og ofte når en smed skal fuske skal han jo først bruge sådan en som mig....
    Nemlig en der kan laserskære det hele for ham smiley

• #9   8. aug 2012 Er personligt glad for jeg ikke selv svejse/sliber hele dagen der hvor jeg er ansat som kleinsmed. Vi laver produktions maskiner fra bunden af, chefen opfinder og tegner dem, vi får tegninger og skal så lave konstruktionen og sprøjtemale den og derefter igang med og samle den. Eventuelt selv lave nogle af delene på drejebænk/fræser.

Det bedste er helt klart alt det "fine" arbejde. Tror jeg ville gå død hvis jeg var et sted hvor der skulles svejses fra morgen til eftermiddag. Det er os så pisse varmt om sommeren smiley

• #10   8. aug 2012 Rasmus h - en rigtig smed kan skære lige så præcist med en vinkelsliber smiley ej det er lig det sidste vi mangler hos os, enten en laserskærer eller en vandskærer, ku satme være lækkert smiley

• #11   8. aug 2012 Man kan tage alle de svejse kurser man har lyst til uden at være udlært.

• #12   8. aug 2012 martin t, hvad er din pointe?

• #13   8. aug 2012 det var mig der spurgte om man kunne tag kurser

• #14   8. aug 2012 er udlært kleinsmed og ville gerne tilbage. desvære er meget af faget meget tungt og det vil min ryg ikke...

der er slibestøv. forbrændinger. gasser. svejsegasser. sundhedsfare ved de forskelige svejse typer og matrialer...

offshore. håber da det er folk der har taget en smede uddannelse og ikke bare folk med 1 års erfaring arbejdsmand og 6ugers kurser de tager

• #15   8. aug 2012 todt, af okay havde jeg ikke fanget

ketil, hvorfor håber du det? Hvor lang tid mener du da det tager at blive svejser? I mange lande er det slet ikke en uddannelse...

• #16   8. aug 2012 Svejser er 2 års klejnsmed uddannelse så vidt jeg ved.

• #17   8. aug 2012 Svejser er 2 år klejnsmed er 3.5-4 år smiley

• #18   8. aug 2012 Er også igang som smed på 2 år nu - det er super lækkert arbejde, det eneste problem jeg så har er at jeg har fået ødelagt min skulder af det, men det skal ikke afholde mig fra det, det er et super lækkert fag smiley

Kommentér på:
Svejser fordel/ulempe

Annonce